اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیداری اسلامی کشورهای عربی رخ داد ؛ بیداری پارلمانی در ایران کی فرا می رسد؟!



 

 

 

بیداری اسلامی کشورهای عربی رخ داد ؛ بیداری پارلمانی در ایران کی فرا می رسد؟!

 

خبرگزاری ها گزارش داده اند که 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی اکبر صالحی وزیر خارجه را به مجلس فراخواندند تا نسبت به فعال نبودن آن وزارتخانه در قبال بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه پاسخگو باشد.

این اولین بار نیست که وزیر امور خارجه درباره مسائل داخلی سایر کشورها به مجلس احضار می شود یا مورد انتقاد قرار می گیرد چه آن که برخی آقایان تصور می کنند وزیر امور خارجه یعنی "سلطان بلاد خارجه"(!) و لذا مسوول هر آنچه در خارج از مرزهای ایران می گذرد ، هست!
پیشتر نیز به خاطر آن که در فلان کشور ، دختران محجبه را به مدرسه راه نمی دهند یا به دلیل این که در کشوری دیگر کتابی با محتوی نامناسب نوشته شده است ، وزیران خارجه وقت ، مورد استنطاق قرار گرفته بودند!

اکنون نیز برخی نمایندگان وزیر امور خارجه را به مجلس فراخوانده اند که بیا و پاسخ بده چرا در برابر بیداری اسلامی مردم برخی کشورهای آفریقا و خاورمیانه فعال نیستی؟!
بحث صالحی و غیر صالحی نیست ؛ سخن این است که واقعاً نمایندگان مجلس انتظار دارند وزارت خارجه درباره بیداری اسلامی در این چند کشور عربی چه کند؟ بیانیه دهد؟ دولت ها را محکوم کند؟ سفیرانشان را فرا بخواند؟ سفیرانمان را فرا بخواند؟ برای انقلابیون باروت بفرستد؟ شب نامه پخش کند؟ اعضای سفارتخانه هایمان بروند سنگ پراکنی کنند؟ وزارت خارجه چه کند که هم آقایان راضی باشند و هم متهم به دخالت در امور داخلی دیگران نشویم و مهم تر از همه این که انقلابیون متهم به رابطه با تهران نشوند؟ اتفاقاً خیلی اوقات سکوت هوشمندانه بهتر از هیاهوی نابخردانه است.

بحث بیداری اسلامی در چند کشور عربی ، یک موضوع صرفاً دیپلماتیک نیست که وزارت خارجه پاسخگویش باشد؛ این ، موضوعی فراتر از دستگاه رسمی سیاست خارجی است و بیش از ان که دولت ها در این وادی وارد شوند ، وظیفه پارلمان ها ، رسانه ها ، نهادهای مردم نهاد ، علما و روشنفکران است که در این عرصه ورود پیدا کنند و حتی گاه بر خلاف مواضع اعلامی ، اتخاذ موضع کنند.
از این رو ، اگر واقعاً در باره قیام های مردمی در خاورمیانه و آفریقا کوتاهی شده ، خود مجلسی ها به عنوان عالی ترین نهاد غیر دولتی در ایران متهم ردیف اول این قصور و تقصیرند نه وزارت خارجه ای که ناگزیر از بسیاری از محدودیت ها و معذوریت هاست.

بله! اگر سؤال نمایندگان ، مصداقی و مشخص بود که مستقیماً به حوزه عملکردی وزارت خارجه مربوط شود می شد آن را پذیرفت مانند این که "چرا وزارت خارجه دولت بنغازی در لیبی را به رسمیت نمی شناسد؟"
تازه ، همین مورد هم از صفر تا صد در اختیار وزارت خارجه نیست و کلیت نظام باید درباره آن تصمیم بگیرد و نهایتاً وزارت خارجه اعلام و اعمال کند.

سؤال کنونی نمایندگان ، کلی گویی و شعاری است و قاعدتاً هم جوابی شعاری خواهد داشت که با هیچ متر و میزانی قابل سنجش نیست و در نهایت می ماند موضع سیاسی نماینده ها نسبت به وزیر که از جواب او مثلاً متقاعد بشوند یا نشوند(!)

نمایندگان محترمی که دلشان برای بیداری اسلامی در شمال آفریقا و جنوب شبه جزیره عربستان شور می زند ، بهتر است کمی به فکر مردم خودمان باشند که با هزار منت و تیتر و مصاحبه و این که این پول مال امام زمان است و ... چهل و چهار هزار تومان می گیرند و چندین برابرش را بر می گردانند. بروند گیر بدهند به وزارت نفت که این چه بنزینی است که تولید می کنید و ملت را سرطانی می کنید؛ بروند از آقایان و خانم های مسوول بپرسند که این چه وضعیتی است که یک کارمند بیچاره برای پر کردن دو - سه تا دندان ، باید حقوق یک ماهش را بدهد؟ مسوولان را به پارلمان بکشند و سین جیم شان کنند که این چه وضع محافظت از محیط زیست است ؟ به فکر جوانانی باشند که از بیکاری و افسردگی و تجرد ، به هزار بیراهه افتاده اند و هزاران "مساله واقعی" دیگری که خودشان بهتر از همه می دانند و موقع تبلیغات انتخاباتی ، خوب فریادشان می کنند!

بیداری اسلامی در جهان عرب ، هر چند رویدادی خجسته است اما مبارک تر از آن ، بیداری پارلمانی در ایران خودمان است که "اگر بشود چه شود"!..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آیا بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نشانه ظهور نیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقدی:وثیقه های میلیاردی پول توجیبی آقازاده هاست/مقاومت ایران در سال 88 موجب بیداری اسلامی شد/اصلاحات یک مشت مفت خور گردن کلفت به درد خودشان می خورد!



سردار نقدی:بیداری اسلامی نتیجه مقاومت مردم ایران در سال 88/ وثیقه های میلیاردی پول توجیبی آقازاده هاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در فتنه 88 تمام روسای جمهور کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران حرف زدند و با پول های خود شبکه های خرابکاری راه انداختند اظهار داشت: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه نتیجه مقاومت مردم در سال 88 مقابل استکبار جهانی است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از حماسه 9 دی که صبح امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی روز به روز شاهد پیروزی مقابل استکبار است و نمونه آن را در پیروزی حزب الله لبنان و مقاومت غزه با امکانات کم مقابل صهیونیست ها دیدیم.

وی اظهار داشت: خطر اصلی که انقلاب را تهدید می کند ایمان درونی خودمان است. آفت سراغ همه انقلاب ها می رود سراغ انقلاب ما نیز خواهد آمد.

نقدی اظهار داشت: انسان هایی که بعد از پیروزی انقلاب به سراغ تجمیع و خودمحوری کشیده می شوند تهدید بزرگی برای انقلاب شمرده می شوند. این افراد از همراهی و مشارکت در انقلاب و مصاحبت با امام به عنوان یک ابزار برای کسب ثروت و قدرت استفاده کردند.

وی با بیان اینکه این گونه افراد مدعی انقلاب هستند اظهار داشت: این گونه افراد از گذشته تا به حال وجود داشتند و نمونه بارز آنها اصحاب جمل است و انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نبود. ما در جلسات خصوصی که با این افراد داشتیم صراحتا به ما می گفتند شما حکومت داری بلد نیستید و شعارهایی که می دهید تنها در حد شعار است. آنها به ما می گفتند باید چند حزب درست کنید و یکسری شرکت ها در اختیار این حزب ها باشد تا بتوانند مملکت را اداره کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آنها ادعا داشتند که یار امام بودند و سابقه جبهه داشتند و نقشی در انقلاب داشتند، گفت: حرف آنها این بود که قدرت را بین خودمان تقسیم کنیم و با تشکیل چند حزب نگذاریم قدرت از دست ما خارج شود.

سردار نقدی اظهار داشت: این افراد صراحتا به ما می گفتند که شعارهای امام (ره) تاریخ مصرفش گذشته و باید علمی برخورد کنیم مانند آمریکا و انگلیس، گرچه این افراد عددشان کم است اما نیاز به پیاده نظام دارند و برای قانع کردن پیاده نظام خود باید شعارهایی را با لغات و اصطلاحات جدید به کار ببرند تا مخاطب را فریب دهند.

وی افزود: آنها شعار اصلاحات، خصوصی سازی و آزادی احزاب را سر می دهند در حالیکه منظور آنها از خصوصی سازی یعنی همه چیز را از دولت گرفته و در اختیار چند نفر معدود قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سه جریان قاسطین، مارقین و ناکثین فتنه 88 را تشکیل دادند، گفت: در فتنه 88 تمام روسای جمهور کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران حرف زدند و با پول های خود شبکه های خرابکاری راه انداختند و گرد و غباری ایجاد کردند که باعث گمراه شدن مسیر شد و برخی دیگر از پیاده نظام آنها در خیابانها مشغول آتش زدن اموال عمومی شدند.

وی با بیان اینکه این جریان ها به جایی رسیدند که حتی مقابل عاشورا نیز ایستادند، گفت: در جایی که این سه جریان رسما مقابل عاشورا ایستادند سران آنها نه تنها اعلام برائت نکردند بلکه گفتند این افراد خداجو هستند و ترس این را داشتند که در صورت موضع گیری شفاف مقابل فتنه گران قدرت آنها کم شود.

نقدی اظهار داشت: ملت ایران نیز در حماسه 9 دی به آنها اعلام کرد ما همه شما را با هم نمی خواهیم و بروید به درکی که آمریکا می رود.

وی افزود: اصلاحاتی که توسط یک عده مفت خور گردن کلفت که ثروت برای خودشان جمع کرده اند و می خواهند حاکمیت را از مردم بگیرند به درد خودشان می خورد و اصلاحات را باید افراد دلسوز و درد کشیده انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: برخی از اینها جرم هایی را انجام داده اند و وقتی گفته می شود که برای آزادی وثیقه بیاورید به راحتی وثیقه های میلیاردی می آورند و البته این وثیقه های میلیاردی برای ما پول زیادی است اما برای آنها پول تو جیبی بچه هایشان است.

نقدی با بیان اینکه هر کسی با این افراد مرزبندی نکند، فتنه گر است، گفت: نتیجه مقاومت مردم ایران مقابل استکبار در سال 88 بیداری اسلامی در منطقه شد./مهر