اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیمار و پزشک هر دو از بیمه‌ها ناراضی هستند



اخبار,اخباراجتماعی , بیمه های درمانی

اگر بیمه های درمانی کارآمد شوند و این رابطه مالی حذف شود ما به عنوان جامعه پزشکی به آرزوی دیرینه خود خواهیم رسید.

رییس جامعه جراحان ایران گفت: بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند و با کارآمدی بیمه ها می توان رابطه مالی بیمار و پزشک را حذف کرد.
 
به گزارش مهر، سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران با تجلیل از چهره های ماندگار، پیشکسوتان و جمعی از نفرات برتر رشته های مختلف جراحی، صبح امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.

دکتر ایرج فاضل در این مراسم ضمن تبیین جایگاه مقدس پزشکی در جامعه گفت: بزرگترین سرمایه یک پزشک لطف خداوند، احترام و حمایت بیماران است.

وی افزود: حفظ اخلاق پزشکی و رسیدگی به درد بیماران، کمترین چیزی است که هر طبیب می تواند به بیمار خود هدیه کند.

رییس جامعه جراحان ایران با تاکید بر اینکه وجود علف های هرز در هر جامعه، حرفه و تخصص می تواند موجب جلوگیری از رشد استعدادها و موفقیت ها شود، افزود:جامعه پزشکی مانند الماس می تواند از خود حفاظت کرده و آفت های احتمالی را بزداید.

رییس مجمع انجمن های علمی و تخصصی کشور با اشاره به اینکه بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند، گفت: بیمه به عنوان پدیده ای مترقی در صورت اصلاح و تدوین متناسب می تواند بسیاری از دغدغه های مردم و پزشکان را برطرف سازد و بدین ترتیب رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود.

وی افزود:اگر بیمه های درمانی کارآمد شوند و این رابطه مالی حذف شود ما به عنوان جامعه پزشکی به آرزوی دیرینه خود خواهیم رسید.

دکتر فاضل با بیان اینکه گاهی اوقات در اذهان عمومی مفهوم خطای پزشکی با قصور پزشکی اشتباه می شود، گفت: وجود تعداد فراوان پزشک در جامعه خطرناکتر از کمبود پزشک است؛ در خصوص تربیت پزشک باید به جای کمیت به کیفیت توجه کرد و تلاش کنیم بهترین نیروهای متخصص را پرورش دهیم تا در نقاط مختلف کشور خدمت کنند.

رییس جامعه جراحان ایران با اشاره به وضعیت آموزشی در بیمارستانهای دانشگاهی کشور، افزود: اکنون افزایش تعداد اعمال جراحی به عنوان یک امتیاز برای جراح در مرکز دانشگاهی و دولتی موجب ضعف وفراموش شدن جایگاه آموزش می شود.

در ادامه مراسم افتتاحیه سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران به پاس خدمات ارزشمند آموزشی، پژوهشی و درمانی سه نفر از استادان پیشکسوت جراحی کشور از دکتر علی اصغر خدادوست چشم پزشک، دکتر محمد سنادیزاده جراح کلیه و مجاری ادرار، دکتر عماد اعلمی هرندی ارتوپد، تجلیل شد.

همچنین جامعه جراحان ایران امسال از دانش آموختگان رتبه اول رشته های مختلف برد تخصصی جراحی ۱۳۹۴، جراحان کوشا در امر آموزشی و علمی شاخه های اهواز، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز، مشهد، قزوین، یزد، کرمان و کیش همچنین کنگره «تروما» (قطب تروما و جامعه جراحان) وبیمارستان امام حسین اهواز (بهداری طب رزم) و بیمارستان مهر به دلیل همکاری علمی و پژوهشی، تقدیر به عمل آورد.

در این همایش دکتر بهرام مبشر دانشمند ایرانی عضو «ناسا» با سخنرانی خود پیرامون رموز خلقت مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران تا چهاشنبه ۳۰اردیبهشت ۹۴ با بیش از ۷۰۰ سخنرانی علمی و مشارکت حدود ۲۰ انجمن علمی و تخصصی ادامه دارد.
 
 اخبار  اجتماعی  - مهر


ویدیو مرتبط :
مشتری ناراضی از خدمات یک شرکت بیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشک و پرستار، مخدر به بیمار زدند، او مرد



 

چهره های ورزشی در تشییع احمد رضایی

 

یک متخصص روانپزشک و کادر پرستاری یکی از بیمارستان های پایتخت، در مرگ یکی از بیماران مقصر شناخته شده و به پرداخت دیه محکوم شدند. قربانی که در بخش روانپزشکی بیمارستان بستری بود، در اثر ایست قلبی و تنفسی به کام مرگ فرو رفت.

 

 

۳۰ دی ماه سال گذشته پسر ۳۴ ساله ای به نام علی به علت مشکلات عصبی در بیمارستانی بستری شد اما یک روز بعد به طرز مشکوکی جان باخت و پزشکان علت مرگ وی را ایست قلبی و تنفسی اعلام کردند. به دنبال مرگ مرموز این جوان، مادر وی به شعبه نهم دادسرای جرائم پزشکی رفت و به طرح شکایت از مقصران مرگ پسرش پرداخت.

مادر قربانی که پس از ۹ ماه هنوز مرگ ناگهانی پسرش را باور ندارد درباره حادثه گفت: علی تنها پسرم بود. او ۴ سال پیش تصادف شدیدی کرد که در روحیه اش تاثیر بدی گذاشت. روز حادثه، او قصد داشت با موتور به محل کارش برود که بین راه تصادف کرد و از روی پل به پایین پرتاب شد. اگر کلاه ایمنی نداشت زنده نمی ماند اما در آن زمان معجزه شد و فقط دست و پایش شکست و قسمتی از صورتش آسیب دید.

وی ادامه داد: بعد از این تصادف روحیه پسرم به هم ریخت. خیلی پرخاشگر شده بود و رفتارهای عجیبی داشت. بیشتر اوقات به اتاقش می رفت و با هیچ کس صحبت نمی کرد و افسرده شده بود. به پیشنهاد اطرافیانم او را نزد یک روانپزشک بردم. پسرم مدتی تحت نظر بود و قرص های آرامبخش مصرف می کرد. روانپزشک می گفت که این تصادف تاثیر بدی در روحیه اش گذاشته و به همین دلیل قرص ها را تجویز کرده بود. وی افزود: پسرم مدتی قرص ها را مصرف کرد و حالش بهتر شد. کم کم به سراغ ورزش رفت. بدنسازی کار می کرد و روحیه اش خیلی بهتر شده بود و من از این موضوع خیلی خوشحال بودم. همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه سال گذشته برادرم نیز تصادف کرد و در بیمارستان بستری شد.

علی خیلی دایی اش را دوست داشت و در مدت یک هفته ای که برادرم در بیمارستان بود او هم همراهش بود. او نگران دایی اش بود و هرچه می خواست برایش فراهم می کرد. این اتفاق باز هم در روحیه اش تاثیر بدی گذاشت و دوباره علائم پرخاشگری و بی قراری به سراغش آمد. نگرانش بودم چون می دانستم دوباره باید قرص های آرامبخش مصرف کند که اعتیادآور بود. باز هم او را نزد یک متخصص روانپزشک بردم و او به پسرم دارو داد. علی هر روز داروها را مصرف می کرد و حالش بهتر شده بود اما متأسفانه به قرص های والیوم اعتیاد پیدا کرده بود.

وقتی متوجه ماجرا شدم، با پزشک متخصص علی تماس گرفتم و او را در جریان قرار دادم. پزشک به او گفت که باید او در بیمارستان بستری شود. برای همین فورا او را به بیمارستان رساندیم و در بخش روانپزشکی بیمارستان بستری شد. در این مدت پسرم خیلی بی قراری می کرد و دوست نداشت در بیمارستان بماند اما چاره ای نداشتم چون باید کاری می کردم که حالش خوب شود. او یک شب در بیمارستان بستری بود اما اول بهمن ۸۹، یعنی یک روز پس از بستری شدن، در اثر ایست قلبی و تنفسی فوت کرد و من هنوز مرگش را باور ندارم. نتایج آزمایش ها حکایت از این داشت که علت مرگ پسرم سوء مصرف مواد مخدر و دارو بوده است. برای همین از کادر پرستاری شیفت شب و پزشک متخصص به خاطر استفاده از این داروها برای درمان پسرم شکایت کردم.

پس از شکایت این زن، کمیسیون پزشکی با شرکت دو متخصص روانپزشکی و یک متخصص پزشکی قانونی تشکیل شد و پس از بررسی پرونده، کارشناسان، متخصص روانپزشکی را به خاطر پذیرش بیمار بدون ویزیت و عدم ارائه دستورات لازم پرستاری و دارویی مقصر شناختند و به پرداخت ۱۰درصد دیه کامل انسان محکوم کردند.

همچنین کادر پرستاری شیفت شب نیز به دلیل بی توجهی و کنترل وضعیت بالینی بیمار و در نتیجه عدم انجام به موقع اقدامات درمانی لازم به میزان ۱۰ درصد مقصر شناخته شده و به پرداخت ۱۰درصد دیه کامل انسان محکوم شدند.... / گزارش : همشهری آنلاین