اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشترین نام خانوادگی ایرانیان چیست؟


فامیلی 'محمدی 'با 723 هزار عنوان، بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است.

مدیر اسناد هویتی سازمان ثبت احوال كشور گفت: فامیلی 'محمدی 'با 723 هزار عنوان، بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است.
 
محسن اسماعیلی' روز سه شنبه افزود: 'حسینی' با 496هزار عنوان، 'احمدی' با 467 هزار عنوان و رضایی با 408 هزار عنوان نیز دارای بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است.
 
وی با بیان اینكه 110 میلیون ركورد اطلاعاتی در پایگاه كشوری ثبت احوال داریم، اظهار داشت: بیشترین نام هایی كه در طول 92 سال در سازمان ثبت احوال كشور به ثبت رسیده ' محمد، علی ' و ' فاطمه و زهرا ' است.
 
اسماعیلی ادامه داد: حسین، مهدی، حسن، رضا، محمد‌رضا، علیرضا، احمد و عباس و مریم، معصومه، زینب، سكینه، رقیه، خدیجه، لیلا و مرضیه نیز بیشترین نام های ایرانیان بوده است.

منبع: ایرنا



ویدیو مرتبط :
سوء استفاده شبکه های تبشیری از مشکلات خانوادگی ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیشترین عامل مرگ در بین ایرانیان چیست ؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری‌های قلبی و عروقی

 

اخبار اجتماعی - بیماری‌های قلبی و عروقی، بیشترین عامل مرگ در بین ایرانیان ‌

صفری‌زنجانی با بیان اینکه چاقی یکی از عوارض اصلی بیماری‌های قلبی‌ و عروقی به‌شمار می‌آید، افزود: چاقی بیماری بوده و عامل خطری است که جامعه ایرانی را تهدید می‌کند و باید والدین با توجه به این موضوع تغییرات اساسی را در زندگی خود ایجاد کنند.

‌عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در ایران، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ در بین ایرانیان به‌شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، "فرهاد صفری‌زنجانی" صبح امروز در سلسله نشست‌های شمیم معرفت ویژه جهادگران جهاددانشگاهی زنجان با عنوان "کم تحرکی، عامل غیرمستقیم بسیاری از بیماری‌ها" اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت دنیا و استفاده از تکنولوژی از سوی مردم شاهد به خطر افتادن سلامتی به علت کم‌تحرکی هستیم.

وی تصریح‌ کرد: زندگی راحت عوارض خاص خود را در پی دارد که باید با توجه به این موضوع برای افزایش سطح سلامت وارد عمل شد و به دنبال تغییر الگوهای زندگی بود.

صفری‌زنجانی با بیان اینکه چاقی یکی از عوارض اصلی بیماری‌های قلبی‌ و عروقی به‌شمار می‌آید، افزود: چاقی بیماری بوده و عامل خطری است که جامعه ایرانی را تهدید می‌کند و باید والدین با توجه به این موضوع تغییرات اساسی را در زندگی خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه استرس، نوع تغذیه و مسایل ژنتیکی از جمله عوامل بروز چاقی به‌شمار می‌آید، افزود: متاسفانه در ایران شاهد این هستیم که کودکان به بیماری‌هایی دچار می‌شوند که در کشورهای دیگر افراد در سنین پایین با آن درگیر هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب و چاقی و فعالیت کم بدنی باعث بروز پوکی استان به‌ویژه در بین زنان می‌شود، افزود: ورزش راهکار اصلی برای رفع همه این مشکلات است و باید به این امر توجه بیشتری داشت. 

اخبار اجتماعی - ایسنا