اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیسوادها ، طعمه 2 کلاهبردار معتاد




اخبار حوادث  - بیسوادها ، طعمه 2 کلاهبردار معتاد

2مرد معتاد که به بهانه کمک کردن به افراد بیسواد، اقدام به برداشت وجه از حساب عابر بانک آن‌ها می‌کردند، توسط ماموران انتظامی شهرستان بانه استان کردستان دستگیر شدند.

سرهنگ حمید رضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، از دستگیر شدن ۲ مرد میانسال به اتهام کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز وجه از حساب عابر بانک تعدادی از هموطنان خبر داد و گفت: این متهمان که به مواد مخدر هروئین نیز اعتیاد دارند، در تحقیقات انجام شده در کلانتری ۱۲ بانه صراحتا به برداشت وجه از حساب بانکی ۹ نفر از هموطنان در شهرستان‌های مختلف کشور از جمله مهاباد، پیرانشهر، بانه و... اعتراف کردند.

وی در خصوص شیوه و شگرد متهمان نیز اظهار داشت: این متهمان در جریان تحقیقات فاش کردند با پرسه زنی در اطراف بانک‌ها، هنگامیکه افراد بیسواد قصد استفاده از دستگاه‌های عابر بانک را داشتند با تظاهر به کمک به آن‌ها در دریافت وجه، با استفاده از غفلت مالباختگان مبالغی را نیز به حساب بانکی خود انتقال می‌دادند.
 
فرمانده انتظامی بانه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده، با دستور مقام قضایی و با صدور قرار یک میلیارد ریالی روانه زندان شدند.


 اخبار حوادث   - باشگاه  خبر نگاران 


ویدیو مرتبط :
پنجاه مرد، طعمه ازدواج موقت زن کلاهبردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبردار برای طعمه هایش گل خشک می فرستاد



 

 

کلاهبردار برای طعمه هایش گل خشک می فرستاد

 

 

مرد جوانی که با معرفی خود به عنوان نماینده فروش شارژ سیم کارت های اعتباری، کلاهبرداری های میلیونی انجام داده بود، دستگیر شد.

اولین شکایت علیه این مرد اوایل پاییز امسال مطرح شد و شاکی گفت: مردی در تماس با من مدعی شد فروشنده عمده شارژ و سیم کارت های اعتباری است و حاضر است تعداد زیادی کارت شارژ را به قیمت پایین تر از ارزش واقعی بفروشد؛ فقط کافی است مبلغ موردنظر را به شماره حسابی که می دهد، واریز کنم.

من نیز این کار را کردم، اما هیچ کارت شارژی برایم ارسال نشد. با طرح اولین شکایت، رسیدگی قضایی و پلیسی در این رابطه آغاز و مشخص شد در ۱۵ استان کشور با این شیوه کلاهبرداری شده و فرد ناشناس نیز از شهر کرج با تمام مالباختگان تماس گرفته است. به این ترتیب تحقیقات درمورد پرونده ادامه پیدا کرد و مشخص شد هریک از مالباختگان مبالغ مختلفی بین چندصد هزار تومان تا چند میلیون تومان به شماره حساب هایی که مرد کلاهبردار داده واریز کرده اند.

با ادامه پیگیری ها فاش شد شیوه کلاهبرداری از مالباختگان مختلف که در سراسر کشور پراکنده هستند یکسان اما شماره حساب ها متفاوت است با این حال تحقیقات متمرکز در شعبه ۲۳ دادیاری کرج ادامه یافت تا اینکه با سرنخ به دست آمده در یکی از کلاهبرداری ها شماره حسابی شناسایی شد. با به دست آمدن این سرنخ ماموران پلیس چند نفر را مورد بازجویی قرار دادند و درنهایت متهم اصلی پرونده که مردی ۲۸ساله است، بازداشت شد.

این متهم در اعترافات خود گفت: من با پیشنهاد مبالغ پایین تر از قیمت واقعی کارت شارژها طعمه های خود را وسوسه می کردم و در این بین هم تعدادی بودند که حرف های من را قبول نمی کردند و حاضر به خرید الکترونیکی نمی شدند.

این مرد ادامه داد: پس از آنکه افراد حاضر می شدند مبلغی را به حساب موردنظر بریزند، من هم پاکتی برای آنها می فرستادم اما داخل هیچ کدام از آنها شارژ تلفن همراه نبود، بلکه گل خشک شده، کاغذپاره و شن و ماسه برای طعمه هایم می فرستادم. این مرد انگیزه خود را از این کلاهبرداری زیادی خواهی همسرش اعلام کرد و گفت: همسرم مطالبات زیادی دارد و یکی، دو میلیون تومان برای او مبلغی نیست که به چشم بیاید، زمانی که این کار را شروع کردم، دستگیرشدن خود را بعید نمی دانستم اما این کار را ادامه دادم که اگر دستگیر شدم، آبروی خود و همسرم باهم برود.

در حال حاضر پرونده این مرد در دادسرای کرج در حال رسیدگی است و ۲۰ شاکی از سراسر کشور با طرح شکایت از او مدعی هستند وی فردی است که از آنها کلاهبرداری کرده است.../روزنامه شرق