اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشترین و کمترین سهام شناور ‌آزاد کدامند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سرمایه

 

اخبار اقتصادی - بیشترین و کمترین سهام شناور ‌آزاد کدامند؟

سازمان بورس و اوراق بهادار میزان سهام شناور آزاد شركت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس را اعلام كرد.

 این گزارش در راستای ابلاغیه ضوابط نحوه محاسبه سهام شناور آزاد ناشران پذیرفته شده در بورس‌ها و بازار خارج بورس مصوب شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است. 

 

سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری عبارت است از حاصل تقسیم تعداد روزهایی از دوره مالی ناشر که طی آن معاملات سهم در بازار عادی بیش از 0001/0‌ تعداد سهام ناشر صورت گرفته بر نصف روزهای معاملاتی آن دوره و حداكثر معادل یك است.

 

  بر‌اساس این گزارش شروع دوره مالی برای تمامی شرکت‌ها به‌جز سهام عرضه شده طی دوره که متناسب با روز عرضه تا آخر دوره محاسبه شده است، از اول تیرماه سال گذشته تا پایان سه ماهه نخست امسال در نظر گرفته شده است.

 

در گزارش سازمان بورس سهام شناور آزاد شرکت‌ها بر اساس دو عدد ارائه شده است؛ یکی بر اساس سهام شناور با احتساب ضریب شناوری و دیگری سهام شناور شرکت‌ها. لذا این گزارش بر مبنای سهام شناور با احتساب ضریب شناوری تهیه شده است.

 

در این راستا از میان 318 نماد حاضر در بورس تهران، شركت‌های سرمایه‌گذاری صنعت بیمه 77 درصد و قند شیران خراسان 67 درصد از سهامشان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد كه پس از آنها شركت‌های سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، عمران و توسعه فارس و فرآورده‌های نسوز آذر به عنوان شركت‌هایی محسوب می‌شوند كه از بیشترین درصد سهام شناور آزاد برخوردارند.

 

شركت‌های پتروشیمی اصفهان، نساجی بروجرد، ایران گچ، سیمان فارس، پشم بافی توس نیز در میان 15 شركتی قرار دارند كه فاقد درصد سهام شناور آزاد هستند. 9 شركت نیز از جمله سیمان ایلام، سازه پویش، سیمان نیریز، سیمان بجنورد، سیمان اردبیل تنها یك درصد سهامشان در بورس تهران شناور است.

 

  بر اساس این گزارش در بازار فرابورس ایران نیز بیشترین درصد سهام شناور آزاد با احتساب ضریب شناوری از میان 55 نماد حاضر در تابلوهای این بازار به شركت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و سیمان لار سبزوار تعلق می‌گیرد. این شركت‌ها نیز بیش از 90 درصد از سهامشان در بازار فرابورس ایران میان سهامداران حقیقی وحقوقی مورد معامله قرار می‌گیرد. 

 

شركت‌های صنعتی و معدنی شمال شرق، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، سرمایه‌گذاری توسعه وعمران استان كرمان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.  از سوی دیگر پس از بیمه دی كه فاقد سهام شناور آزاد است، شركت‌های پتروشیمی مارون، نفت پاسارگاد، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت تهران از كمترین درصد سهام شناور آزاد برخوردارند.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
بررسی اثر سهام شناور آزاد بر بازدهی ، نوسان قیمت و نقد شوندگی سهام در بورس اوراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیشترین تاثیر، کمترین تلاش تا زیبا شدن !



 

 

بیشترین تاثیر، کمترین تلاش تا زیبا شدن

 

این شعار بابی براون در سال 1991 بوده است، سالی که بابی براون لوازم آرایش را تولید کرد، که این رنگ های زیبا و قابل ملاحظه را با الهام از سوپر مدل های مشهوری که مثل  بروک شیلدز وسیندی کرافورد که با آنها کار کرده است، تولید کرده است. به دلیل دهمین سالگرد بابی برای اینکه به زنان کمک کرد که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش پر زرق و برق جذاب به نظر برسند ما او را برای اینکه به ما بگوید که چگونه او زیبایی ساده معمولی خود را دارد، دعوت کردیم. در آنجا همچنین هفت ایده بزرگ که زندگی را برای شما ساده تر و بسیار زیبا تر میکند وجود دارد.

 

من یاد گرفتم که بدون.... زندگی کنم

 

همه لوازم آرایش خود را در تعطیلات با خود می برم.

من عادت داشتم که کیف خود را با سایه چشم، رژلب و برس های بزرگ آرایشی پر کنم. اما وقتی که با بچه ها به مسافرت می روی مجبور میشوی در این مورد تجدبد نظر کنی. اکنون  من پنکیک و یک براق کننده جمع و جور که همه چیز را در خود دارد- محو کننده، کرم پودر- رژ گونه ، دوتا رژ ، یک بوم لب و یک برس کوچک را همراه خود میبرم.

 

اسفنج آرایشی برای انجان فونداسیون

 

اینکه آیا از یک فرمول مایع جامد یا کرم مانند استفاده کنیم من یاد گرفتم که میتوان از چربی سر انگشتان به عنوان فونداسیون استفاده کرد؛ و این چربی به صورت یکنواخت بر روی صورت پخش می شود. ممکن است بعضی جا ها برای پوشاندن لکه ها به چربی بیشتری نیاز داشته باشید مانند جاهایی که چروک دارد.

 

فر مژه

 

برای مژه هایی که واقعا پراکنده هستند، استفاده از ریمل دودی میتواند کمک کند؛ قهوه ای تیره آن را بیشتر پراکنده نشان می دهد. از ریشه شروع به گرد کردن مژه ها بکنید تا به شکل حلقه در بیایند. و بدون توجه به آنچه که خوانده اید، مژه های پایینی را کمی ریمل بزنید تا خود را حجیم تر نشان دهند.

 

یک کشو پر از رژلب

 

تنها چیزی که نیاز دارید یک رژ است-و این رژ باید با رنگ طبیعی لب شما همخوانی داشته باشد. شما خواهید دانست که این شما را حتی در زمانی که عصبانی هستید نیز زیبا نشان میدهد.

 

ناخن های بلند

 

ناخن ها برای من بسیار حائز اهمیت هستند. من همیشه آنها را کوتاه و گرد نگه می دارم. سوهان زدن نیز ، نباید نادیده گرفته شود.

 

ماسک های صورت

 

من هر شب با دقت آرایش خود را پاک میکنم. من همچنین سلول های مرده صورتم را که باعث می شود صورتم مات و تیره به نظر برسد را با ماسک های اسکراب چند بار در هفته پاک می کنم. اگر به ماساژ صورت کمی نیاز پیدا کردم پوست خود را با ماسک های صورت ماساژ میدهم.

 

از بین بردن حرفه ای موهای زائد

 

رفتن به سالن ها ی آرایش بسیار استرس زا می باشد. من تمام موهای زائد خود را با لوازم موم در خانه برمی دارم، و از کرم های موبر برای از بین بردن مو های زائد بخش بیکینی ام استفاده می کنم.

 

نکته بابی برای براق کردن صورت

 

از مخلوطی از رنگ های رژ گونه بر روی گونه و.جایی که موها رشد کرده اند استفاده کنید. بعد مقداری از آن را به پیشانی و چانه خود بزنید.

زندگی را ساده بگیرید

منبع:seemorgh.com