اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیکاران ۶ تا ۵۰ ماه حقوق می‌گیرند



اخبار,اخبار اقتصادی , بیکاری

یک مقام مسئول در وزارت کار تعداد افرادی که هم اکنون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند را ۱۷۸ هزارنفر اعلام کرد و گفت: حداقل و حداکثر پرداختی بیمه بیکاری ۶ تا ۵۰ ماه است.

به گزارش مهر، کریم یاوری گفت: اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه حمایت اجتماعی و پرداخت مقرری بیمه بیکاری افرادی را برعهده دارد که برخلاف میل خود بیکارشده اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه تعداد این افراد را تاپایان اردیبهشت سال جاری ۱۷۸ هزارنفر اعلام کرد و افزود: براساس فرمول های تخصصی این قبیل افراد حداقل ۶ و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی اظهارداشت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن اصلاح قانون بیمه بیکاری، حمایتی بیشتر از جمعیت کارگرانی شود که برخلاف میل باطنی خود بیکارشده اند. همچنین امید داریم بتوانیم برای این افراد اشتغال مجدد ایجاد کنیم.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: در سال گذشته برای ۱۴ هزارنفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد ایجاد شد. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه بر حمایت از پایداری مشاغل تاکید کرد و افزود: در خصوص بنگاه های اقتصادی مشکل دار تلاش شده ضمن رسیدگی به آن واحدها آسیب شناسی از آنها را نیز در دستور کار خود قرار دهیم و برای محورهای مطرح شده از معاونت تعاون وزارتخانه انتظار همکاری داریم.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
سران کشورها چقدر حقوق می‌گیرند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت حقوق ۵ ماه کارگران بصورت یکجا



 

 

پرداخت حقوق ۵ ماه کارگران بصورت یکجا

 

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اعلام اینکه هم اکنون بیش از نیمی از کارگران فقط حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را دریافت می کنند، گفت: واگذاری کارت اعتباری کارگری نیازمند تدوین نظام نامه و ساز و کار مناسب است زیرا از این طریق حقوق ۵ ماه کارگران به صورت یکجا به آنان پرداخت می شود.

 

سیدمحمد یاراحمدیان در گفتگو با مهر با اعلام اینکه توزیع کارت های اعتباری خرید بین کارگران مانند طرحی که در مورد کارمندان اجرا شده است نیازمند تدوین نظام نامه و شیوه نامه واگذاری است، گفت: در این رابطه بین دولت و شرکای اجتماعی (کارگران و کارفرمایان) توافق نامه ای به امضاء نرسیده است.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با بیان ابهامات موجود در روش واگذاری و اجرای طرح واگذاری کارت های اعتباری خرید ۱.۵ میلیون تومانی در جامعه کارگری کشور، اظهار داشت: تاکنون در حوزه وزارت کار ساز و کاری برای آن تعریف نشده است.

 

توافق نامه ای نداریم


یاراحمدیان با تاکید بر لزوم تدوین دستورالعمل دریافت کارت های اعتباری کارگران، افزود: معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که این طرح برای سرپرستان خانوار نیز اجرا می شود که باید گفت این موضوع از اجرای آن در بین کارگران به واقعیت نزدیک تر است.

وی دلیل این امر را مشخص کردن روش بازپرداخت تسهیلات در مورد سرپرستان خانوار و کسر اقساط از طریق یارانه های نقدی عنوان کرد و گفت: اما در مورد کارگران هنوز ساز و کار روشنی مشخص نشده و همچنین با کارفرمایان نیز توافقی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول کارگری کشور، تصریح کرد: هم اکنون بیش از نیمی از کارگران فقط حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را دریافت می کنند که اگر بخواهند از کارت اعتباری ۱.۵ میلیون تومانی نیز استفاده کنند یعنی حقوق ۵ ماه خود را یکجا دریافت کرده اند بنابراین این مسئله می تواند در صورت عدم مدیریت درست، کارگران را به بدهکار تبدیل کند.

 

بیمه تکمیل درمان


یاراحمدیان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد تقویت وضعیت بیمه تکمیل درمان کارگران در این مقطع به مراتب از واگذاری کارت های اعتباری برای آنها مفیدتر باشد.

حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای اجرا در بنگاه ها و واحدهای تابعه قانون کار طی سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان به صورت ماهیانه است..... / خبرگزارى مهر