اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه کاترین اشتون در پایان سفر به ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سفر اشتون به ایران


اخبار سیاست خارجی - بیانیه کاترین اشتون در پایان سفر به ایران: طیف های سیاسی در تهران از مذاکرات وین حمایت می کنند/تمرکزم بر حقوق بشر جای تعجب ندارد

مهمترین هدف سفر داشتن فرصت برای صحبت درباره احتمال و امکان روابط دو طرف در آینده بود. بسیاری از وزرای کشورهای اروپایی در حال سفر به ایران هستند و بسیاری از اعضای اتحادیه روابط تاریخی با این کشور دارندو این سفر من در راستای پیوستن به دیگر اعضای اتحادیه برای فکر کردن درباره مواردی است که ما میخواهیم با ایران گفتگو کنیم.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ایران بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش تیک متن این بیانیه در زیر می آید:


مهمترین هدف سفر داشتن فرصت برای صحبت درباره احتمال و امکان روابط دو طرف در آینده بود. بسیاری از وزرای کشورهای اروپایی در حال سفر به ایران هستند و بسیاری از اعضای اتحادیه روابط تاریخی با این کشور دارندو این سفر من در راستای پیوستن به دیگر اعضای اتحادیه برای فکر کردن درباره مواردی است که ما میخواهیم با ایران گفتگو کنیم.

جای تعجب نیست که تمرکز زیادی بر حقوق بشر در این سفر بود و من با فعالان زن در روز بین المللی زن دیدار داشتم و با آنها درباره وضعیت زنان از انواع آنها شامل خبرنگار، زنانی که در موضوع پناهندگان افغان کار میکنند و دیگر زنان فعال در جامعه مدنی گفتگو داشتم.

و پس از آن در این سفر درباره برخی موضوعات منطقه صحبت کریدم برای مثال خطرات واقعی تجارت مواد مخدر از افغانستان. ایران در این موضوع با مشکلات زیادی مواجه است. راه هایی وجود دارد که ما میتوانیم با همکاری با هم، با این مشکلات مقابله کنیم. سپس ما به آینده نگاه کردیم به احتمال انواع گفتگوها و مذاکرات. برای مثال درباره محیط زیست.

 

در نتیجه گروهی از موضوعات مختلف وجود دارد که ما اکنون توان گفتگو درباره آنها را داریم چون آنها برای اتحادیه اروپا مهم است البته مسائل مهمتر بسته به این دارد که مذاکرات اتمی به کجا می انجامد؛ موضوع اتمی به ناچار در پشت گفتگوهایی که من در تهران داشتم حضور داشت.

یکی از مسائلی که بسیار روشن بوده، حمایت طیفهای سیاسی(ایرانی) از کاری بوده که در وین به منظور نیل به توافق جامع در جریان است البته این به معنای آن نیست که ما به توافق خواهیم رسید و به این معنا نیست که افراد به هر نتیجه منتج از این گفتگوها متعهد هستند بلکه منظور این است که من این حس واقعی را داشتم که افراد متعهد به مذاکرات اتمی هستند که این موضوعی تشویق کننده و دلگرم کننده است.

این برای من جالب بود که افراد از طیفهای سیاسی خواستار گفتگو درباره موضوعات مختلف و نیز خواستار ملاقات با من بودند و من فکر میکنم این موضوع، مهم است. البته برخی موضوعات منطقه مورد تاکید بیشتر بود. من از این مساله که ما توانستیم به صراحت صحبت کنیم خوشحالم و امیدوارم اگر ما در مذاکرات(اتمی) موفق شویم که این اگر، اگر بزرگی است، قادر به شروع پیش بردن مسیر مذاکرات در موضوعات مختلف باشیم.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدیداستاد ازغدی درخصوص سفر کاترین اشتون به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه کاترین اشتون علیه ایران



 

بیانیه کاترین اشتون علیه ایران

 

 

بولتن نیوز نوشت:اتحادیه اروپا و رئیس شورای سیاست گذاری این اتحادیه، «کاترین اشتون» در تجاوز آشکار به حاکمیت ملی کشورمان از میرحسین موسوی و مهدی کروبی حمایت کرد.

 

کاترین اشتون در یک بیانیه اعلام کرد: «درباره وضعیت مهدی کروبی و میرحسین موسوی بسیار نگران هستیم و اکنون برای من روشن نیست که اطلاعات کسب شده را تائید نمائیم که آیا آنها در وضعیت حصر خانگی قرار دارند یا در شرایط دیگری هستند. و من از مقامات رسمی ایران درخواست می کنم که به آنها آزادی اعطا نماید که بتوانند از این حقوق خود استفاده نمایند!»

وی در ادامه ادعاهای خو خاطر نشان کرد: «من همچنین وضعیت گروههای مدنی و سیاسی و انجمنهای اجتماعی که دچار محدودیت هایی شده اند را محکوم می کنم و از مقامات رسمی ایران می خواهم که به حقوق جنبش آزادی احترام بگذارند و از حصر خانگی و همچنین دستگیری آنها پرهیز نمایند.».../بولتن نیوز