اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیشترین مشتریان «رمال»ها چه کسانی هستند ؟



اخبار,اخبار اجتماعی , فالگیری

  

امروز 65 درصد از افراد مراجعه کننده به رمالان، خانم‌های تحصیلکرده هستند که باعث بقاء اینگونه شیادان که درآمد‌های میلیونی دارند، شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروزه مردم برای آگاهی از آینده به افراد سودجویی که ادعا دارند از آن با خبر هستند روی می‌آورند وبرای کسب اطلاعات هزینه گزافی پرداخت می کنند و این موجب آسیب اجتماعی در جامعه شده است.


فال و فالگیری، یکی از روش هایی است که امروز در همه جای دنیا بسیار مورد توجه است و یکی از بزرگترین علاقه مندیهای مردم به شمار می‌آید. خیلی ها به آن اعتقاد دارند و زندگی و برنامه ریزی هایشان را بر مبنای این حدس و پیشگویی ها قرار می‌دهند و همین موضوع موجب شروع مشکلات میشود.


فال و طالع بینی در زندگی انسان ها موضوع تازه ای نیست.هزاران سال است که انسانها مجذوب چیزهای ناشناخته و مرموز هستند و خبر گرفتن از آینده و پیشگویی از روی نشانه ها از دیرباز مورد توجه انسانها بوده و هست،اما این مساله وقتی مشکل ساز می‌شود که گاهی برخی خانواده‌ها احساس می‌کنند که با گرفتن انواع و اقسام دستور العمل ها و یا با پناه بردن به فال‌های گوناگون می‌توانند در حل مشکلات متعدد در زندگی شان راه گشا باشند و برای امور مختلف مانند ازدواج و بخت گشایی، گشایش در کار، پیدا کردن اشیاء گم شده و ده ها مورد دیگر به فالگیران و رمالان و دعا نویسان مراجعه می‌کنند و با صرف هزینه های گزاف به حرفهایشان گوش فرامی دهند.


فالگیران که افراد سودجویی هستند نیز برای کسب درآمد به بهانه هایی نظیر(یه گربه سیاه دیدم.امروزسیزدهمه؟ گوشه خونه تارعنکبوت بسته؟و...فالت بگیرم؟) کسانی را که در عالم ماده زندگی می‌کنند و با عالم غیب بیگانه‌اند و همواره علاقه‌مند هستند که به ماورا و به عالم غیب دستیابی داشته باشند را برای دریافت اتفاقات اینده وسوسه می کنند. درصورتی که باکمی تامل و دقت متوجه می شویم که حدس انها درباره اینده دور از منطق خودمان نیست، فالگیران وقتی هم که متوجه علاقه مندی مردم می شوند، آتش بیار معرکه شده و با وعده ورود به دنیای جذاب و هیجان انگیز، ساده لوح‌‌ها و زود باورها را دور خودشان جمع می‌کنند.

 

همچنین اگر فالگیری به عنوان یک شغل رسمی مطرح می‌شد، حتما دکان، مغازه و پاساژی به خود اختصاص می‌دادند اما الان این شغل کاذب بیشتر جنبه تفریحی دارد و هر کجا که مشتری‌های بیشتر داشته باشند همانجا کمین می کنند و بد ماجرا اینجاست که فال گرفتن مداوم، حالتی از اعتیاد را در اشخاص ایجاد می‌کند، به طوریکه شخص نمی‌تواند بدون مراجعه به فالگیر برای امور زندگی خود تصمیم بگیرد و برای گرفتن هر تصمیمی محتاج نظر فالگیران و رمالان است.


جالب است بدانید وزارت بهداشت اعلام کرده است 10 درصد جمعیت کشور طی یک سال نزد افراد غیرمتخصص و بی صلاحیت مانند دعانویس، رمال و... رفته اندو در تحقیقی که توسط دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی تهران شمال در مورد سطح گرایش دختران دانشجو به خرافات انجام شده، مشخص شده است 68 درصد از دختران در فاصله سنی 18 تا 26 سال دست کم یکبار به فالگیر مراجعه کرده اند،50 درصد نیز چند بار مراجعه کرده اند و 83 درصد از دانشجویان و دختران حرفهای فالگیران را تصدیق کرده و با اعتقاد به سراغ آنها رفته اند.


 اخباراجتماعی -  باشگاه  خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مشاوره مشتریان - مشتریان نهایی END USER ها چه کسانی هستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیشترین كسانی كه از یارانه بنزین در ایران منفعت می‌برند، چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,یارانه‌ نقدی

 

اخبار اقتصادی - هنوز ثروتمندان بیشترین سهم را از یارانه‌ها می‌برند

در خصوص بحث مربوط به سهم مردم از یارانه نان، پایین‌ترین دهك جامعه 19 درصد، دهك دوم 20 درصد، دهك سوم 20 درصد، دهك چهارم 20 درصد و دهك دهم 21 درصد از یارانه نان بهره‌مند می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی تازه تحت عنوان «اصلاحات یارانه‌ای در خاورمیانه و شمال آفریقا، پیشرفت‌های اخیر و چالش‌های پیشرو» آمارهایی را مربوط به چگونگی توزیع یارانه‌ها در میان دهك‌های مختلف در كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا (حوزه منا) از جمله ایران منتشر كرده كه حاكی از آن است كه دهك‌ بالای جامعه همچنان از بیشترین یارانه و سوبسید برخوردار هستند.

به نوشته اعتماد، در گزارش صندوق كه روز پنجشنبه منتشر شده، آمده است: در سال 2011 در حوزه منا 231 میلیارد دلار یارانه پرداخت شده كه معادل 48 درصد یارانه جهان، 6/8 درصد تولید ناخالص داخلی منطقه و 22 درصد درآمد دولت‌های این منطقه بوده است. صندوق بین‌المللی پول در بخش دیگری از این گزارش، به نحوه توزیع یارانه انرژی به دهك‌های مختلف كشورهای این حوزه پرداخته است و در مورد ایران می‌نویسد كه بنا به آمارهایی كه منتشر شده، بیشترین كسانی كه از یارانه بنزین در ایران منفعت می‌برند، همچنان بالاترین دهك درآمدی جامعه و همان ثروتمندان هستند.

بر این اساس، پایین‌ترین دهك درآمدی جامعه 8 درصد، دهك دوم 11 درصد، دهك سوم 16 درصد، دهك چهارم 24 درصد و بالاترین دهك، یعنی دهك دهم 41 درصد از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شوند. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد كه توزیع یارانه سوخت هنوز منطقی نشده و بالاترین دهك‌ها بیشترین سهم از یارانه انرژی را می‌برند؛ چراكه معمولا اقشار كم‌درآمد جامعه یا وسیله‌نقلیه ندارند یا اگر هم دارند، به‌طور محدود از آن استفاده می‌كنند.

در مقابل، اقشار پردرآمد جامعه بیشترین تعداد وسایل نقلیه را در اختیار داشته و سهم زیادی از یارانه سوخت را به خود اختصاص می‌دهند. در زمینه یارانه برق نیز پایین‌ترین دهك 13 درصد، دهك دوم 16 درصد، دهك سوم 19 درصد، دهك چهارم 21 درصد و دهك دهم 31 درصد از این یارانه برخوردار هستند. همچنین در خصوص بحث مربوط به سهم مردم از یارانه نان، پایین‌ترین دهك جامعه 19 درصد، دهك دوم 20 درصد، دهك سوم 20 درصد، دهك چهارم 20 درصد و دهك دهم 21 درصد از یارانه نان بهره‌مند می‌شوند.

از سوی دیگر، گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان داده كه ایران تنها كشور صادركننده نفت است كه اصلاح جامع یارانه‌ها را در دستور كار قرار داده است و در ابتدای اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها كه از سال 89 آغاز شد، موفق عمل كرد؛ به خصوص پرداخت یارانه‌های نقدی توانسته درآمد خانوارها را بهبود بخشد. براساس این گزارش، پرداخت ماهانه یارانه 44500 تومانی در سال 2011 به خانوارها، به خصوص خانوارهای فقیر و بزرگ كه به‌طور متوسط درآمدشان بالاتر از دو دلار در روز بوده، بسیار تاثیرگذار بوده است؛ چراكه این یارانه درآمدی بالغ بر 45 دلار را برای هر یك از اعضای این خانوار در ماه ایجاد می‌كرد. همین موضوع باعث شده بود ضریب جینی در سال 2011 به 37 درصد برسد؛ در حالی كه در سال 2010 ضریب جینی 41 درصد بوده است. با این حال، در این گزارش آمده است كه در حال حاضر آمار رسمی كه بتواند نشان دهد از سال 2012 به بعد كه ایران با تورم بالا مواجه شده در دسترس نیست، زیرا ارزش پول ملی كاهش یافته و ارزش واقعی دستمزدها پایین آمده، و اینكه اتفاقاتی كه طی سه سال گذشته برای شاخص‌ها و متغیرهای اقتصادی ایران افتاده است همه روی سیاست هدفمندی تاثیرگذار بوده است.

این گزارش در این خصوص حاكی است كه البته صندوق بین‌المللی پول در جولای 2011 نیز یك گزارش دیگری درباره اصلاح یارانه‌ها در ایران منتشر كرده بود كه براساس آن، اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها مثبت ارزیابی شده بود. 

اخبار اقتصادی - اعتماد