اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشتر از 10 درصد جایگاه به تراکتور نمیدهیم


سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با تمام احترامی که برای تبریزی‌ها قائلیم اما از آنها می‌خواهیم که بیش از ?? درصد از هواداران این تیم خودشان را به زحمت نیاندازند.

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با تمام احترامی که برای تبریزی‌ها قائلیم اما از آنها می‌خواهیم که بیش از ?? درصد از هواداران این تیم خودشان را به زحمت نیاندازند.

 سعید شیرینی در خصوص پیشنهاد مسئولان تراکتورسازی مبنی بر اینکه بیش از 10 درصد از گنجایش ورزشگاه آزادی در بازی چهارشنبه را می‌خواهند، گفت:‌ با تمام احترامی که برای مردم خوب تبریز و علی‌الخصوص طرفداران خونگرم و فوتبالی تراکتورسازی قائل هستم، ولی ما چهارشنبه شب طبق قانون فقط 10 درصد از گنجایش ورزشگاه را می‌توانیم در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: این بحثی است که قانون تعریف کرده و ما هم از هواداران تراکتور می‌خواهیم که زیاد برای حضور در تهران مخصوصا بیش از 10 درصد خود را به زحمت نیاندازند. ما نمی‌توانیم حق هواداران پرسپولیس را بگیریم و از آن به سادگی بگذریم. بالاخره این اولین بازی است که از پرسپولیس دایی رونمایی می‌شود و مسلما حضور هواداران بی‌شمار را خواهیم داشت. ما مجبوریم از حق باشگاه پرسپولیس دفاع کنیم حتی اگر ورزشگاه خالی باشد. طبق قانون 10 درصد از ورزشگاه را می‌توانیم در اختیار تراکتوری‌ها قرار دهیم.

شیرینی خاطرنشان کرد: البته این موضوع توسط خود تراکتوری‌ها در تبریز نیز اجرا می‌شود و تصمیم عجیب و جدیدی نیست. آیا تراکتوری‌ها بیش از 10 درصد از ورزشگاه یادگار امام را به تیم‌های دیگر و هوادارانشان می‌دهند؟

پس ما هم این موضوع برایمان محفوظ است و باز هم می‌گوییم با توجه به اینکه هواداران ما چهارشنبه به آزادی می‌آیند، دوست نداریم زیاد هواداران تراکتور خود را به زحمت بیاندازند.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // حمله هوادران تراکتور به سمت جایگاه پرسپولیس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباكلام: فكر نمی كنم 10 تا 20 درصد بیشتر در انتخابات شركت كنند



 

 

 

همشهری ماه در تازه‌ترین شماره خود مناظره‌ای را بین صادق زیباكلام استاد دانشگاه تهران و حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی برگزار كرده است.

به گزارش انتخاب، در این مناظره دو طرف به گمانه زنی و ترسیم فضای پیش رو در انتخابات مجلس نهم پرداخته اند. بخش‌های از این مناظره را در ادامه بخوانید:

زیباكلام: در شهرستان‌ها و مناطق دوردست وضعیت انتخابات قدری فرق می كند در این حوزه ها رقابت‌های محلی و قبیلگی بیشتر تاثیر گذار است تا فضای كلی كشور . بنابراین احتمالا در این حوزه‌ها مشاركت 60 تا 80 درصدی خواهد بود ولی در شهرستان‌ها و مراكز بزرگ فكر نمی كنم 10 تا 20 درصد بیشتر در انتخابات شركت كنند. در حالی كه فضا در سال 86 اینقدر دوقطبی نشده بود. با اصلاح‌طلبان و نیروهای چپ برخورد نشده بود و به عنوان یك جریان سیاسی وجود داشتند و در انتخابات هم كم و بیش شركت كردند، اما در شرایط فعلی كه در این دوسال هربلایی سر اصلاح‌طلبان آورده شده است، چگونه می توان انتظار داشت كه آنها بگویند می خواهند در انتخابات شركت كنند . به فرض كه رهبرانشان نیز بگویند بعید می دانم مردم بخواهند در انتخابات شركت كنند.

ترقی: ما چنین تصوری نداریم . عناصر تندرو و ساختارشكن و قانون گریز حذف شده‌اند ولی آنهایی كه تابع قانون بودند ، اعتراضاتشان در چارچوب قانون صورت گرفته است.

زیباكلام: نظام ما مكانیسمی به نام نظارت استصوابی ایجاد كرده است. از این طریق تمام كسانی را كه حاكمیت با دیدگاه آنها مخالف است رد صلاحیت می كند. بارها شده افرادی در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده و بعد خواستار این شده اند كه حتی اگر آبرویشان می رود شورای نگهبان به مردم بگوید كه چرا رد صلاحیت شده اند. شورای نگهبان تنها پاسخ داده است چون نمی خواهیم آبروی شما را ببریم دلیل رد صلاحیت را نمی گوییم. اتفاقا من اگر جای مسئولان بودم در اسفند 86 كلاهم را قاضی می كردم ، گول تبلیغاتی را كه برای خودم راه انداخته‌ام را نمی خوردم و می گفتم چرا در تهران كه 6-7 میلیون نفر می توانند رای بدهند، تنها كمی بیش از یك میلیون رای داده‌اند. این داستان در تبریز ،كرمان و مشهد هم هست. ما نخواسته‌ایم اینها را ببینیم.

ترقی: جناب آقای زیباكلام همیشه همین عینك را دارند . واقعا شناخت جامعه نیازمند یك مقدار خارج شدن از ذهنیت مطلقی است كه امثال آقای زیباكلام دارند. این چیزهایی كه ایشان می گوید با واقعیات جامعه فاصله دارد، تا وقتی ایشان این ذهنیت را داشته باشند، همیشه برداشتشان از جامعه همین است. باید بپذیریم قشری از آحاد جامعه بی تفاوت هستند و به فكر سرنوشتشان نیستند. روز قدس جمعیت در خیابان‌ها بود. در اتوبوس نشسته بودم. نفر بغلی به من می گفت مردم برای چه به خیابان‌ها آمده‌اند؟ اصلا خبر نداشت ماجرا ازچه قرار است. این فرد اصلا اهمیتی برایش ندارد كه در انتخابات شركت كند . نمی توانیم او را نخبه بدانیم.../تحلیل:انتخاب