اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه نامزد جمهوریخواه آمریكا درباره مانور ولایت: قدرت نمایی ایران قابل پذیرش نیست



 

 

 

بیانیه نامزد جمهوریخواه آمریكا درباره مانور ولایت: قدرت نمایی ایران قابل پذیرش نیست

 

یك نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریكا روز گذشته با انتشار بیانیه ای از برگزاری مانور دریایی 10 روزه ایران در منطقه تنگه هرمز ابراز نگرانی كرده و آن را غیر قابل پذیرش دانست!

به گزارش عصر ایران " ریك سنتروم " یكی از نامزدهای جمهوریخواه آمریكا با صدور بیانیه ای در این باره گفت :‌"‌تهدید های اخیر ایران در آزمایش های موشكی و تهدید به بستن تنگه هرمز و قطع جریان صدور نفت ، بار دیگر رفتار غیر قابل پذیرش ایران و بی ثباتی ناشی از محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را اثبات كرد ."

این نامزد جمهوریخواه در ادامه بیانیه خود مدعی شد :‌"‌ این گونه رفتارهای ایران به خوبی نشان می دهد كه چرا ما نباید اجازه دهیم چنین كشوری مجهز به قابلیت تولید سلاح های هسته ای شود . این رفتار ایران همچنین تهدیدات ناشی از نبود یك برنامه جدی در حاكمیت آمریكا برای مقابله با تهدید رو به رشد هسته ای را نشان می دهد ."

سنتروم در این بیانیه افزوده است ‌:"‌ متاسفانه برخوردهای ضعیف دولت اوباما در قبال ایران خلا قدرتی را در اختیار رژیم های چپگرای آمریكای لاتین  و حكومت هایی چون ایران قرار داده تا جای آمریكا را پر كنند."

ارتش سنتروم در ادامه با انتقاد از اوباما افزوده است :‌" ما دیگر بیش از این نمی توانیم بی تفاوت بنشینیم و ما نیاز به رییس جمهوری داریم كه برای احیای ارزش های آمریكایی در سراسر جهان به پا خیزد و من به عنوان رییس جمهوری آمریكا چنین كاری خواهم كرد ."

مانور ولایت در حال حاضر از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز برگزار می شود. برخی مقامات ایرانی اعلام کرده اند که تحریم احتمالی نفت ایران می تواند منجر به محرومیت سایر کشورها از صادرات نفت از تنگه هرمز شود.

خشم سیاستمداران آمریکایی از برگزار مانور ایران در آب های منطقه خود در حالی است که نیروی دریایی آمریکا از آن سوی اقیانوس اطلس به خلیج فارس قشون کشی کرده و در آب های آن مستقر شده است!.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعتراف نامزد جمهوریخواه به نقش امریكا در ترور دانشمندان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه مشترك اروپا و آمریكا : فشارهای بیشتری علیه ایران در راه است



 

بیانیه مشترك اروپا و آمریكا : فشارهای بیشتری علیه ایران در راه است

 

رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریكا اعلام كردند كه فشارهای بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهند كرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، روز دوشنبه در پایان اجلاس مشترك اتحادیه اروپا و آمریكا در واشنگتن دو طرف با صدور بیانیه مشتركی با ادعای اینكه جمهوری اسلامی ایران هنوز نگرانی های بین المللی درباره برنامه های هسته ای خود را مرتفع نساخته ، افزودند كه فشارهای خود را علیه ایران تشدید خواهند كرد.

باراك  اوباما رییس جمهوری آمریكا در پایان این اجلاس در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد : ‌" ما توافق کردیم که فشارها بر ایران همچنان ادامه یابد تا جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی‌اش درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای عمل کند".

همزمان روزنامه آمریكایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی دیپلمات های غربی نوشت كه اتحادیه اروپا پیش نویس قطعنامه ای را آماده ساخته كه بر اساس آن اعضای این اتحادیه  در دور جدید تحریم های خود علیه ایران تحریم های مالی ( احتمالا بانك مركزی) ، تحریم های حوزه انرژی ( تحریم خرید نفت ) و نیز تحریم های حوزه حمل و نقل ( تحریم های هوایی) وضع خواهند كرد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال هنوز بحث درباره ابعاد تحریم های جدید اروپاعلیه ایران در میان كشورهای عضو این اتحادیه در جریان است و یك كشور با پیش نویس قطعنامه جدید این اتحادیه مخالف است.

اعضای اتحادیه اروپا روز پنج شنبه قرار است درباره تحریم های جدید خود علیه ایران تصمیم گیری كنند.

كشورهای غربی به همراه اسراییل ایران را متهم به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای تحت لوای برنامه هسته ای خود می كنند و این در حالی است كه تهران با رد این اتهام بر حق قانونی خود در دست یابی به تكنولوژی صلح آمیز هسته ای تاكید می ورزد.

تا كنون هیچ مدرك یا شواهد متقنی مبنی بر نظامی بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران از سوی كشورهای غربی یا آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارایه نشده است .../عصرایران