اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیماری عصبی، حكم نجات قاتل را امضا كرد



 

بیماری عصبی، حكم نجات قاتل را امضا كرد

 

قاتل در جلسه محاكمه گفت: به قدری تحت فشارهای روانی بودم كه مدتی در بیمارستان بستری شدم تا اینكه موفق به جلب رضایت شدم؛ از دادگاه خواستار رأفت اسلامی هستم.

قاتل در جلسه محاكمه گفت: به قدری تحت فشارهای روانی بودم كه مدتی در بیمارستان بستری شدم تا اینكه موفق به جلب رضایت شدم؛ از دادگاه خواستار رأفت اسلامی هستم.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، روز ۱۷ شهریور ۸۴، مأموران كلانتری ۱۲۷ نارمك، از فقدان مشكوك یك زن از طریق همسایه های وی باخبر شدند كه برای اطلاع از جزئیات موضوع به خانه وی رفتند.

مأموران كلانتری با حضور در محل، به همراه مأموران آتش نشانی وارد خانه زن جوان به نام معصومه شدند و بعد از ورود به اتاق خواب وی، جسد وی را در حالی كه با سیم تلفن به قتل رسیده بود، كشف كردند.

مأموران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند و معلوم شد كه معصومه حدود ۳ روز قبل، به قتل رسیده است.

تحقیقات برای شناسایی عامل این قتل آغاز شد و حدود ۲۰ مظنون در رابطه با قتل معصومه كه بعد از طلاق از شوهرش، به تنهایی زندگی می كرد، دستگیر شدند.

سرانجام، با اظهارات همسایه های مقتول و شناسایی مخاطبان تلفن همراه وی، مرد جوانی به نام سامی دستگیر و به ارتكاب قتل وی اعتراف كرد.

قرار مجرمیت سامی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۱۹ اردیبهشت امسال، در شعبه ۱۱۳ دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همت یار برگزار شد.

ذبیح زاده، نماینده دادستان، كیفرخواست صادره را این گونه قرائت كرد: سامی، ۳۲ ساله، متهم به مباشرت در قتل عمدی، سرقت اموال مقتول و رابطه نامشروع است كه با توجه به مدارك موجود در پرونده مانند، شكایت اولیای دم، گزارش مرجع انتظامی، نظریه پزشكی قانونی و اعترافات متهم بزه انتسابی به وی، محرز است و تقاضای مجازات وی را دارم.

بعد از قرائت كیفرخواست توسط نماینده دادستان، اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و تقاضای خود را قصاص متهم عنوان كردند.

در ادامه جلسه، سامی، (متهم به قتل) در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه هیچ یك از اتهامات را قبول ندارم، گفت: شب حادثه مقابل خانه مقتول رفتم ولی او در را باز نكرد، من هم به آژانس رفتم و با همكارم شام خوردیم و صبح زود یك محموله سیمان را به مقصد عسلویه بردم.

روز حادثه، برای دریافت طلبی كه از مقتول داشتم به خانه او رفتم ولی او به من چك داد كه من قبول نكردم. به همین خاطر مقداری از طلاهای او را به زور گرفتم و خارج شدم.

وی با بیان اینكه اظهارات و اعترافات قبلی خود را قبول ندارم، گفت: راننده آژانس بودم و از سال ۸۱ او را می شناختم. تا سال ۸۳ از تهران خارج شدم ولی وقتی برگشتم دوباره با او رابطه برقرار كردم. او برای تعمیر خانه اش یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از من پول گرفت ولی برای برگرداندن آن همیشه بهانه می آورد.

مادر مقتول در پاسخ به این اظهارات متهم گفت: دختر من از نظر مالی مشكلی نداشت و در زمان قتل، حدود ۲۰ میلیون تومان پول در حساب بانكی او بود.

قاضی خطاب به متهم گفت: طلاهای مكشوفه نشان می داد كه آنها بر اثر فشار وارده كج شده است و بیانگر سرقت با زور بوده است.

متهم در حالی كه اظهارات خود در دادگاه مبنی بر اینكه طلاها را به زور از مقتول گرفته است، تكذیب می كرد، گفت: من طلاها را از روی میز برداشتم.

قاضی به اظهارات و اعترافات متهم در پرونده اشاره كرد و گفت: در تحقیقات مدعی شدی كه شب حادثه مقابل خانه مقتول رفتن كه در را باز نكرده و مجبور شدی از تلفن عمومی با او تماس بگیری.

مقتول با بیان اینكه مهمان دارد از تو می خواهد ساعتی بعد به خانه بروی. ساعتی بعد وارد خانه وی شدی و بعد از شام او را داخل اتاقش با سیم تلفن به قتل رساندی.

متهم در پاسخ به اظهارات قاضی گفت: اظهارات خود را قبول ندارم و همه آنها را تحت فشار گفته ام.

سامی در حالی ادعا می كند كه تحت فشار اقرار كرده است كه در اولین تحقیقات و در حالی كه تنها مظنون بوده است، بدون اینكه از او سؤال شود، به رابطه با مقتول اعتراف كرده بود.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات متهم كه مدعی بود تحت فشار اعتراف كرده است، گفت: در این پرونده ۲۰ نفر به عنوان مظنون دستگیر شدند، چرا فقط شما تحت فشار به قتل اعتراف كردی. در صورت صحت ادعایت، چرا به بازپرس و قاضی ناظر زندان نگفتی كه تو را تحت فشار قرار دادند.

متهم در جواب اظهارات نماینده دادستان فقط سكوت كرد و حرفی نزد.

در انتهای جلسه، پدر مقتول با بیان اینكه اظهارات متهم دروغ است، گفت: فكر می كردم در جلسه دادگاه، متهم با صداقت حرف خواهد زد و به همین دلیل رضایت خود را برای گذشت از قصاص نوشته بودم ولی وقتی در دادگاه دیدم كه چگونه دروغ می گوید، از تصمیم خود منصرف شدم.

متهم در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاع گفت: اتهام را قبول ندارم و دفاعی هم ندارم.

یك هفته بعد از جلسه محاكمه، قاضی همت یار متهم را به خاطر ارتكاب قتل به قصاص، به دلیل سرقت جواهرات مقتول به یك سال حبس و رابطه غیراخلاقی با مقتول و شرب خمر به ۱۷۹ ضربه شلاق محكوم كرد.

بعد از صدور حكم، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی كشور ارجاع داده شد كه قضات دیوان عالی كشور بعد از مشورت و بررسی پرونده، حكم صادره را نقض كردند؛ گفتنی است اولیای دم مدتی بعد از صدور حكم، اعلام رضایت كردند.

بعد از اعلام رضایت اولیای دم، جلسه محاكمه از جنبه عمومی جرم امروز در شعبه ۱۱۳ برگزار شد و متهم با بیان اینكه اتهام را قبول دارد گفت: به قدری تحت فشارهای روانی بودم كه مدتی در بیمارستان بستری شدم تا اینكه موفق به جلب رضایت شدم؛ از دادگاه خواستار رأفت اسلامی هستم.

قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و صدور حكم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موكول كرد.... / گزارش : خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
فلج بل (بیماری عصبی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری کبد چرب، قاتل خاموش‎



بیماری کبد چرب, قاتل خاموش, علت بیماری کبدچرب

بیماری کبد چرب، قاتل خاموش‎

انسان موجودی است که با توجه به ماهیت و طبیعتی که دارد نیازمند فعالیت های فیزیکی و رفتارهای تغذیه ای مناسب  می باشد و باید از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز کند، افزایش مصرف غذاهای چرب و آماده و سرشار از کالری، و عدم فعالیت مناسب با گسترش زندگی ماشینی، بیماری‌های مختلفی به همراه آورده است. 

درگیری کبدی، از جمله مضرات مصرف مواد غذایی نامناسب می ‌باشد. امروزه متاسفانه بیماری کبد چرب که نسبتاً شایع شده است، با وزن بیمار ارتباطی مستقیم دارد و با توجه به افزایش چاقی در جوامع مختلف (از جمله ایران) نیز رو به افزایش است.

دکتر فرزاد جاسمی زرگانی فوق تخصص کبد و بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار وب دا خوزستان، گفت: کبد یکی از مهمترین اعضای حیاتی بدن است که وظایف مختلفی مانند ذخیره مواد قندی و گلیکوژن، تصفیه خون و تولید برخی آنزیم ها را بر عهده دارد که انجام کلیه این کارها برای ادامه حیات ضروری هستند.

وی افزود: کبد بزرگترین غده بدن است که همین بزرگی و ظرفیت بالای آن باعث می شود که آسیب کبدی دیر ظاهر شود که متاسفانه دیرظاهر شدن این بیماری سبب می شود که نتوان اقدامات موثری برای درمان آن انجام داد.

جاسمی ادامه داد: بیماری های ویروسی مانند هپاتیت Bو Cاز مهمترین عواملی هستند که در چند سال اخیر کبد مردم ایران را درگیر کرده است در نتیجه توصیه ما به مردم این است که تا آنجا که می توانند از کبد خود در برابر بیماری های ویروسی  و رفتارهای پرخطر محافظت کنند، نداشتن رفتارهای پرخطر یعنی  نداشتن روابط جنسی غیر معمول، عدم استعمال دخانیات و عدم  استفاده  از مواد تزریقی، رعایت کردن نظافت در فعالیت های شغلی، مصرف نکردن الکل و...، از سوی دیگر از مهمترین عوامل غیرویروسی می توان به مصرف بیش از اندازه مواد پروتیئنی مانند فست فودها که در ظاهر غذاهای خوشمزه ای هستند در حالی که بدترین ماهیت را دارند و روغن های جامد، همچنین عدم مصرف سبزیجات و میو های تازه اشاره کرد که  باعث ابتلای فرد به کبد چرب خواهند شد.

چه افرادی در معرض ابتلای به کبد چرب هستند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماری کبد چرب فقط مخصوص افراد جوان نیست و افراد میانسال هم در معرض ابتلای به آن قرار دارند و در این سن بیماری فرصت خواهد داشت که گسترش پیدا کرده و آسیب کبدی به وجود بیاید.

جاسمی  ضمن بیان این نکته که تشخیص کبد چرب توسط سونوگرافی، آنزیمهای کبدی و سایر علل است خاطرنشان ساخت: کبد چرب ترس ندارد ولی فرد باید به این فکر باشد که ممکن است این بیماری به سمتی حرکت کند که جبرانش امکان پذیر نباشد، سندروم متابولیک بیماری مخصوص قرن 21 است که افراد مبتلای به آن در معرض کبد چرب قرار دارند، این افراد کسانی هستند چاق بوده و شاخص توده بدنی آنها بالای 25 است.

وی در توضیح شاخص توده بدنی گفت:شاخص توده بدنی از تقسیم وزن بر قد به توان دو حاصل می شود که شاخص افرادی که دارای قد و وزن نرمال باشند زیر 25 خواهد بود، شاخص بین 20 تا 25 نشان دهنده اضافه وزن و بین 30تا 35 نشان دهنده چاق بودن فرد و بالای 40 تا 45 فرد مبتلای به چاقی کشنده می باشد، در عین حال افرادی که دارای فشار خون و چربی بالایی هستند و دور شکم آنها بیش از 104 برای مردان و بیش از 85 برای زنان باشند  احتمال ابتلای آنها به کبد چرب بسیار زیاد است و در معرض خطر قرار دارند، همچنین افراد دیابتی، کسانی که فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی دارند و اشخاص سیگاری در معرض ابتلای به کبد چرب قرار دارند.

این فوق تخصص کبد و بیماری های گوارشی تاکید کرد که بهترین راه جلوگیری از این بیماری بازگشت دوباره به اصل زندگی طبیعی یعنی تغذیه سالم، پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر و  چربی ها، و فعالیت های فیزیکی و ورزشی مداوم می باشد، اگر شخصی هم به بیماری هایی مانند دیابت، چربی و دیگر بیماری های زمینه ای مبتلا هستند ضروری است که به پزشک مراجعه داشته باشند.

ورزش بهترین راه مبارزه با بیماری کبد چرب

جاسمی در خصوص درمان این بیماری با تاکید بر این نکته که هیچ کدام از داروها به اندازه فعالیت های ورزشی مفید نمی باشند و باید از مصرف نوشیدنی ها شیرین مانند نوشابه و ... پرهیز شود افزود:فعالیت های فیزیکی و ورزشی به مدت 300 دقیقه در هفته که ساده ترین آن راه رفتن سریع است موثرترین راه برای درمان کبد چرب می باشد، همچنین از لحاظ علمی اثبات شده است که مصرف  2 لیوان قهوه و یا نسکافه  در طول روز برای کبد چرب بسیار مفید خواهد بود البته افرادی که بطور زمینه ای دچار رفلاکس معده و یا بیماری های قلبی عروقی می باشند از مصرف قهوه باید پرهیز کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: درمان گیاهی برای کبد چرب بسیار حساس است زیرا بسیاری از گیاهان دارویی برای کبد خطرناک می باشند و ممکن است کبد را دچار آسیب کنند در عین حال داروهایی مانند سیلا مارین و یا عرق گیاه خارمریم می توانند مفید باشند ک البته باید توسط پزشک تجویز شوند.

فوق تخصص کبد و بیماری های گوارشی  در پایان با بیان این نکته که بیماری کبد چرب علامت خاصی ندارد و معمولا با مراجعه مردم برای انجام سونوگرافی برای بیماری دیگری مشخص می شود  گفت:  در برخی موارد اگر فرد اطلاعات لازم در خصوص این بیماری را داشته باشد می تواند آزمایش کبد چرب را انجام دهد ولی در عده دیگری از افراد این بیماری نه در سونوگرافی مشخص می شود و نه در آزمایش آنزیمها اثری از آن مشاهده خواهد شد در حالی که مبتلای به آن هستند و به همین دلیل است که به این بیماری قاتل خاموش و یا قاتل پشت پرده میگویندف پس توصیه نهایی به افراد رساندن وزن خود به تعادل می باشد.

تابناک