اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه بنیاد حجاب در پی دستور روحانی


بنیاد عفاف و حجاب در پی دستور رییس‌جمهور در خصوص عفاف و حجاب بیانیه‌ای منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: بنیاد عفاف و حجاب در پی دستور رییس‌جمهور در خصوص عفاف و حجاب بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«امروزه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی با تحریم‌های اقتصادی، علمی و ایجاد محدودیت‌ها و موانع، از طرفی و راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از طرف دیگر، سعی در تضعیف روحیه خودباوری جوانان رشید و فهیم کشور ما و نفوذ در میان آنان را دارند. امروز دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی دقیق خود سعی در بی‌اهمیت جلوه دادن، کمرنگ کردن و محو ارزش‌های دینی با موضوعاتی چون حجاب هراسی، منع حجاب در برخی دانشگاه‌ها و مدارس مهم در خارج و یا ترویج مظاهر بی عفتی، بی‌بند و باری و بدحجابی در داخل و کم رنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی و به ویژه محیط مقدس داشنگاهی تلاش می‌کنند و به هنجار شکنی در جامعه اسلامی می‌پردازند. لذا با توجه به شرایط فعلی در طلیعه هفته دفاع مقدس با نثار اسلام و درود خالصانه به ارواح پاک و مطهر شهدای والا مقام جنگ تحمیلی و تجلیل از همه آزادگان و جانبازان عزیز و گرانقدر لازم است همه با هم حرکتی منسجم آغاز نموده و برای تحقق ارزش‌های اخلاقی تلاش کنیم.

بنیاد عفاف و حجاب بر این باور است که با همت شما مسئولان دلسوز و ولایتمدار می‌توان آینده این جامعه را از تهاجمات دشمن صیانت نمود و نیرنگ دشمنان را به حول و قوه الهی خنثی ساخت.

بنیاد عفاف و حجاب به پیروی از راه امام راحل (ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری (دام ظله العالی ) به دولت، مسئولان، موسسات مردم نهاد و تمامی اقشار مردم و دست‌اندرکاران طرح عفاف و حجاب اعلام می‌داریم که:

1- ما با تاسی به سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و با تکریم خون پاک شهدای انقلاب اسلامی، قدردانی و تشکر ویژه خود را از جناب آقای دکتر روحانی (رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران ) نسبت به اهتمام جدی ایشان به مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اعلام داشته و از هیات محترم دولت می‌خواهیم تا نسبت به اجرای کامل این دستور دینی در ادارات و واحدهای تابعه خود تاکیدات لازم را داشته و ارزش‌ها و هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند و به طور کامل اجرا نمایند.

2- از وزارت کشور و تمامی دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم تا هر چه سریعتر ضمن پیگیری نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراکز اداری دولتی، خصوصی، ( شرکت‌ها و موسسات و ...) مراکز آ‌موزشی ( مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و ...) و مراکز عمومی تفریحی و فرهنگی ( بوستان‌ها، پارک‌ها و پاساژها و رستوران‌ها و ...) و مراکز بهداشتی (‌داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و ...) و فضاهای مجازی و سایبری به طور مشخص به نحو شایسته‌ای همت گماشته و وظیفه نظارتی خود در امر عفاف و حجاب را به نحو شایسته‌ای انجام بدهند.

3- ضمن تقدیر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از فرمانده‌ی محترم نیروی انتظامی اجرای دقیق و همه جانبه قانون عفاف و حجاب را با عقلانیت و رعایت ظرایفی که در فرمایش ریاست محترم جمهوری اسلامی لحاظ شده بود این اقدامات صورت پذیرفته را با جدیت دنبال کنند.

4- ضمن قدردانی از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در راستای تدوین قوانین مربوطه که تاکنون انجام داده‌اند، نظارت داشته و تا اجرایی شدن کامل آن توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

5- ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از مجلس شورای اسلامی خواهانیم که بودجه مناسبی را به امر عفاف و حجاب تخصیص داده و بر فرهنگ سازی بنیانی در قوانین مربوط به عفاف و حجاز و رعایت موازین شرعی به صورت قانونی و متقن اقدام نماید تا علاوه بر ایجاد دلگرمی هر چه بیشتر در قلوب مومنین و متدینین از این طریق زمینه را جهت فعالیت بهتر فراهم نمایند.

6- از قوه محترم قضاییه خواهانیم که در اجرایی‌تر شدن قوانین مربوط به عفاف و حجاب نظارت داشته و راه‌های گریز از قانون را بر هنجارشکنان بسته و با مزدوران و افراد منحرف به طور جدی برخورد نماید و با اقلیتی که با بدحجابی و نماد و مظاهر غربی در پوشش و آرایش خود به صورت سازمان یافته مبادرت به هنجارشکنی کرده‌اند (اعم از زن و مرد ) برخوردی قاطع نمایند.

7- از کلیه موسسات و سازمان‌های مردم نهاد که در امر مقدس عفاف و حجاب تلاش می‌نمایند دعوت می‌گردد تا دست به دست هم بتوانیم ر این زمینه به طور جد و مستمر و مثمر فعالیت نماییم.

8- از مردم مومن و غیرتمند می‌خواهیم تا ضمن مشارکت جدی با مسئولین امر و هماهنگی با دولتمردان و موسسات فعال در حوزه عفاف و حجاب باعث رشد و تعالی فرهنگ دینی و فاطمی گردیده و با آمادگی کامل در ترویج این امر مقدس در سطح خانواده و اجتماع خود اهتمام بورزند.

در پایان این بنیاد که با همراهی تعدادی از مسئولین و دانشگاهیان تشکیل گردیده آمادگی خود را جهت همکاری با دولت محبوب و محترم اعلام می‌دارد.


ویدیو مرتبط :
من روحانی هستم و دستور به حجاب اجباری توسط روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور پیگیری روحانی به وزرا در پی بارش شدید برف در شمال کشور



اخبار ,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - دستور پیگیری روحانی به وزرا در پی بارش شدید برف در شمال کشور

در پی بارش شدید و کم سابقه برف در شمال کشور، رییس جمهور سه وزیر کابینه را موظف کرد تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک رسانی و ارائه خدمات مناسب انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پی بارش شدید برف در مناطق مختلف کشور بویژه در استان گیلان و غرب استان مازندران، ضمن تقدیر از نیروهای خدوم وزارتخانه های کشور، نیرو و راه و شهرسازی و مسوولان محلی و هلال احمر برای ارائه خدمات به مردم در شرایط دشوار ناشی از بارش برف، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو را موظف کرد تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک رسانی و ارائه خدمات مناسب به آنان در روستاها و نقاط دور افتاده و بازگشایی راهها و جاده‌ها در این مناطق را انجام دهند تا مردم در شرایط سخت ناشی از سرما دچار کمترین مشکل شوند.

اخبار سیاسی - ایسنا