اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیماران خاص داروهای خود را رایگان دریافت کنند/اعلام میزان هزینه داروهای کلیه بیماران



تامین‌اجتماعی,داروی بیماران خاص

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی:
بیماران خاص داروهای خود را رایگان دریافت کنند/اعلام میزان هزینه داروهای کلیه بیماران

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه بیماران خاص باید داروهای خود را به صورت رایگان از داروخانه‌ها دریافت کنند، اظهارکرد: داروی بیماران خاص در سازمان تامین‌اجتماعی پیش از این نیز رایگان بوده است، اما از ابتدای تیرماه امسال به علت تغییر قیمت داروها، این موضوع با وقفه‌ای 45 روزه همراه شد.

دکترخلیل نوکهن اهوازی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه عملا سه گروه بیمار در کشور وجود دارد، گفت: بیماران عام، بیماران خاص (هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی) و بیماران صعب‌العلاج (ام اس و سرطانی) سه گروه بیماران تحت پوشش در کشور هستند، که کلیه هزینه‌های دارویی بیماران خاص رایگان شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی بیش از 2000 قلم دارو در کشور تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است که از این تعداد 136 قلم دارو مختص بیماران صعب‌العلاج توسط وزارت بهداشت شناسایی شد و بنابر لیست اعلام شده توسط این وزارتخانه به گونه‌ای متغیر و با توجه به نوع دارو از 5 تا 15 درصد، سهم بیمار و از 85 تا 95 درصد سهم سازمان‌های بیمه‌گر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی در مورد چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن داروی بیماران سرطانی، خاطرنشان کرد: داروهای بیماران سرطانی براساس لیست 136 قلمی شناسایی شده توسط وزارت بهداشت برای این بیماران با ثابت نگه‌داشتن فرانشیز بیمار نسبت به سال 91 و تقبل مابه التفاوت آن از مابه التفاوت نرخ ارز مرجع با ارز مبادله‌ای و از محل منابع سازمان‌های بیمه‌گر تهیه می‌شود.

اهوازی در مورد بیماران ام اس نیز، توضیح‌داد: از محل برخی یارانه‌ها از اعتبارات دولتی که در ردیف اعتباری وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، 10 درصد هزینه دارو توسط بیماران ام اس و 90 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با داروی بیماران عادی نیز، اظهار کرد: در ارتباط با بیماران عادی، سهم فرانشیز بیمار در تهیه دارو به میزان 30 درصد تعیین شده در بخش سرپایی و 10 درصد در بخش بستری بازگشته است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین‌اجتماعی در مورد بیماران خاصی که هم‌اکنون نمی‌توانند داروی خود را به صورت رایگان دریافت کنند، اظهارکرد: بیماران با مراجعه به دفاتر اسناد پزشکی استان‌های مربوطه‌شان می‌توانند مشکل خود را اعلام کنند. چرا که کلیه داروهای بیماران خاص رایگان و مشکل آن‌ها در هفته اخیر حل شده است.

اهوازی افزود: در صورتی که بیماران دارویی را خارج از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر خریداری یا یک داروی برند را تهیه کنند، مابه‌التفاوت قیمت برعهده خود بیمار است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شبکه خبر 6آذر - کمبودی در داروهای بیماران خاص نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه داروهای بیماران خاص رایگان می شود



 

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی گفت: با اجرای نظام نوین ارجاع، از این پس هزینه داروهای بیماران خاص 100 درصد رایگان می‌‎شود.

دکتر رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر افزود: با اجرای نظام ارجاع و ارائه خدمات نوین درمانی بیماران هموفیلی، دیالیزی، دیابتی و فشار خونی دیگر نیازی نیست که برای تامین داروهای مورد نیازشان هزینه ای پرداخت کنند و داروهای آنها 100درصد رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع در مرحله اول در یکی از استانهای کشور اجرا می شود، تاکید کرد: استان گیلان به عوان اولین استان انتخاب شده است و تا کنون پزشکان زیادی نیز برای همکاری در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اظهار داشت: در مرحله بعد نیز در استانهای زنجان و قزوین که حائز شرایط هستند طرح نظام ارجاع اجرایی می شود.

به گفته حافظی، علاوه بر بیماران خاص سالمندان بالای 60 سال نیز می توانند از خدمات 100 درصد رایگان درمانی بهره مند شوند.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه ای داروهای جدید نیز تاکید کرد: پوشش بیمه ای داروهای جدید نیاز به مصوبه و تائید شورای عالی بیمه دارد و تامین اجتماعی به تنهایی نمی تواند در این خصوص اقدامی انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود:  پیشنهاداتی درمورد پوشش بیمه ای برخی از داروهای گیاهی به شورای عالی بیمه ارائه کرده ایم که در اولین جلسه این شورا بررسی می شود..... / تحلیل : عصر ایران