اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی‌اعتمادی آمریکا به اقدامات امنیتی فرانسه


مقامات ایالات متحده آمریکا نسبت به میزان اقدامات امنیتی نیروهای پلیس فرانسه در فرودگاه‌های این کشور اعتماد ندارند و به همین دلیل از مقامات پاریس خواسته‌اند بازرسی از مسافران عازم آمریکا را افزایش دهند.

خبرگزاری تسنیم: مدیریت هواپیمایی کشوری فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در پاسخ به درخواست مقامات واشنگتن، اقدامات امنیتی در فردوگاه های فرانسه برای تمامی پروازها به مقصد ایالات متحده آمریکا تشدید خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، مقامات آمریکا اعلام کردند که این اقدام به دلیل موادمنفجره که به دشواری قابل شناسایی و تشخیص است باید در فرودگاه‌های فرانسه صورت بگیرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که تلاش می شود برای مسافران عازم آمریکا مزاحمت زیادی ایجاد نشود ولی در عین حال سیستم راداری به بازرسی از چمدان و مسافران برای شناسایی مواد منفجره بکار گرفته خواهد شد.

مدیریت هواپیمای کشوری فرانسه از مسافران این کشور که راهی شهرهای آمریکا هستند خواست برای انجام اقدامات امنیتی توسط نیروهای فرانسوی و نیز به منظور جلوگیری از ازدحام در فرودگاه های کشور زودتر از زمان معمول خود را به محل های بازرسی برسانند.

سازمان امنیت ملی آمریکا چهارشنبه گذشته از برخی کشورها از جمله فرانسه خواست برای مقابله با هرگونه حادثه ای ، اقدامات امنیتی را در زمان پروازها به سوی این کشور افزایش دهند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش دادکه به ادعای منابع امنیتی آمریکا، نیروهای القاعده در سوریه و یمن اخیرا به توانایی‌هایی دست یافته که مواد منفجره را بدون اینکه بتوان شناسایی کرد، در چمدان های مسافری از کشورهای اروپایی به آمریکا منتقل می کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش نکات امنیتی برای لپ تاپ - اقدامات ضروری برای اطمینان از امنیت Laptop

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعهد آمریکا بر همکاری امنیتی با فرانسه


سفیر آمریکا در فرانسه پس از افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سه رییس جمهور فرانسه بار دیگر بر تعهدات آمریکا درخصوص همکاری نزدیک با فرانسه در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سفیر آمریکا در فرانسه پس از افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سه رییس جمهور فرانسه بار دیگر بر تعهدات آمریکا درخصوص همکاری نزدیک با فرانسه در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی تاکید کرد.

جین هارت لی، سفیر آمریکا در فرانسه امروز (پنجشنبه) یک روز پس از آنکه توسط وزیر امور خارجه این کشور برای پاسخگویی در رابطه با افشاگری‌های ویکی‌لیکس احضار شد، این بیانیه را منتشر کرد.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده است: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفته که واشنگتن مکالمات او را هدف نمی‌گیرد.

وی افزود: آمریکا از تعهدی که در سال 2013 میلادی به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا متعهد شده، عدول نمی کند.

اسناد و مدارکی که ویکی‌لیکس منتشر کرده، مربوط به سال‌های 2006 تا 2012 میلادی است و ظاهرا مکالمات مقامات ارشد فرانسوی در رابطه با آلمان، اقتصاد یونان و جاسوسی آمریکا را پوشش می‌دهد.