اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه گستاخانه درباره جزایر ایرانی


شورای همکاری خلیج فارس در نشست شب گذشته وزیران خارجه کشورهای عضو ترک عادت نکرد و از ادعای نخ نما شده امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی حمایت کرد.

خبرگزاری مهر: شورای همکاری خلیج فارس در نشست شب گذشته وزیران خارجه کشورهای عضو ترک عادت نکرد و از ادعای نخ نما شده امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی حمایت کرد.

روزنامه الوطن نوشت: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شب گذشته در جده گردهم آمدند. شرکت کنندگان در پایان بیانیه ای درباره تحولات منطقه ای و بین المللی صادر کردند که در این بیانیه با نادیده گرفتن حق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، مدعی اشغال آن از سوی کشورمان شد و به زعم خود از ایران خواست این جزایر را به امارات تحویل دهد.

شرکت کنندگان در نشست جده که سایه اختلافات میان عربستان، امارات، بحرین و قطر بر آنها سنگینی می کرد، مدعی شدند هر گونه تصمیم یا اقدامی که ایران در جزایر سه گانه انجام دهد، باطل است و چیزی از حقایق تاریخی و حقوقی را که بر حق حاکمیت امارات تاکید می کند، تغییر نمی دهد.

اعضای شورای همکاری خواستار پاسخ مثبت ایران به تلاشهای امارات برای حل مسئله از طریق مذاکرات مستقیم یا متوسل شدن به دیوان لاهه شدند.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عین حال بر اهمیت روابط همکاری میان اعضا و ایران بر اساس احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و عدم دخالت در امور داخلی، اصول حسن همجواری و ... تاکید و ابراز امیدواری کردند که تمدید مذاکرات میان کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران تا 24 نوامبر آینده به توافق فراگیر میان طرفین منجر شود تا به زعم اعضای شورای همکاری، نگرانی ها و تردیدها درباره برنامه هسته ای ایران برطرف شود.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت عاری شدن منطقه از تمام سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاحهای هسته ای تاکید کردند، اما هیچ اشاره به رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده این سلاحهای مرگبار نکردند.

شرکت کنندگان در نشست جده همچنین درباره تحولات عراق، سوریه، یمن و فلسطین هم موضعگیری کردند و در خصوص یمن به صراحت از سیاستهای دولت یمن در برابر مردم معترض حمایت کردند. در این بیانیه بر حمایت مجدد از گروههای مسلح مخالف دولت سوریه تاکید شد.


ویدیو مرتبط :
بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران از جزایر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش افخم به‌بیانیه سران‌عرب درباره جزایر ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سران اتحادیه عرب


اخبار سیاست خارجی - واکنش افخم به‌بیانیه سران‌عرب درباره جزایر ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به بیانیه اخیر اجلاس بیست و پنجم سران اتحادیه عرب درباره جزایر سه گانه ایرانی واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه اخیر اجلاس بیست و پنجم سران اتحادیه عرب درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و سابقه تعلق تاریخی این جزایر به جمهوری اسلامی ایران واقعیتی انكارناپذیر است.

به گزارش مهر، مرضیه افخم همچنین سیاست ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و عربی  را مورد تاكید قرار داد و افزود: مشكلات و مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی ضرورت تقویت گفت‌وگوها و همكاری میان مجموعه كشورهای مسلمان و عربی برای مشاركت درحل معضلات جاری را اجتناب ناپذیر نموده و ایران همواره در مسیر تحقق این مهم  گام برداشته است.
اخبارسیاست خارجی - مهر