اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه نمایندگان آذری زبان درباره «فیتیله»


۲۸ نماینده ترک زبان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند: برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایرانی و اسلامی و بازدارنده ای علیه نفوذیان فرهنگی است.

خبرگزاری مهر:  ۲۸ ترک زبان مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدام ناپسند سیمای جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله عالی و با دورد بر ارواح پاک شهیدان والا مقام ایران اسلامی.

ما نمایندگان مردم شریف و غیرتمند مناطق ترک زبان ایران اسلامی و به ویژه آذربایجان سر افراز ضمن ابراز انزجار شدید از گفتار و رفتار وقیحانه و موهن عده ای از عناصر جاهل و قاصر در برنامه فیتیله ها در روز جمعه ۱۳۹۴/۸/۱۵ در شبکه دو سیما جمهوری اسلامی ایران؛ این حرکت بسیار زشت را محکوم نموده و خواستار برخورد جدی و قاطع مراجع امنیتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیران، کارشناسان و مجریان این برنامه از مرحله تولید فیلمنامه، مدیریت تولید و کارگردانی، مسئولین ناظر و شورای پخش و عوامل بازیگری می باشیم.

تاریخ ایران اسلامی گواه صادقی است که مردم ترک زبان آذربایجان و سایر نواحی ایران از آغاز شکل گیری دولت و ملت در ایران همواره با حماسه آفرینی و نثار هستی و جانشان در دفاع از استقلال و آزادی ایران عزیز کارنامه درخشانی آفریده اند.

هر زمان روز جانبازی بوده است، مردان و زنان ترک زبان این سرزمین سرافرازانه بلاگردان همه ایران و ایرانی ها بودند امروز در سایه حاکمیت نظام مقدس ولایت فقیه، تنوع اقدام با هر نژاد و زبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرایش منطقی و پایدار بوده و هر جریان فرهنگی و رسانه ای نفوذی و منحرف که بخواهد این آرایش ارزشمند را در هویت ملی و انقلابی ملت ایران بر هم زند، محکوم به شکست است.

ما نمایندگان آذری زبان مجلس شورای اسلامی ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلکه ملتی می دانیم که دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایستگی وجه ادا کرده و در مقابل ملت بزرگ ایران روسفید بوده و همواره نیز نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد.

لذا برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایران اسلامی بوده و اقدام بازدارندگی بر علیه نفوذیان فرهنگی قلمداد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
واکنش آذری زبان ها به برنامه فیتیله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش علی دایی به توهین عموهای فیتیله‌ای‌ به آذری‌ زبان‌ها



اخبار,اخبار ورزشی, علی دایی

سرمربی صبای قم هر گونه موضع گیری از طرف او درباره برنامه تلویزیونی فیتیله را تکذیب کرد.

 پس از آنکه در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی اظهاراتی به نقل از علی دایی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما منتشر شد سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت:آنچه در برنامه فیتیله اتفاق افتاده را به نقل از رسانه ها متوجه شده ام. بی شک بی احترامی و توهین به هر فرد و قومیتی محکوم است ولی آنچه در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به نقل از من و در قالب بیانیه و موضع گیری در این باره منتشر شده کاملا کذب است.


دایی ادامه داد:من آذری زبانم و به اصالتم افتخار می کنم و بالاتر از آن خود را یک ایرانی می دانم و هر فرد و قومیتی در قالب ایرانی بودن با هم برادر و یا خواهرند. می دانم که در صدا و سیما هم درباره آن اشتباهات تصمیماتی گرفته شده و انشاالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

دایی در پایان ضمن اعلام اینکه قطعا پیگیری قانونی در خصوص این اکاذیب را انجام خواهد داد یادآور شد:چنانچه مطلبی برای گفتن باشد مثل همیشه از طریق رسانه های معتبر و رسمی مطرح می کنم و انتشار از طریق منابع غیر معتبر خود دلیلی بر غیر واقعی بودن آن است.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین