اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیش از 3 میلیون ایرانی برای اربعین وارد عراق شدند



اخبار,اخباراجتماعی ,تعداد  زائران ایرانی در  عراق

یک مقام دولت محلی عراق می‌گوید 400 هزار نفر از بیش از سه میلیون ایرانی که برای مراسم عزاداری اربعین وارد عراق شدند، به کشورشان بازگشتند.

  «فرمانداری شهرستان بدره» در شرق استان واسط (180 کیلومتری جنوب شرق بغداد) عصر روز چهارشنبه اعلام کرد که تا عصر دیروز، حدود 400 هزار ایرانی عراق را ترک کرده‌اند.

«جعفر عبدالجبار محمد» به وبگاه خبری «المدی پرس» عراق گفت: گذرگاه مرزی زرباطیه (گذرگاه مهران) شاهد بازگشت هزاران زائر ایرانی، پس از زیارت اربعین است.

جعفر محمد گفت: تعداد ایرانی‌هایی که تا عصر چهارشنبه عراق را ترک کرده‌اند، بیش از 400 هزار زائر از مجموع بیش از سه میلیون ایرانی است که طی روزهای گذشته برای اربعین وارد عراق شدند.

این مقام عراقی گفت: بیش از سه هزار خودرو مختلف که بیشترش مینی‌بوس‌های بخش خصوصی است، زائران را از کربلا به گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) بی‌وقفه منتقل می‌کنند.

گذرگاه زرباطیه را مقامات عراقی روز سه‌شنبه بر روی زائرانی که هنوز وارد عراق نشده بودند، بسته بود و آن را برای بازگشت زائران باز گذاشت. همچنین مسئولان ایران نیز اعلام کرده‌اند که گذرگاه مهران فقط برای بازگشت است و برای ورود به عراق این مرز بسته است.

پیش از این عراق به دلیل ورود بی‌روادید شمار زیادی از زائران ایرانی به خاک خود رسما به ایران اعتراض کرده بود و مسئولیت آن را بر عهده طرف ایرانی دانست.

مسئولان عراقی روز گذشته گفتند که طی روزهای گذشته تا امروز، ورود بیش از 26 میلیون زائر به استان کربلاء ثبت شده است و احتمال می‌رود این رقم تا امروز پنجشنبه (اربعین در عراق) از مرز 27 میلیون نفر عبور کند  .


 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
زائران اربعین که وارد میسان عراق می شوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط حضور زائران ایرانی در عراق برای اربعین


جلسه ستاد مرکزی اربعین، با حضور وزیر کشور و سفیر ایران در عراق و دیگر اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار و تصمیماتی درباره ساماندهی زائران اربعین گرفته شد.

خبرگزاری ایسنا: جلسه ستاد مرکزی اربعین، با حضور وزیر کشور و سفیر ایران در عراق و دیگر اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار و تصمیماتی درباره ساماندهی زائران اربعین گرفته شد.

سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت - پیش از سفر به عربستان اعلام کرده بود، اتاق عملیات اربعین به وزارت کشور منتقل شد؛ بنابراین جلسه ستاد مرکزی اربعین، صبح امروز سه‌شنبه - 12 آبان ماه - با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور و دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در وزارت کشور برگزار شد.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه درباره این جلسه‌ی ستاد گفت: تمام پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های لازم برای حضور باشکوه ایرانیان در مراسم اربعین بررسی شد و پیش‌بینی ما این است حضور هموطنان عزیز در مراسم اربعین، منظم‌تر از سال‌گذشته باشد.

وی درباره ضرورت دریافت ویزا نیز اظهار کرد: ما به احساسات پاک محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) احترام قائلیم، اما باید بگوییم حضور در مراسم اربعین امسال بدون دریافت گذرنامه و ویزا ممکن نیست و عزیزان باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.

قشقاوی در پاسخ به این سؤال که میلیون‌ها زائری که قصد دارند در مراسم اربعین به کربلا مُشرف شوند چگونه می‌توانند ویزا بگیرند، گفت: در جلسه صبح امروز درباره این موضوع بحث‌های لازم را مطرح کردیم و هماهنگی‌های لازم نیز قرار است توسط آقای دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق انجام شود. ستاد اربعین درباره جزئیات چگونگی دریافت ویزا اطلاع‌رسانی خواهد کرد که امیدواریم در این زمینه با برنامه‌ریزی‌هایی که شده مشکلی پیش نیاید.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: وزارت خارجه و وزارت کشور در تلاش مستمر با برادران عراقی‌اند تا مشکلات احتمالی را رفع و زمینه حضور پرشور را در مراسم اربعین فراهم کنند، اما بازهم تأکید می‌کنیم هیچ‌کس به فکر حضور در مراسم اربعین بدون ویزا و گذرنامه نباشد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین نیز که در جلسه صبح امروز حضور داشت، همراه داشتن گذرنامه و ویزا برای سفر به عتبات را در اربعین امسال اجباری دانست و افزود: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی و سیاست‌های ابلاغ شده از سوی این ستاد، سفر زائران ایرانی در اربعین حسینی به عتبات عالیات عراق تنها با داشتن گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر است و زائران باید حتما قبل از سفر به دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند.