اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه 230 نماینده به مناسبت روز ملی هسته ای


بیانیه ای با امضای230 نماینده به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

تابناک:  بیانیه ای با امضای230 نماینده به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

متن بیانیه به این شرح است:

نامگذاری روز 20 فروردین به نام روز ملی فناوری هسته ای در شرایطی رقم خورد که عزم جدی استکبار و هم پیمانان آن بر جلوگیری از همه جانبه از دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته ای شکل گرفته بود.

در شرایطی که به علت مواضع برخی مسئولان در مذاکرات هسته ای علاوه بر پلمپ برخی تاسیسات این صنعت دامنه زیاده خواهی های غرب به درخواست تعطیلی رشته های مرتبط با صنعت هسته ای و حتی عدم ارائه دروس فیزیک با این صنعت در دانشگاه های کشور کشیده شده بود.

اراده آهنین و محکم فرزندان جوان امام روح الله در آفرینش حماسه ای باشکوه از عزت و غیرت ایرانی بر پایه دانش بومی صحنه های شوق انگیز و افتخار آمیزی از خودباوری ملی را رقم زد تا کلام ما می توانیم امام راحل این بار نیز در عرصه علم و فناوری محقق شود.

مسیردرخشان عزت و سربلندی فرزندان غیور ایران اسلامی دردستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای که با اتکا به دانش بومی متخصصان جوان کشور محقق شد از اکتشاف منابع شروع و با غنی سازی اورانیوم در سایت های نطنز و فردو و تولید مجتمع های سوخت در اصفهان و آب سنگین در اراک ادامه یافت.

تامین سوخت20 درصد برای راکتور تحقیقاتی تهران نقطه عطف این فعالیت ها بود و این روزها خبر اکتشاف ذخایرجدید اورانیوم و جانمایی 16 نیروگاه هسته ای نشان داد که متخصصان این صنعت برای تحقق و خواست ملت با استقامت در مسیر روشن و در راه پرفروغ اسطوره های صنعت هسته ای شهیدان علی محمدی شهریاری رضایی نژاد احمدی روشن و قشقائی همچنان محکم و راست قامت ایستاده اند.

ما نمایندگان ملت ایران ضمن حمایت قاطع از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مراتب سپاس و تقدیر خود را از تلاش متخصصان و دست اندرکاران صنعت هسته ای در بهره برداری مؤثر از فناوری هسته ای برای تامین نیازهای متنوع کشور در حوزه های انرژی سلامت کشاورزی و صنعتی و دیگر نیازها اعلام می کنیم.


ویدیو مرتبط :
انرژی هسته ای حق مسلم ماست به مناسبت روز ملی هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز قدس



 

 

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز قدس

 

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای ضمن تأکید بر نابودی قریب الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی و لزوم حضور مستحکم در راهپیمایی روز قدس، از عموم امت مسلمان برای فریاد کردن ندای آزادی فلسطین دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کوشش پنجاه ساله انگلیس و آمریکا و صهیونیستها برای حذف نام فلسطین از نقشه جهان و هضم ملت فلسطین در ملت های دیگر، به جایی نرسید و فشار و ستم و قساوت به عکس نتیجه داد (از سخنان مقام معظم رهبری در سومین کنفرانس بین المللی قدس)

 

بار دیگر با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، لرزه بر اندام رژیم منحوس صهیونیستی افتاده و از فشار بین المللی که بر خود وارد می بیند، دیوانه وار به فلسطینیان ساکن غزه هجوم برده و کودکان و زنان و مردان را به خاک و خون می کشد. اینها آخرین دست و پا زدنهای رژیمی است که تا گلوی خود را در باتلاق بیداری اسلامی می بیند و برای چندصباحی تنفس بیشتر، دست به هر شاخ و برگی می اندازد. غافل از اینکه این شاخ و برگها همین خونهای شهدای فلسطین است که تاکنون توانسته در مقابل سلاحهای آتشین و آهنین این رژیم غاصب مقاومت کرده و آنرا به باتلاق نابودی بیندازد.

 

ابتکار بزرگ امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، بی شک یکی از معجزات الهی در قرن حاضر بود که توانست روند فراموشی مسأله فلسطین را که با سرعت زیادی در حال طی شدن بود را به مسأله اول جهان اسلام و حتی کل جهان تبدیل کند و امروز رژیم غاصب صهیونیستی را به ورطه نابودی نزدیک کند.

 

اتفاقاتی که در یکسال اخیر در خاورمیانه روی داده است، امیدها را به آزادی قدس شریف در آینده ای نزدیک بسیار بیشتر کرده است. از بیداری اسلامی مسلمانان در مصر و تونس و یمن و لیبی و... گرفته تا اعتراضاتی که در عمق سرزمینهای اشغالی روی می دهد و تا اعتراضات مردم کشورهای حامی صهیونیزم همچون پدرخوانده این رژیم یعنی انگلیس روی می دهد، همگی حاکی از اتفاق بزرگی است که در عصر حاضر در حال روی دادن است و این اتفاق انشاالله آزادی قدس شریف است که بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، " این(مسأله فلسطین) کلید رمز آلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید."

 

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن جلب توجه عموم امت مسلمان به اتفاقات بزرگی که در دنیا در حال روی دادن است، از آحاد امت اسلامی برای حضور در راهپیمایی باشکوه روز قدس در سراسر جهان دعوت نموده و اعلام می دارد که صدای خردد شدن استخوانهای این جرثومه فساد به گوش می رسد و این آخرین فریادهای مسلمانان در راه آزادی قدس شریف باید رساتر و بلندتر از همیشه باشد.

 

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در سراسر کشور با لبیک به دعوت بزرگ منادی آزادی و عزت اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، بعنوان قطرات کوچکی از سیل خروشان مسلمانان جهان، در راهپیمایی روز قدس شرکت نموده و امیدوارند به زودی با محو کامل رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار شاهد اقامه نماز جمعه روز قدس در مسجدالاقصی توسط مسلمانان جهان باشیم، انشاالله./خبرگزارى مهر