اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیمه ها از اول مرداد یارانه دارو می دهند/ علت ماندگاری دارو در گمرک



اعلام زمان واریز یارانه دارو,مبلغ یارانه دارو برای بیماران,واریز یارانه دارو توسط بیمه ها

بیمه ها از اول مرداد یارانه دارو می دهند/ علت ماندگاری دارو در گمرک

معاون دارویی سازمان غذا و دارو با اعلام ترخیص فاکتور ۸ از گمرک گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که امروز بین وزیر بهداشت و وزیر رفاه امضا می‌شود، یارانه دارو از اول مرداد از طریق بیمه‌ها بین ۱۲۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج توزیع می‌شود.

شمس علی رضازاده افزود:‌ پرداخت مابه التفاوت قیمت ارز داروی بیماران خاص که به صورت یارانه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، هنوز آغاز نشده است اما قرار است با تفاهمنامه ای که امروز بین وزیر بهداشت و وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی امضا می‌شود از اول مرداد از طریق بیمه‌ها آغاز شود.

وی گفت: مبلغ یارانه دارو یا همان مابه التفاوت نرخ ارز برای داروهای گرانقیمت بیماران صعب العلاج مانند سرطانی‌ها و بیماران خاص حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که برای سال جاری در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

رضازاده افزود: در مورد شیوه پرداخت این یارانه به بیماران بحثهای کارشناسی زیادی طی هفته‌های گذشته در وزارت بهداشت و وزارت رفاه انجام شد و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که بهتر است پرداخت این یارانه از طریق بیمه‌ها به دست بیماران برسد.

معاون سازمان غذا و دارو گفت: با این حال بخشی از این یارانه برای افرادی که داروهای خود را با قیمت جدید تا اول مرداد خریداری کرده‌اند از طریق وزارت بهداشت و با استفاده از شماره حساب سرپرست خانوار بیماران محاسبه به حسابشان پرداخت می‌شود.

وی افزود:‌ مبلغ یارانه دارو برای بیماران مختلف بر حسب قیمت دارو، افزایش قیمت آن و میزان مصرف آنها متفاوت است . هدف از پرداخت این یارانه این است که قیمت تمام شده این داروهای گرانقیمت برای بیماران صعب العلاج که بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نفر هستند، با همان قیمت سال گذشته تمام شود و با وجود افزایش قیمت دارو به خاطر تغییر نرخ ارز دارویی، افزایش قیمتی به آنها تحمیل نشود.

رضازاده همچنین از همکاری سازمانهای بیمه‌گر برای ترخیص داروهای مانده در گمرک خبر داد و گفت: با همکاریهای انجام شده، فاکتور ۸ مورد نیاز بیماران از گمرک ترخیص شد و بقیه داروهای مانده در گمرک نیز طی روزهای آینده ترخیص می‌شوند.

معاون سازمان غذا و دارو اضافه کرد: علت ماندگاری برخی داروها در گمرک که تعدادشان زیاد نیست ناهماهنگی بین بانکهای عامل و گمرک با توجه به تغییر نرخ و کمبود نقدینگی شرکتهای وارد کننده برای تأمین ریال لازم به منظور ترخیص این داروهاست.

وی گفت: برای حل این مشکل امروز جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی داشتیم و راهی پیدا شد که با همکاری بیمه‌ها، در صورتی که بیمه‌ها مطالبات خود را پرداخت کنند، این مطالبات در اختیار شرکتهای پخش دارو قرار گیرد و از این طریق به شرکتهای دارویی برسد و با رفع مشکل نقدینگی این شرکتها زمینه ترخیص این داروها فراهم شود.

رضازاده در پاسخ به فارس ارزش ۶۰میلیون یورویی داروای مانده در گمرک را تأیید نکرد و میزان آن را کمتر از این مقدار دانست و گفت: البته هنوز منبع تأمین مالی جبران این کمبود نقدینگی در بیمه‌ها مشخص نشده است و منتظر رفع این مشکل هستیم تا هر چه زودتر و طی روزهای آینده این داروها نیز از گمرک ترخیص شوند./فارس


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه دارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها



پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد
کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با  ایسنا ، درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه‌ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها، ادامه داد:‌ تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده‌ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه‌ها انجام می‌شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

افزوده شدن 20 قلم داروی به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی 20 قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب‌العلاج به آن‌ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس»، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا 70 درصد حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

ایسنا