اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیگناهی مادر و دختر در مرگ مرموز زن آشنا



اخبار حوادث - بیگناهی مادر و دختر در مرگ مرموز زن آشنا

مادر و دختری که از پنج سال پیش به خاطر قتل مادرشوهر دختر دیگر خانواده تحت تعقیب بودند، بیگناه شناخته شدند.

به گزارش ایران، ساعت 6 عصر 21 شهریورماه سال 88 مأموران پلیس در جریان مرگ مرموز زن 53 ساله‌ای در شرق تهران قرار گرفتند. مأموران با حضور در محل جنایت از پسر بزرگ‌تر «رقیه» شنیدند دو زن آشنا که مادرزن و خواهرزن برادر کوچک‌ترش هستند عاملان قتل مادرش هستند.
 
«مهدی» 23 ساله به مأموران گفت: با مادرم داخل مغازه نشسته بودیم که «صغری» و دخترش «سمیرا» وارد مغازه شدند و درباره هزینه‌های مغازه با مادرم صحبت کردند که بین آنها اختلاف بالا گرفت و مادرم قصد خارج شدن از مغازه را داشت که سمیرا مادرم را هل داد و وی با سر زمین افتاد و به کمک برادرم، مادرم را به خانه بردیم.

وی افزود: مادرم حرکتی نمی‌کرد و هر چه صدایش کردم جوابی نشنیدم تا اینکه امدادگران اورژانس با حضور در خانه‌مان از مرگ مادرم به خاطر ضربه مغزی خبر دادند.

با این ادعاها، «سمیرا» 23 ساله و مادرش «صغری» دستگیر شدند و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

سمیرا در اعترافاتش گفت: چند روز پیش از حادثه مادرم برای دامادمان «رضا» مغازه‌ای کرایه کرد و قرار شد رضا با دادن اجاره به جای پول پیش به مادرم ماهی 50 هزار تومان بدهد که صبح روز حادثه دامادمان ادعا کرد حاضر به پرداخت پول نیست.

وی افزود: عصر همان روز به مغازه رفتیم و من با خواهرم «سمیه» درگیر شدم که در این میان مادر رضا وارد مغازه شد و هیچ حرفی با ما نزد و آرام روی زمین نشست و من از مغازه خارج شدم.

صغری نیز در ادامه گفت: زمانی که مادر دامادمان وارد مغازه شد رنگش پریده بود و ادعا کرد روزه است و هیچ کس به او دست نزد و خودش روی زمین نشست و وی نیز سابقه دو بار سکته قلبی دارد.
 
در دادگاه
روز 16 شهریورماه سال جاری جلسه رسیدگی به پرونده مرگ مرموز زن 53 ساله در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. ابتدا خانواده اولیای دم در حالی که یکبار عاملان این جنایت را بخشیده بودند بار دیگر خواستار قصاص قاتل مادرشان شدند. بعد از آن سمیرا برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در جریان مرگ «رقیه» هیچ نقشی نداشتم و روز حادثه تنها با خواهرم درگیر شدم و حتی از سوی دامادمان نیز مورد حمله قرار گرفتم.

سمیه خواهر سمیرا نیز که در این درگیری حضور داشت، گفت: با خواهرم سمیرا به خاطر مسائل هزینه مغازه درگیر شدیم که مادرشوهرم وارد مغازه شد و با دیدن ما با چهره‌ای رنگ پریده روی زمین نشست و کسی به او ضربه‌ای نزد.

بنابر این گزارش، پس از جلسه محاکمه پنج قاضی دادگاه کیفری با توجه به نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اینکه آثاری از اصابت سر به زمین و لخته خون در سر دیده نشده و 60 درصد علت مرگ استرس و هیجان ناشی از درگیری بوده است، مادر و دختر را پس از پنج سال بیگناه شناختند و آنها را تبرئه کردند و این حکم هفته گذشته در شعبه 19 دیوان عالی کشور تأیید شد. 

اخبار حوادث - ایران

 


ویدیو مرتبط :
مرگ غم انگیز مادر و دختر.شوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز ناپدید شدن دختر نوجوان بعد از مرگ مرموز مادر و برادر


پلیس در جست‌وجوی دختر 15 ساله‌ای است كه از زمان مرگ مرموز مادر و برادرش ناپدید شده است.

شرق: پلیس در جست‌وجوی دختر 15 ساله‌ای است كه از زمان مرگ مرموز مادر و برادرش ناپدید شده است.

در همین حال هنوز راز مرگ مادر و فرزند فاش نشده و كارآگاهان بعد از دو سال همچنان به تحقیقات خود برای رازگشایی از این معما ادامه می‌دهند.

 زن و مردی میانسال روز 21 مرداد سال 89 تصمیم گرفتند برای احوالپرسی از دختر خود به نام «فاطمه» به خانه او بروند اما وقتی وارد آپارتمان شدند هیچ اثری از فرزند و نوه‌هایشان ندیدند.

آنها كه به شدت نگران شده بودند به جست‌وجو در خانه پرداختند و در اتاق خواب مشاهده كردند فاطمه و پسر 10ساله‌اش به نام مهدی زیر پتو خوابیده‌اند. زوج میانسال وقتی خواستند آن دو را بیدار كنند، فهمیدند مادر و فرزند جان خود را از دست داده‌اند.

والدین فاطمه كه به شدت ترسیده بودند در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 ماموران را در جریان قرار دادند. ساعتی بعد تیمی از كارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی به آپارتمان موردنظر در خیابان آیت‌الله كاشانی رفتند و تحقیق درباره مرگ مشكوك فاطمه و مهدی را آغاز كردند.

 بررسی‌های انجام‌شده توسط عوامل تشخیص هویت و تیم پزشكی قانونی فاش كرد چند روزی از زمان مرگ این مادر و فرزند گذشته است. در تحقیقات انجام‌شده از والدین فاطمه، آنها درخصوص نحوه كشف جسد دختر و نوه خود به كارآگاهان گفتند: «چند روزی بود كه از فاطمه و فرزندانش اطلاعی نداشتیم و حتی كسی پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نبود، به همین علت و برای سركشی و اطمینان از سلامت فاطمه و فرزندانش، به خانه آنها آمدیم اما كسی در خانه را برای ما باز نكرد.

در حالی‌كه بسیار نگران شده بودیم، با كمك كلیدساز در را باز كردیم و زمانی كه وارد خانه شدیم جسد فاطمه و پسرش را در داخل اتاق خواب پیدا كردیم.» كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاع پیدا كردند فاطمه مشكلات شدید روحی و روانی داشته و چندین بار نیز برای درمان، در مراكز درمانی تحت مراقبت‌های پزشكی قرار گرفته و بعد از آن نیز تحت نظر پزشك متخصص قرار داشت.

 این زن 29ساله بنا بر نظریه پزشك معالجش دچار نوعی بدبینی بسیار شدید نسبت به اطرافیان خود، حتی پدر و مادر و همسرش بود و به هیچ عنوان حاضر به زندگی با آنها نبود و به همین علت پدر، مادر و همسرش با خرید خانه‌ای در منطقه آیت‌الله كاشانی شرایطی را فراهم كردند تا این زن همراه دو فرزندش زندگی كند.

جسد یكی از بچه‌های فاطمه كنار خود او پیدا شده اما از دختر بزرگش به نام ریحانه كه آن زمان 13 سال داشت، هیچ اثری نبود. در ادامه رسیدگی به این پرونده با توجه به ناپدید شدن ریحانه، پرونده جداگانه دیگری تشكیل شد. كارآگاهان با وجود انجام تحقیقات از تمامی مراكز درمانی، مراكز بهزیستی و كلانتری‌های سطح شهر تهران و حتی پزشكی قانونی هیچ‌گونه اثر یا نشانه‌ای از سرنوشت ریحانه به دست نیاوردند و از همان زمان ماجرای ناپدید شدن این دختر و همچنین علت مرگ مادر و برادر او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر گفت: «تحقیقات درخصوص سرنوشت اعضای این خانواده در دو پرونده جداگانه و با موضوعات فوت مشكوك و فقدانی در حال رسیدگی است.»

وی افزود: «با وجود تحقیقات فراگیر صورت‌گرفته از سوی كارآگاهان تاكنون هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری درخصوص مشخص شدن سرنوشت یا محل زندگی ریحانه به دست نیامده است بنابراین به منظور مشخص شدن سرنوشت این دختر مجوز انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است و از افرادی كه موفق به شناسایی تصویر او شده‌اند و اطلاعاتی درخصوص محل سكونت، تردد یا سرنوشت وی دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.