اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه مشترک آمریکا در حمایت از افغانستان


وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با وزیران امور خارجه ۵ کشور آسیای میانه با انتشار بیانیه ای حمایت از افغانستان را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: آمریکا و پنج کشور آسیای میانه امروز با صدور بیانیه مشترکی حمایت خود را از افغانستان و توسعه آن به عنوان یک کشور مستقل و صلح جو اعلام کردند.

در این بیانیه، پشتیبانی از افغانستان در راستای حفظ اهمیت و ثبات در منطقه مهم ارزیابی شده است.

این شش کشور در این بیانیه اعلام کردند افغانستان برای امنیت و ثبات منطقه پیرامون خود اهمیت دارد.

در این بیانیه همچنین بر عزم این شش کشور در افزایش همکاری ها و مقابله با تهدیدات «فرامرزی» و چالش هایی مانند تروریسم تأکید شده است.

گفتنی است، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که چندی است سفر دوره ای خود را به حوزه آسیای میانه آغاز کرده است، امروز برای دیدار با رئیس جمهور ازبکستان و وزیران امور خارجه ۵ کشور آسیای میانه، وارد تاشکند شده بود.

لازم به ذکر است، آمریکا در حالی این بیانیه را با ۵ کشور حوزه آسیای میانه منتشر کرده است که برخی منابع خبری از متمرکز شدن گروه تروریستی داعش در مناطقی از آسیای میانه از قبیل شمال افغانستان گزارش هایی را مخابره کرده اند. گروه های تروریستی در سوریه با حمایت های مالی و رسانه ای آمریکا و برای مقابله با رئیس جمهور سوریه گسترش یافته و مناطقی از عراق را نیز به اشغال خود درآورده اند.

همچنین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۴ مهر ماه سال جاری در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع از حضور ۵ تا ۷ هزار تبعه کشورهای مشترک المنافع در کنار تروریست های تکفیری داعش خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
موسسه مطالعات آمریکا : بیانیه مشترک لوزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‌وگوی رژیم‌اسرائیل و آمریکا بدون بیانیه مشترک



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم‌اسرائیل

 

اخبار بین الملل - گفت‌وگوی رژیم‌اسرائیل و آمریکا بدون بیانیه مشترک

گفت‌وگوهای راهبردی اسرائیل و آمریکا برای اولین بار با بیانیه‌های متفاوت به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، اسرائیل و آمریکا پس از اتمام دور تازه گفت‌وگوهای راهبردی در سال جاری، در اقدامی کم‌سابقه بدون صدور بیانیه‌ای مشترک به کار خود خاتمه دادند. رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند دو طرف پس از اتمام این گفت‌وگوها بیانیه‌هایی کاملاً متفاوت صادر کرده‌اند و در حالی که در بیانیه طرف آمریکایی نامی از ایران به میان نیامده، طرف اسرائیلی ایران را عامل ایجاد تهدیدهای طولانی مدت در منطقه دانسته است.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل سرپرستی طرف اسرائیلی و ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا سرپرستی کشورش را در این گفت‌وگوها که قرار بود در آن درباره مذاکرات هسته‌ای ایران هم گفت‌وگو شود به عهده داشتند. دو طرف در حالی بیانیه‌های جداگانه و متفاوتی صادر کرده‌اند که در گذشته بیانیه‌ای مشترک صادر می‌کردند.

عدم ذکر نام ایران در بیانیه طرف آمریکایی در حالی صورت گرفته که وندی شرمن، سرپرست تیم آمریکایی شرکت‌کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از جمله حاضرین در این نشست بوده است. گزارش شده بیانیه آمریکا بر پیامدهای درگیری‌های اسرائیل و حماس متمرکز بوده است.

از طرف دیگر اما در بیانیه اسرائیل تأکید شده که اشتاینیتز ایران را تهدیدی خطرناک‌تر از گروه داعش خوانده است. وزیر اطلاعات اسرائیل در این بیانیه ضمن استقبال از ائتلاف جهانی آمریکا برای مقابله با داعش تأکید کرده مأموریت مهم‌تری که باید به آن توجه شود، جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران است.
اخبار بین الملل - تسنیم