اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی‌ سواد معرفی کنید، جایزه بگیرید


معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تأکید کرد: هر شخصی که افراد بی‌سواد 10 تا 20 ساله را که نام آن‌ها در لیست موجود در این معاونت قرار ندارد معرفی کند جایزه خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تأکید کرد: هر شخصی که افراد بی‌سواد 10 تا 20 ساله را که نام آن‌ها در لیست موجود در این معاونت قرار ندارد معرفی کند جایزه خواهد گرفت.
 
غفار سرداری گفت: فعالیت‎های سوادآموزی بر اساس آمار و اطلاعات سرشماری سال 90 انجام می‌شود که طبق این سرشماری 45 هزار نفر در فاصله سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد در استان وجود دارد و با توجه به اینکه از سال 90 تعدادی از این افراد باسواد شده یا از گروه سنی خارج شده‌اند برآورد می‌شود که هم‌اکنون 27 هزار نفر بی‌‎سواد در استان وجود داشته باشد که امیدواریم این افراد در طول سال‎های آینده باسواد شوند.
 
وی افزود: هم‌اکنون شناسایی اعضای بی‌سواد خانواده دانش‌آموز در دستور کار قرار دارد که اسامی این افراد در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته شده است تا این افراد جذب کلاس‎ها شده و آموزش ببینند. تاکنون از این افراد 8000 نفر شناسایی شده، 1000 نفر در حال آموزش در دوره سوادآموزی، 1500 نفر آموزش در دوره انتقال هستند و بقیه نیز در حال جذب هستند.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا از طریق آمار و اطلاعات سرشماری افراد بی‌سواد قابل شناسایی نیستند، خاطرنشان کرد: در سرشماری‎ها به دلیل محرمانه‌بودن اطلاعات، اطلاعات رسمی در اختیار قرار نمی‎گیرد و معاونت سوادآموزی تنها از طریق اطلاعات بخش‎های مختلف و فراخوان‎های مختلف می‌تواند بی‌سوادان را جذب کند از سوی دیگر فرصت‎ها رو به پایان است و افراد بی‎سواد هرچه سریع‌تر می‌توانند برای باسواد شدن به مدارس مراجعه کنند، چرا که در همه مدارس آمادگی باسواد کردن افراد وجود دارد.
 
وی در خصوص میزان بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 20 سال در زنجان، اظهارکرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود 432 نفر در این گروه سنی بی‎سواد شناسایی شده‌اند که وضعیت این افراد خانه به خانه در حال بررسی است که بیشتر آنان معلولیت داشته و آموزش‌پذیر نیستند.
 
وی تصریح کرد: هر شخصی که افراد بی‌سواد 10 تا 20 ساله بی‌سواد را که نام آن‌ها در لیست 432 نفره وجود ندارد معرفی کند علاوه بر دریافت 660 هزار تومان سرانه آموزشی جایزه‎ای از سوی معاونت سوادآموزی دریافت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
با دوست اربعینیتان سلفی بگیرید؛ جایزه بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند



 

  شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند

۶ نویسنده ازجمله «پیتر كری» برنده دو دوره و «تام مكارتی» به عنوان نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: ۶ نامزد دریافت جایزه سال بوكر(سه شنبه) معرفی شدند.

«پیتر كری»، رمان نویسن استرالیایی و برنده دو دوره جایزه بوكر ، «تام مك كارتی» نویسنده انگلیسی ، «اما دانوگه»، نویسنده ایرلندی ـ كانادایی ، «دامون گالگوت»، نویسنده آفریقای جنوبی ، «هووارد جاكوبسن»، نویسنده انگلیسی و همچنین «آندریا لیو»، نویسنده جامایكایی؛ در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

مراسم معرفی جایزه بوكر كه در لندن برگزار می شود؛ قرار است تا ساعاتی دیگر و در نشست بعدازظهر خود برنده جایزه این مراسم را از بین این شش نفر معرفی كند.

پیش بینی می شود كه پیتر كری و تام مكارتی از شانس بیشتری برای به دست آوردن جایزه برخوردار هستند.

كری با كتاب «طوطی و اولیور در آمریكا» و مكارتی با كتابی به نام «سی» ، داستانی در مورد تكنولوژی در قرن ۲۰ ، در این مراسم شركت كردند.

كری پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ برنده جایزه بوكر شده بود.

همچنین اما دانوگه، نویسنده ایرلندی ـكانادایی با كتابی به نام «اتاق» كه داستانی از یك پسر و مادر در یك كلبه باغی است در این مراسم شركت كرده است.

دامون گالگوت هم با كتاب «در اتافی غریب» ، هووارد جاكوبسن با كتاب «پرسش فینكلر»، و همچنین آندریا لیو با كتاب «آواز طولانی» در رقابت برای كسب جایزه بوكر شركت كرده اند.... / خبرگزارى ایلنا