اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه شدیداللحن علیه نامه جنجال برانگیز


جو بایدن معاون باراک اوباما با صدور بیانیه شدیداللحنی نامه 47 سناتور آمریکایی به دولت ایران را اهانتی به خود دانست و گفت: این نامه حاوی پیام ناتوانی رییس جمهوری آمریکا در احترام به تعهدات بین المللی خود خواهد بود و به سیاهرویی آمریکا منجر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: جو بایدن معاون باراک اوباما با صدور بیانیه شدیداللحنی نامه 47 سناتور آمریکایی به دولت ایران را اهانتی به خود دانست و گفت: این نامه حاوی پیام ناتوانی رییس جمهوری آمریکا در احترام به تعهدات بین المللی خود خواهد بود و به سیاهرویی آمریکا منجر خواهد شد.

جو بایدن با صدور بیانیه ای شدیداللحن خطاب به نویسندگان نامه مذکور نوشت: من36 سال درسنای آمریکا خدمت کرده ام و به همه ارزشها و سنت های آن به عنوان یک نهاد و نقش غیر قابل انکار آن در سیاست های خارجی این کشور احترام می گذارم اما این نامه که در جریان انجام مذاکرات حساس بین المللی نوشته شده دون شان نهادی است که من به آنان احترام میگذارم.

معاون رییس جمهور آمریکا در ادامه گفت: چنین نامه ای که در لفاف دادن آموزش در مورد قانون اساسی آمریکا نوشته شده 200 سال سابقه این جمهوری را نادیده گرفته و تهدید و خطری علیه رییس جمهور های آینده این کشور محسوب می شود.

بایدن نفوذ کشورش در جهان را در گرو قابلیت اجرای تعهدات بین المللی این کشور دانسته و یاد آور شده است در حالی که برخی از آین تعهدات از طریق توافقات بین المللی و با تایید و تصویب کنگره شکل گرفته بسیاری از آن ها مورد تایید کنگره آمریکا نبوده و در صورتی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در ادامه این گفت وگو ها به توافق و تفاهمی با ایران دست پیدا کنند این یکی از تعهدات لازم الاجرای دولت آمریکا است که بدون تایید کنگره به امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز بر پایی این جمهوری، روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب حاکم در این کشور در رابطه با مسائل حساس و با اهمیت به مذاکراتی اقدام کرده اند که لزوما مورد تایید کنگره نبوده است.

بایدن تصمیم دولت کارتر مبنی بر به رسمیت شمردن جمهوری خلق چین، حل مسئله دیپلماتهای آمریکا در ایران در زمان ریگان و خاتمه جنگ ویتنام را به عنوان نمونه هایی از این تصمیم گیری ها که بدون حمایت و تایید کنگره آمریکا صورت گرفته نام برده است.

معاون اوباما تاکید کرده است که چنین نامه ای حاوی این پیام به دوستان و دشمنان آمریکا است که رییس جمهور کشور ما قادر به اجرای تعهدات این کشور نیست و چنین پیامی را نادرست و خطرناک خوانده است.

وی تلاش این سناتورها برای تحقیر مقام ریاست جمهوری آمریکا و دخالت در نظام قانون اساسی این کشور چه از نظر سیاسی وچه به لحاظ اصولی اهانتی به خود دانسته است و تصریح کرده است که اگر مذاکرات هسته ای در اثر دخالت کنگره آمریکا به شکست بیانجامد این آمریکا است که مورد سرزنش قرار خواهد گرفت و چهره منفوری از این کشور در جهان بجای خواهد گذاشت.

بایدن حاصل چنین شکستی را تداوم فعالیت های هسته ای ایران دانست و گفت که در چنین صورتی آمریکا نه تنها قادر به اعمال تحریم های تازه ای علیه ایران نخواهد بود بلکه حتی حمایت و اتحاد بین المللی لازم در مورد تحریم های جاری را نیز از دست خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
مستند جذاب و جنجال برانگیز "مثل یک خیانت"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد



روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس روسیه امروز بیانیه‌ای که حمله سوریه به خاک ترکیه را با لحنی تند محکوم می‌کرد نپذیرفت و خواستار متعادل‌تر شدن متن آن شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه، امروز از تصویب پیش‌نویس یک بیانیه که با الفاظی تند حمله سوریه به یک شهر ترکیه را محکوم می‌کرد، جلوگیری کرده و پیشنهاد داد متن این بیانیه متعادل‌تر شود.

روسیه در بیانیه مورد پیشنهاد خود خواسته است طرفین کنترل خود بر مرزها را افزایش دهند و از درگیری‌های نظامی خودداری کنند.

در بیانیه روسیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل از طرفین می‌خواهند کنترل خود را افزایش داده و از درگیری‌های نظامی که می‌تواند اوضاع را در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه وخیم‌تر کند، اجتناب ورزند».

این بیانیه غیر الزام‌آور، در صورت تصویب، از این دو کشور همسایه می‌خواهد «تنش‌ها را کاهش دهند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل بحران موجود در سوریه پیش بگیرند».

در بیانیه پیشنهادی روسیه، همچنین از دولت سوریه خواسته شده است درباره این حمله به خاک ترکیه تحقیق کند.

یک دیپلمات غربی گفت آمریکا نیز در لحن متن اصلی این بیانیه که آذربایجان آن را پیشنهاد داده است تغییراتی اعمال کرده تا آن را «شدید‌اللحن‌تر» کند.

در پیش‌نویس اصلی این بیانیه که به تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت تقدیم شده بود، حادثه روز چهارشنبه که خاک ترکیه هدف حملات خمپاره‌ای سوریه قرار گرفته بود «با شدیدترین لحن» محکوم شده بود.

روسیه در بیانیه پیشنهادی خود از لحن شدید این بیانیه کاسته و دو طرف را به حفظ آرامش دعوت کرده است./فارس