اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره اعدام دو زورگیر در تهران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره اعدام دو زورگیر در تهران

فرانسه اجرای مجازات اعدام در ملاء عام در ایران را محکوم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری کویت، دولت فرانسه برگزاری اعدام در میدان های عمومی  در ایران را محکوم و اعلام کرد دولت تهران تعهدات بین المللی خود را در این زمینه رعایت نمی کند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه ،بدون اشاره به جرم محکومان آمده است: اعدامی که دو روز پیش انجام شد، موارد اعدام در ایران را به حدود 350 مورد از ابتدای سال 2010 تاکنون افزایش می دهد. این آمار باعث شده تا ایران در جمع کشورهایی با بالاترین آمار اعدام در جهان قرار بگیرد.

فرانسه از اواخر سال گذشته میلادی فعالیت های بین المللی را برای اعمال فشار بر کشورها آغاز کرده است تا این کشورها مجازات اعدام را متوقف یا حداقل برای اجرای آن، شرط هایی را اعمال کنند.

وزیر خارجه فرانسه مسؤولیت رهبری این فعالیت را برعهده دارد. وزارت خارجه فرانسه تلاش می کند تعداد کشورهایی که در آنها مجازات اعدام متوقف یا تعلیق شده است از 130 کشور فعلی افزایش یابد./عصرایران


ویدیو مرتبط :
سرود ای ایران مردم مقابل وزارت خارجه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به تهران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,سفر لاوروف به تهران

 

اخبار سیاسی - بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به تهران

در آستانه سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به تهران وزارت خارجه روسیه بیانه‌ای مطبوعاتی صادر کرد.

براساس اعلام سایت رسمی وزارت خارجه روسیه متن این بیانیه بدین شرح است:

دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از تهران، 11 دسامبر انجام می‌شود.

روابط ایران و روسیه بر اصول دوستی و حسن هم‌جواری متکی بوده و به مناسبات سیاسی بستگی ندارد. گفت‌وگوی سیاسی رهبری دو کشور به صورت دائمی در جریان بوده و این اواخر شدتش بالا گرفته است. ما قصد داریم به طور مستمر روابط با منفعت با ایران را توسعه داده و همکاری در راه ثبات منطقه‌یی و امنیت بین‌المللی را ادامه دهیم. امیدواریم خط همکاری همه‌جانبه و دارای منفعت متقابل ادامه یابد.

توافقات 24 نوامبر در ژنو در مورد برنامه هسته‌یی ایران اجازه می‌دهد برخی از حادترین نگرانی‌ها در مورد ماهیت و جهت‌گیری فعالیت ایران در حوزه هسته‌یی رفع شود. در "برنامه اقدام مشترک" اقدامات مشخصی برای گسترش شفافیت برنامه اتمی ایران منظور شده که در همکاری تنگاتنگ با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرا می‌شود.

 

به موازای اجرای قدم‌های مرحله اول، فعالیت در جهت هماهنگ کردن راه‌حل نهایی و فراگیر ادامه خواهد یافت. این سند چشم‌انداز اجرای کامل حقوق لاینفک ایران به عنوان کشور عضو قرارداد منع گسترش سلاح اتمی را فراهم می‌کند و در آن تضعیف تدریجی رژیم مجازات‌های آمریکا منظور شده است.

اینک خیلی امور به رعایت توافقات توسط طرف‌ها بستگی خواهد داشت. امیدواریم همه طرف‌های مذاکره روحیه سازنده ژنو و اراده بیان شده در آن برای نیل به راه حل نهایی و قابل قبول برای دو طرف در مورد احیای کامل اعتماد جامعه جهانی نسبت به ماهیت استثنائا مسالمت‌آمیز برنامه اتمی ایران را حفظ کنند.

این امر بلاتردید بر اوضاع منطقه خاورمیانه اثر مساعد گذاشته، به پیشرفت در جهت ایجاد حوزه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در آن و غلبه بر روند خطرناک سال‌های گذشته در جهت به کار گرفتن شیوه‌های قهرآمیز در این منطقه کمک می‌کند.

موضع ایران و روسیه در مورد بحران سوریه از بسیاری لحاظ یکسان است. متوقف کردن هر چه زودتر خونریزی و رنج‌های ملت سوریه از راه گفت‌وگوی گسترده داخلی سوریه بر اساس بیانیه ژنو 2012 را ماموریت اصلی تلقی می‌کنیم. روسیه در رابطه با تدارک همایش بین‌المللی «ژنو 2» در مورد سوریه از دعوت از تمام کشورهای بانفوذ منطقه و از جمله ایران به آن حمایت می‌کند.

هم‌چنین با به‌کار گرفتن راه‌های قهرآمیز در حل بحران سوریه مخالفت می‌کنیم. اطمینان داریم هر دخالت خارجی در درگیری سوریه خارج از محدوده شورای امنیت سازمان ملل باعث می‌شود اوضاع بغرنج این کشور بیش از پیش بغرنج شود و رنج‌های ملت آن شدت یابد. این قدم شانس نیل به توافق بین طرف‌های سوری را کاهش می‌دهد.

معتقدیم ایران و روسیه باید حداکثر مساعی را برای وارد کردن ضربان مضاعف به حل ماموریت‌های پیش روی کشورهای ساحلی خزر در جهت تامین برگزاری موفق چهارمین اجلاس خزر در آستراخان به کار گیرند. امیدواریم طی این اجلاس برخی اسناد مهم را امضا کنیم.

از تهران در جهت راه‌اندازی همکاری تنگاتنگ در منطقه در مورد افغانستان و هم‌چنین مساعی ایران برای مقابله با قاچاق مواد مخدر از افغانستان که خطری جدی برای صلح و ثبات است حمایت می‌کنیم.

روسیه و ایران ظرفیت‌های مکمل یکدیگرند که می‌تواند در راه توسعه اجتماعی اقتصادی هر دو کشور به کار گرفته شود. امیدواریم با اتکا بر نتایج حاصله و تجربه تعامل دوجانبه بتوانیم نمودارهای بازرگانی دوجانبه را بهبود دهیم. فعالیت کمیسیون دائمی همکاری تجاری - اقتصادی ایران و روسیه متوجه نیل به همین هدف است.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا