اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی‌هوش شدن یک تنیسور از گرما +عکس


گرمای بی سابقه هوا در استرالیا برگزاری مسابقات تنیس آزاد این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

خبرگزاری مهر: با گرم شدن هوا در نیمکره جنوبی زمین برگزاری نخستین گرند اسلم سال 2014 را با دشواری‌های زیادی مواجه کرده است. بسیاری از ورزشکاران نسبت به برگزاری مسابقات در طول روز معترض هستند و تماشاگران هم به خاطر طاقت فرسا بودند گرما از بازی‌های اواسط روز استقبال چندانی نمی‌کنند. این موضوع برگزار کنندگان مسابقات تنیس آزاد استرالیا را با چالش بزرگی مواجه کرده است.



فرانک دانکوویچ در ست نخست مسابقه خود برابر بنویت پایر

روز سه‌شنبه دمای هوا در ملبورن استرالیا به 43 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که همین عامل بر کیفیت بسیاری از دیدارها که در ساعات میانی روز انجام گرفتند تاثیر منفی گذاشته بود. با این حال یک اتفاق غیرمنتظره باعث شد تا مسئولان برگزاری مسابقات نخستین هشدار جدی را برای برگزاری ادامه رقابتها دریافت کنند.



با شروع ست دوم گرمای هوا آزار دهنده شد

در جریان دیدار فرانک دانکوویچ از کانادا و بنویت پایر فرانسوی گرمای هوا به اوج خود رسیده بود تا جایی که بازیکن کانادیی نسبت به برگزاری مسابقه خود در گرمای 43 درجه چندین بار اعتراض کرد و در پس از اینکه بارها مجبور به گذاشتن یخ روی سر خود شده بود در پایان بازی از حال رفت و بیهوش شد. با تلاش کادر پزشکی که در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات حضور داشتند این بازیکن پس از یک دقیقه به هوش آمد و تحت مداوا قرار گرفت.



تنیسور کانادیی بر اثر شدت گرما از حال رفت

وی پس از آن با انتقاد فراوان نسبت به برگزاری مسابقات در ساعات گرم روز گفت: برگزاری مسابقات در این دمای هوا کاری غیر انسانی بوده که نه به سود ورزشکار است و نه علاقمندان به این رشته. آنها حاضرند برای برگزاری مسابقه ورزشکاران را در بدترین شرایط به میدان بفرستند و با جان آنها بازی کنند.



دانکوویچ بعد از لحظاتی کاملا بیهوش بر زمین افتاد

بعد از این اتفاق "مک کوین" مدیر برگزاری مسابقات در بیانیه ای عنوان کرد: اتفاق ناراحت کننده‌ای رخ داده است و باید چاره ای بیاندیشیم با این حال تقویم مسابقات به اجرا در می‌آید."

در پی این اتفاق تصمیم گرفته شد تا از دستگاه‌های مخصوص افزاشی رطوبت هوا و خنک کننده بیشتری در استادیوم‌ها استفاده شود. در مسابقات زنان نیز وقت استراحت بین ست دوم و سوم به 10 دقیقه افزایش یافته است اما همچنان شرایط برای برگزاری مسابقات مردان بدون تغییر خواهد ماند.



پزشکان با تلاش فراوان جان این ورزشکار را نجات دادند

راجر فدرر تنیسور سرشناس سوئیسی در پی این ماجرا به خبرنگاران گفت: اگر در طول سال به خوبی تمرین کرده باشید می‌توانید این شرایط را تحمل کنید. این شرایط برای حریف شما هم وجود دارد و در حالتی برابر با وی مسابقه خواهید داد.

این حرف‌های فدرر چندان برای دانکوویچ خوشایند نبود چرا که او گفت: این برای همه بازیکنان یکسان نیست. شاید برخی بازیکنان به لحاظ ژنتیکی بتوانند در چنین دمایی خود را وفق بدهند ولی بدن برخی از بازیکنان سازگار نیست.


ویدیو مرتبط :
‫فیزیک به زبان ساده - گرما قسمت 4 تولید گرما‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادری که با بروز احساسات بی هوش میشود +عکس



مادری که با بروز احساسات بی هوش میشود +عکس

تصور کنید که شما نتوانید در زمانی احساسی شدن واکنشی را داشته باشید و هر زمان که بخندید یا گریه کنید و یا از فرط هیجان جیغ بکشید بیهوش شوید.این بیماری بسیاری نادر " cataplexy " نام دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بروز احساسات به اشکالی مثل خنده و یا گریه یکی از واکنش های عادی انسان ها در مواجه با شرایط احساسی است. حال تصور کنید که شما نتوانید در زمانی احساسی شدن این واکنش ها را داشته باشید و هر زمان که بخندید یا گریه کنید و یا از فرط هیجان جیغ بکشید بیهوش شوید.

 

 

بیماری نادرcataplexy بیماری cataplexy

 

 

این بیماری بسیاری نادر " cataplexy " نام دارد."کلی تیمسون" ، 25 ساله از اهالی کشور انگلستان از این بیماری نادر رنج می برد و هم اکنون نگران است که این بیماری را به فرزندان خود انتقال داده باشد. او که صاحب دو فرزند دو و پنج ساله است در طول روز تا بیش از 10 بار با این حملات رو به رو می شود و برای مدتی بر روی زمین افتاده و زمین گیر می شود. به همین دلیل همیشه تعدادی از اعضای خانواده در کنار او هستند تا مراقب او باشند.

مشکل دیگری که این بیماری برای او به وجود می آورد این است که او به صورت ناخودآگاه به خواب می رود. مهم نیست که او در چه شرایطی و در کجا قرار دارد، او ناگهان به خواب می رود و نمی تواند خود را کنترل کند. او خود در مورد شرایطش می گوید: در زمان هر حمله من می توانم ببینم و یا بشنوم ولی توانایی هیچ حرکتی ندارم. در این زمان ممکن است فرزندان من به خود آسیب برنند و من نمی توانم هیچ واکنشی نشان دهم و به همین دلیل است که نمی خواهم هیچ گاه تنها باشم./باشگاه خبرنگاران جوان