اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشترین و کمترین فروش در گیشه سینما


آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی از سوی پخش‌کنندگان اعلام شد، «سالوادور» با بیشترین تعداد سالن بیشترین فروش و «کفشهایم کو؟» با کمترین سالن‌ کمترین فروش را دارد.

خبرگزاری ایسنا: آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی از سوی پخش‌کنندگان اعلام شد، «سالوادور» با بیشترین تعداد سالن بیشترین فروش و «کفشهایم کو؟» با کمترین سالن‌ کمترین فروش را دارد.

مدیر پخش فیلمیران در گفت‌وگویی گفت: «ابد و یک روز» با در اختیار داشتن 52 سینما، مجموع فروش خود را به چهار میلیارد و 570 میلیون تومان رسانده‌ است.

به گفته‌ امیر قطبی، این فیلم که اولین ساخته‌ سعید روستایی است و در جشنواره فجر نیز 9 سیمرغ را از آن خود کرده، تا پنجشنبه (دوم اردیبهشت) پس از 37 روز نمایش در 24 سینمای تهران فروش خود را به سه میلیارد و 330 میلیون تومان رسانده است و در شهرهای دیگر نیز در 28 سینما در حال اکران است و فروشی بالغ بر یک میلیارد و 240 میلیون تومان داشته است.

نوید محمد‌زاده برای بازی در این فیلم سیمرغ نقش مکمل را گرفت و پریناز ایزدیار هم برنده‌ی سیمرغ نقش اول زن شد. پیمان معادی، ریما رامین‌فر و شبنم مقدمی از دیگر بازیگران این فیلمند.

قطبی مجموع فروش فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا - با بازی پرویز پرستویی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان - را نیز چهار میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در 28 سینمای پایتخت در حال نمایش است و سه میلیارد و 250 میلیون تومان فروش داشته و در شهرستان‌های دیگر نیز با داشتن 40 سالن نمایش یک میلیارد و 550 میلیون تومان فروخته است.

او با اشاره به اینکه این رقم فروش تنها مربوط به سالن‌های سینماست، اظهار کرد: در برخی شهرها که سالن سینما ندارند «بادیگارد» در مکان‌های دیگری اکران شده است که رقم آن در دست نیست.

مدیر پخش فیلمیران همچنین به ادامه‌ی اکران «کوچه‌ی بی‌نام» ساخته‌ی هاتف علیمردانی اشاره کرد و گفت: این فیلم با وجود گذشت نزدیک به 70 روز از آغاز اکرانش، همچنان در شش سینمای تهران در حال نمایش است و و مجموع فروش خود را به بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان رسانده است.

«خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی و بازی نوید محمدزاده و طناز طباطبایی، فروش خود را به مرز یک میلیارد تومان رسانده است.

سعید خانی (مدیر پخش نسیم صبا) با بیان اینکه فروش فیلم در هفته‌ی گذشته نسبت به هفته‌های اول اکرانش در نوروز، رشد 50 درصدی داشته است، گفت: این فیلم، با در اختیار داشتن 14 سینما در شهر تهران 792 میلیون تومان فروخته است و با گذشت سه هفته از اکرانش در شهرهای دیگر 130 میلیون تومان فروش داشته و مجموع فروشش به 922 میلیون تومان رسیده است.

«من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی نیز که از پنجم اسفند سال گذشته بر پرده‌ی سینماهاست، تا کنون فروشی در حدود 12 میلیارد و 400 میلیون تومان داشته است.

به گفته‌ی حبیب اسماعیلی (مدیر پخش رسانه‌ی فیلمسازان) این فیلم کمدی که رضا عطاران بازیگر نقش اصلی آن است، تا شب گذشته با در اختیار داشتن 30 سالن در تهران، شش میلیارد و 400 میلیون تومان و با داشتن 70 سالن در سایر شهرها شش میلیارد فروش داشته است.

«کفشهایم کو؟» ساخته‌ی کیومرث پوراحمد که رضا کیانیان نقش اصلی آن را بر عهده دارد، دیگر فیلم این پخش‌کننده است که با از دست دادن سینماهای تک‌سانس خود، حالا تنها در 12 سینمای تهران نمایش دارد و فروشش نیز به 440 میلیون تومان رسیده است.

«50 کیلو آلبالو» نیز فیلمی کمدی است که در برنامه‌ی اکران نوروز قرار داشت و با استقبال نسبی مخاطبان نیز روبرو شد و در این مدت توانست مجموع فروش خود را به 7 میلیارد و 160 میلیون تومان برساند.

به گفته‌ی احمد مختاری (مدیر پخش هدایت فیلم) این فیلم با داشتن 24 سینما در تهران چهار میلیارد و 910 میلیون تومان فروخته و در 61 سینمای شهر‌های دیگر نیز دو میلیارد و 250 میلیون فروش داشته است.

ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، مونا احمدی، هادی کاظمی، داریوش اسدزاده و سروش صحت در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
‫این سینما چرا گیشه نداره ؟ شوخی افخمی و فراستی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش هفتگی گیشه‌های سینما؛ «شیش و بش» هم به ونوسی ها پیوست



 

فروش هفتگی گیشه‌های سینما؛ «شیش و بش» هم به ونوسی ها پیوست

فیلم های «شیش و بش» و «زنان ونوسی، مردان مریخی» در صدر جدول فروش هفتگی سینمای کشور قرار دارند. انیمیشن «شاه شیر» رتبه اول باکس آفیس هفتگی را به خود اختصاص داد.

 

فیلم سینمایی «زنان ونوسی، مردان مریخی» به کارگردانی کاظم راست گفتار که از دوم شهریور ماه (۲۷ روز) اکران شده است، تاکنون ۴۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.

امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، غلامحسین لطفی، یوسف صیادی، امیرحسین رستمی، اكرم محمدی، سحر زكریا، شراره رخام، الیكا عبدالرزاقی، و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فروش فیلم سینمایی «شیش و بش» به کارگردانی بهمن گودرزی، که ۱۶ شهریور ماه به اکران درآمد، پس از ۱۳ روز از اکرانش، به ۴۵۰ میلیون تومان رسید. این فیلم در اکران افتتاحیه اش در روز ۱۶ شهریور، ۱۴۵ میلیون تومان فروش کرده بود. محمد رضا گلزار، امین حیایی و آنا نعمتی بازیگران این فیلم هستند.

«زندگی با چشمان بسته» کاری از رسول صدرعاملی پس از گذشت ۲۰ روز از پخش در سینماهای کشور، ۲۵۳ میلیون تومان فرخته است. فیلم سینمایی «آلزایمر» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و با بازی مهدی هاشمی و مهتاب کرامتی، پس از ۲۷ روز نمایش، ۱۲۸ میلیون تومان فروش کرد.

«ندارها» به کارگردانی محمدرضا عرب که از ۹ شهریور ماه در سینماهای کشور به اکران درآمد، پس از ۲۰ روز نمایش، فروشی بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان داشته است. هانیه توسلی، پژمان بازغی، محسن طنابنده و مریم بوبانی بازیگران این فیلم هستند.

غرش «شیر شاه» پس از ۱۷ سال گیشه ها را به لرزه انداخت

به گزارش برنا، فیلم سینمایی انیمیشن «شیر شاه» که به صورت سه بعدی اکران شده است، ۱۷ سال پس از اولین اکران، در هفته ای که گذشت، تاج پادشاهی را برسر گذاشت. این فیلم توانست در هفته اول فروش خود، از مرز ۲۹ میلیون دلار گذشت و در صدر جدول باکس آفیس هفته ایستاد.

«شیر شاه» به کارگردانی «راب مینکوف» و «راجر آلرز»، تهیه کنندگی «دان هان» و با صداپیشگی «نیکیتا کالام»، «جیمز ایرل جونز»، «ناتان لین»، «جرمی آیرونز» و «جاناتان تیلور توماس» به سالن های سینما آمد.

فیلم سینمایی «راندن» که به تازگی به اکران درآمده است، در شروع اکران، ۱۱ میلیون دلار را از آن کمپانی سازنده اش کرد، اما این فیلم نتوانست آن قدر خوب عمل کند که بر فیلم جدید «استیون سودربرگ» یعنی «شیوع» غلبه کند. «شیوع» که هفته گذشته در صدر باکس آفیس قرار داشت، در هفته دوم اکران خود توانست با ۱۴.۵ میلیون دلار در رتبه دوم جدول باکس آفیس قرار گیرد. اما فیلم «راندن» که بعد از «شیوع» در رتبه سوم قرار گرفته، به کارگردانی «نیکلاس ویندینگ رفن» ساخته شده است. فیلمنامه اقتباسی این فیلم را حسین امینی فیلمنامه نویس ایرانی تبار شاغل در هالیوود به نگارش درآورده است..../ برنا