اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیش‌ترین جرم‌های رایانه‌یی در كشور


فضای تبادل پیامك و یا پیام‌چندرسانه‌یی و هك تكنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیش‌ترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌یی را به خود اختصاص داده است.

فضای تبادل پیامك و یا پیام‌چندرسانه‌یی و هك تكنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیش‌ترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌یی را به خود اختصاص داده است.

ولی‌الله قدیمی - كارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه‌یی - با بیان این مطلب درباره نحوه بررسی مصادیق جرایم رایانه‌یی اظهار كرد: كمیته‌ای به نام بررسی مصادیق جرایم رایانه‌یی كه وظیفه تشخیص و بعد از آن درصورت صلاحدید اعلام مصادیق را دارد، موجود بوده و شامل نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی با بیان این‌كه نوع محیط در بروز جرایم تاثیرگذار است، درباره برخی محیط‌های معمول ارتكاب جرم رایانه‌یی، گفت: تلفن‌های همراه، چت روم‌ها، اینترنت، فایل‌ها و محتوای الكترونیكی محیط‌های رایج بروز جرایم در ارتباط با رایانه هستند.

او معتقد است كه فضای تبادل پیام چندرسانه‌یی، پیامك و هك تكنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیش‌ترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌یی را به خود اختصاص داده است زیرا به واسطه این تجهیزات افراد می‌توانند به حریم خصوصی دیگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها علیه خود افراد استفاده كنند.

این كارشناس ادامه داد: بسیاری از محتواها بر بستر وب وجود دارد كه مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است كه این محتواها شامل جریان‌های انحرافی، فراماسونری و بهاییت می‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسیدگی به آن‌ها خاطر نشان كرد: زمانی كه جرم مشهود است، مدعی‌العموم پیگیری را انجام می‌دهد و در راستای آن دستگاه‌های انتظامی وارد كار می‌شوند و فیلترینگ سراسری را آغاز می‌كنند، در حالی كه برای شاكی خصوصی دستگاه‌های امنیتی موضوع را پیگیری می‌كنند و ممكن است در این راستا جنبه‌های عمومی نیز از جرم برداشت شود.

وی رویكرد جدید بانك‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌های مجازی در راستای تبادل وجوهات نقدی به صورت الكترونیكی را یكی از مهم‌ترین موضوعات حوزه جرایم رایانه‌یی حال حاضر حوزه اینترنت دانست و تصریح كرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها، هكرها وارد سامانه‌ها می‌شوند و از اطلاعات شخصی دیگران آگاهی پیدا می‌كنند.

او ادامه داد: هرچند كه اخیرا بانك‌ها با استفاده از كی‌بوردهای مجازی درصدد تغییر در كوكی‌های اصلی هستند تا با واقعیت متفاوت باشد ولی باید دانست كه فرهنگ استفاده از راه‌های امنیتی بین مردم جا نیافتاده است و این وظیفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSLهایشان دسترسی‌ها را مدیریت و با موارد مشكوك برخورد كنند.

این كارشناس در پایان یادآور شد: برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت هم در ثبت وقایعی كه به محیط آن‌ها وارد و یا از آن‌ها خارج می‌شود، مشكل دارند و موجب می‌شود كه كارشناسان جرایم رایانه‌یی نتوانند به درستی وقوع جرم را پیگیری كنند.


منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
بازداشت به جرم قتل یک رایانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبیه‌سازی شکل‌گیری جهان در دقیق‌ترین مدل رایانه‌یی کیهان با همکاری محقق ایرانی



اخبار,اخبار علمی,کهکشا‌ن‌

تیمی بین‌المللی از منجمان با همکاری یک محقق ایرانی، شبیه‌سازی‌ای از جهان خلق کرده‌اند که از لحاظ اندازه‌ و سن به جهان مملو از کهکشا‌ن‌های واقعی‌ شباهت دارد.

این موضوع امکان انجام تحقیقات بیشتر درباره چگونگی تکامل‌یافتن جهان به شکل کنونی‌اش طی 14 میلیارد سال را فراهم می‌کند.
این محققان، به رهبری پروفسور «جوب شایه» از دانشگاه لایدن هلند و با همکاری علیرضا رحمتی، محقق ایرانی و دانش‌آموخته دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و لایدن، از ابررایانه‌های دانشگاه دورهام و نیز ابررایانه‌های موجود در پاریس برای خلق شبیه‌سازی موسوم به «تکامل و مونتاژ کهکشان‌ها و محیط‌ها» (EAGLE) استفاده کردند.


تیم علمی توانست انعکاسی دقیق از کهکشان‌های واقعی را با واردکردن بادهای قوی کهکشانی در این شبیه‌سازی وارد کند. این بادها از ستارگان، انفجارات ابرنواختری و سیاهچاله‌های فوق عظیم ناشی می‌شوند و منبع گازی لازم برای شکل‌گیری ستاره‌ها و کهکشان‌هایی سبک‌تر و جوان‌تر را ارائه می‌دهند.
در شبیه‌سازی‌های پیشین، بادهای کهکشانی ضعیف‌تر بودند و منجر به شکل‌گیری زودهنگام کهکشان‌ها در این مدل، در مقایسه با جهان مشاهده‌شده دقیق می‌شد.به گفته «ریچارد باور» از دانشگاه دورهام، جهان خلق‌شده با استفاده از رایانه در این تحقیق درست مانند جهان واقعی است.

 

اخبار,اخبار علمی,کهکشا‌ن‌

 خلق جهانی مملو از کهکشان‌ها که از نمونه واقعی مو نمی‌زند!

 

در مدل‌ شبیه‌سازی‌شده، کهکشان‌ها با تمامی شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ همه جا هستند و این درست مانند آن چیزی است که دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های عظیم مشاهده کرده‌اند. در این جا، حتی می‌توان با فشاردادن دگمه‌ای، زمان را به عقب بازگرداند.
با داشتن مدلی که کهکشان‌ها را درست مانند جهان واقعی تولید می‌کند، محققان امیدوارند بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای کنکاش چگونگی به وجودآمدن جهان پس از انفجار بیگ‌بنگ استفاده کرد.
جزئیات این تحقیقات در نشریه Monthly Notices from the Royal Astronomical Society قابل‌ مشاهده است.
اخبار علمی - ایسنا