اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشتر از 9 ساعت نخوابید


یافته های جدید نشان می دهد خواب بیش از ۹ ساعت و نشستن های طولانی مدت در طول روز، به همراه داشتن یک سبک زندگی فاقد تحرک و ناسالم، منجر به مرگ زودهنگام می شود.

خبرگزاری مهر: یافته های جدید نشان می دهد خواب بیش از ۹ ساعت و نشستن های طولانی مدت در طول روز، به همراه داشتن یک سبک زندگی فاقد تحرک و ناسالم، منجر به مرگ زودهنگام می شود.

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در تحقیقات اخیر خود دریافتند فردی که بیش از حد می خوابد، بیش از اندازه می نشیند، و به قدر کافی تحرک فیزیکی ندارد، چهار برابر بیش از فردی که این سبک زندگی ناسالم را ندارد، در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارد.

نشستن بیش از اندازه به معنای بیش از هفت ساعت در روز و ورزش اندک به معنای کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته است.

دکتر ملودی دینگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که ما باید وجود این رفتارها را به اندازه عوامل پرخطری نظیر نوشیدن نوشابه های الکلی و الگوی تغذیه ناسالم، جدی بگیریم.»

محققان در این پژوهش، رفتارهای سلامت بیش از ۲۳۰ هزار شرکت کننده در مطالعه را از لحاظ رفتارهایی مانند سیگار کشیدن، مصرف بالای الکل، رژیم غذایی ناسالم، و عدم تحرک فیزیکی به همراه مدت زمان نشستن های طولانی و خواب بیش از اندازه زیاد/کم مورد بررسی قرار دادند.

در حدود ۳۰ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که دارای دو یا سه مورد از این رفتارها هستند. بعد از ۶ سال در حدود ۱۶ هزار نفر از این افراد فوت کرده بودند.

همچنین در این مطالعه مشخص شد که وجود همزمان عدم تحرک فیزیکی با نشستن های طولانی مدت، یا عدم تحرک فیزیکی با خواب بیش از اندازه زیاد، به اندازه وجود همزمان سیگار کشیدن با نوشیدن زیاد نوشابه های الکلی برای فرد مرگبار است.

به گفته محققان این تحقیق، برای پیشگیری از هزینه های سنگین بیماری و داشتن یک زندگی سالم باید برنامه سلامت خوبی داشته باشیم.

در حال حاضر بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری قلبی، دیابت و سرطان، بیش از ۳۸ میلیون نفر را در سطح دنیا می کشند و بیش از بیماری های عفونی موجب مرگ می شوند.


ویدیو مرتبط :
در مترو نخوابید!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا ساعت محصولات اپل برروی ساعت 9:42 دقیقه هستند؟ + عکس



چرا ساعت محصولات اپل برروی ساعت 9:42 دقیقه هستند؟ + عکس

روزگارنو- این استیو جابز و اپل، بسیار خوش‌شانس هستند، چون ملت هر کاری می‌کنند که تا گجت‌های ساخت این شرکت را مشهورتر کنند و هر بار جنجالی رسانه‌ای برای آن درست می‌کنند.

- راز ساعت نه و چهل و دو دقیقه آیفون کشف شد!: اشخاص زیادی کنجکاو بودند بدانند که چرا در همه تبلیغات رسمی آیفون، عکس آیفون در حالی که زمان ۹:۴۲ را نشان می‌دهد، دیده می‌شود! این مسئله باعث بی‌خوابی خیلی‌ها شده بود!

در تبلیغات آی‌پد، هم در همه عکس‌ها، زمان ۹:۴۱ دقیقه، دیده می‌شود.

آیا زمان ۹:۴۲ مفهومی برای استیو جابز دارد و در این زمان رخداد مهمی برای او پیش آمده است؟! 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرانجام یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل، این سؤال را از نایپ رئیس پیشین اپل، آقای «اسکات فرستلی پرسید.پاسخ سؤال بسیار ساده بود:در مراسم رونمایی محصولات، ترتیب‌دهندگان مراسم طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بعد از گذشت ۴۰ دقیقه از شروع مراسم، نوبت به معرفی محصول جدید یا نسخه جدید محصول قدیمی برسد. برای اینکه زمان نشان‌داده شده در عکس‌هایی که روی پرده می‌افتد با ساعت حضار، هماهنگی نسبی داشته باشد، زمان آیفون روی ۹:۴۲ دقیقه تنظیم می‌شود.بنابراین رمز و راز چندانی در ساعت اسرارآمیز ۹:۴۲ وجود ندارد!

خواستگاری به یاری آی‌پد: شخصی به نام «زاک اینگوئز»، در ایمیلی که به وبلاگ تک کرانچ زده است، پرده از آخرین شیرین‌کاری‌ای برداشته که به یاری آی‌پد انجام داده است!

او در تعطیلات اخر هفته در یک بستنی‌فروشی قراری با دوست‌دخترش گذاشت، آی‌پدش را هم با خودش برد و بعد از نامزدش خواست است که هدفون آی‌پد را در گوشش قرار دهد. سپس اسلایدشویی از عکس‌هایی که با هم داشتند را با آی‌پد برایش پخش کرد، در اسلاید آخر او نوشته بود: «آیا با من ازدواج می‌کنی؟»! 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرف هم پاسخ مثبت داد و زاک اینگوئز بیش از پیش متقاعد شد که آی‌پد چیز جادویی است!

منبع:یک پزشک