اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه امام جمعه تبریز درباره ماجرای فتیله



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد.

متن پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری در این باره که امروز یکشنبه منتشر شد، به شرح ذیل است:

باسمه تعالی
از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه ای پخش شده است که گویا اهانت آمیز به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان بوده است، اینک این حرکت نابجا را محکوم نموده، امید است مسئولین محترم همواره مراقبت نمایند تا این قبیل موارد ولو به طور ناآگانه و بی غرضانه هم بوده باشد، تکرار نگردد.

از اینکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست اندرکاران مربوطه نموده است سپاسگزاری می شود.
محسن مجتهد شبستری


در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی 'فیتیله' صحنه ای به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود.


روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ دیدار سعید جلیلی با آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر تبریز جنجالی شد، عدم استقبال امام جمعه، حمله به احمدی نژاد توسط مال باخته یک موسسه



سفر احمدی نژاد به تبریز,حاشیه های سفر احمدی نژاد در تبریز,حمله به احمدی نژاد در تبریز

خبرگزاری دولت: رسانه ملی علیه سفرهای استانی

سفر استانی به تبریز هم پرحاشیه‌ شد

در پی حمله مال باختگان موسسه نصر به احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد طی سخنرانی خود در ورزشگاه باغشمال اعلام کرد: «گفته شد رئیس بانک مرکزی امروز برای بررسی مسئله ی این موسسه به تبریز بیاید»

سفرهای استانی دولت كه در آستانه انتخابات اوج گرفته است هفته گذشته در خوزستان و اصفهان نیز حواشی فراوانی در پی داشت.

نمایندگان خوزستان جلسه هیات دولت در اهواز را با صدای اعتراض و انتقاد ترك كردند و در اصفهان نیز امام جمعه این شهر رسما گفت به استقبال احمدی‌نژاد نمی‌رود.

امروز نیز در سفر تبریز بنابر گزارش اولیه باشگاه خبرنگاران وابسته به صدا و سیما ابتدا حدود ۵۰۰ نفر!!

در ورزشگاه باغشمال محل سخنرانی احمدی‌نژاد حضور داشتند و سپس با جمع آوری مردم حاضر در مسیر و انتقال آنها به ورزشگاه جمعیت حاضر در مراسم سخنرانی به حدود ۵هزار نفر رسید که در تصاویر مخابره شده در ایرنا نیز سکوهای خالی ورزشگاه مشخص است.

برخی سایت‌ها هم خبر دادند كه در مراسم استقبال از چهارمین سفر استانی، احمدی‌نژاد مورد حمله قرار گرفت. این مراسم که از ساعتی قبل با حضور عده ای از حامیان احمدی‌نژاد در میدان ساعت و باغشمال تبریز آغاز شده بود، با ورود وی یکباره جوی متشنج پیدا کرد.

در این درگیری عده ای از سپرده گذارانی که در صندوق قرض الحسنه نصر تبریز سرمایه گذاری کرده بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار "مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر تبریز" مقابل خودروی احمدی‌نژاد سدی کشیده و اعتراض خود را اعلام کردند.

گفتنی است، در همین حین یک تن از مال باختگان با هجوم بردن سمت خودروی وی؛ برای چند ثانیه با رئیس جمهور گلاویز شد که با دخالت و ورود فوری نیروهای امنیتی قضیه فیصله پیدا کرد. 

در همین حین سایر تحصن کنندگان و شاکیان این صندوق با دادن شعارهایی اعتراض خود را اعلام کردند. یادآور می‌شود پیش از این و طی چند روز گذشته نیز سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با اعتصاب مقابل استانداری تبریز خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.

خبر تکمیلی: در پی حمله مال باختگان موسسه نصر به احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد طی سخنرانی خود در ورزشگاه باغشمال اعلام کرد: «گفته شد رئیس بانک مرکزی امروز برای بررسی مسئله ی این موسسه به تبریز بیاید»

گزارش خبرگزاری دولت

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) وابسته به دولت در گزارشی با عنوان «رسانه ملی علیه سفرهای استانی» از عملکرد صداوسیما در عدم تبلیغ کافی برای حضور مردم در استقبال از احمدی‌نژاد در سفرهای استانی اخیر انتقاد کرد ونوشت:

احمدی‌نژاد پس از کسب اعتماد رای مردم و سکونت در پاستور این مهمترین وعده خود را فراموش نکرد و مردانه پای در سفر گذاشت و کابینه اش را با خود شهر به شهر و استان به استان برد تا همه بدانند ایران فقط تهران نیست.

برکات سفرهای استانی و تاییدات رهبر معظم انقلاب بر این پویایی رئیس جوان دولت بر کسی پوشیده نبود و نیست که البته خارج از موضوع این نوشتار است. امروزه و پس از گذشت بیش از ۹۲ ماه از ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد، وی همچنان مرد خستگی ناپذیر سفرهای استانی است.

او در ماه‌های آخر زمامداری خود بر کرسی اول مدیریت اجرایی کشور همچنان پای در رکاب عاشقانه برای خدمت به مردم کشورش خستگی را خسته کرده تا گره ای از مشکلات این مرز و بوم بگشاید. بی شک در این مسیر همه دلسوزان انقلاب و اسلام و نظام و وطن اگر آرزوی پیشرفت این آب و خاک را دارند باید دوشادوش رئیس جمهور به این میدان وارد شوند اما آنچه که از رسانه ملی به عنوان یگانه رسانه انحصاری کشور می‌بینیم حکایت از داستانی دیگری دارد، داستانی تلخ برای مایوس کردن مردم از این سفرها!

اینک که دولت خدمتگزار در ماه‌های آخر خدمت رسانی به مردم صادقانه رنج سفر را بر خود برای خدمت به مردم محروم استان‌ها همواره کرده، رسانه ملی و به تبع آن شبکه‌های استانی اش به همراه سایت‌های متعدد وابسته به خود یکصدا و هماهنگ علیه سفرهای استانی شمشیر از رو بسته و تمام توان خود را برای حضور نیافتن مردم در مراسم‌های استقبال از دولت و رئیس جمهور بکار می‌بندند.

رسانه ملی برخلاف سفرهای قبل که چند روز قبل از حضور رئیس جمهور در استان‌ها اطلاع رسانی مطلوبی برای حضور مردم در استقبال از هیات دولت انجام می‌داد در این دوره از سفرها فقط در قالب یک خبر یا مصاحبه با استاندار آنهم در یک بخش خبری خود اقدام به اطلاع ررسانی می‌کند و خبری از برنامه‌های ویژه ستاد استقبال مانند سفرهای قبل هیات دولت به استان‌ها نیست! 

کم کاری صدا و سیما تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور هم در سخنرانی سفر چهارم استانی به استان اصفهان از آن گلایه و از حضور مردم که با اطلاع رسانی نامناسب در میدان امام برای استماع سخنان او حضور یافته بودند تشکر کرد.

هرچند رئیس جمهور گذرا به این موضوع اشارتی داشت اما ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان با انتقاد شدید از صدا و سیما در جلسه هیات دولت در این استان گفت: به طور معمول در هنگام انجام چنین سفرهایی، صداوسیمای استان از چند روز قبل با تغییر برنامه‌های معمول خود مردم را جهت استقبال و حضور دعوت می‌کند ولی در این سفر این اتفاق نیافتاد و در قبل و هنگام سفر رادیو و تلویزیون استان برنامه‌های عادی خود را پخش می‌کرد.

وی با بابیان اینکه صداوسیمای استان جمعیت متراکم در میدان امام را که برای استقبال از رییس جمهور آمده بودند رها کرده و فضای خالی و حاشیه اطراف میدان را به نمایش می‌گذاشت افزود: متاسفانه از سوی صداوسیمای استان خبری در مورد حضور مردم از ساعت‌ها قبل در میدان امام جهت استقبال از رییس جمهور منتشر نشد و برنامه‌های عادی تلویزیون پخش می‌شد. 

استاندار اصفهان تاکید کرد: من این اقدام صداوسیمای استان را نه جفا به دولت، بلکه جفا به مردم این استان می‌دانم، مردمی که با حضور باشکوه در میدان امام جهت استقبال از رییس جمهور و پافشاری بر آرمان‌های انقلاب و نظام حضور پیدا کرده بودند. دایره انتقادات از این شیوه اطلاع رسانی کودکانه مدیریت رسانه ملی محدود به مسئولان و استان اصفهان نشد.

تبریزی‌ها هم بشدت از عملکرد جانبدارانه صداوسیما در پوشش سفرهای استانی دولت انتقاد کرده اند.

حمید زارع زاده یک شهروند تبریزی با بیان اینکه چنین به نظر می‌رسد که صداوسیما درمقایسه با دورهای قبلی سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت رفتاری متناقض دارد گفت: این تغییر رویکرد یکباره جای تامل دارد چرا که برعکس دوره‌های گذشته در جریان سفرهای دور چهارم، اخبار و گزارش‌های بسیار کمتری از این رسانه پخش می‌شود.

وی افزود: صدا و سیما تاکنون اخباری مبنی بر آغاز سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی پخش نکرده و فقط در صدا و سیمای مرکز استان گزارش هایی با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری دو روز قبل ارایه کرد.

یکی از بازاریان تبریز نیز با بیان اینکه پخش یا پخش نکردن اخبار مربوط به دور چهارم سفرهای استانی رییس جمهوری خللی در ارادت مردم به دکتر احمدی‌نژاد ایجاد نمی کند، گفت: هرچند این اقدام و پوشش ندادن اخبار و گزارش‌های مربوط به سفرهای استانی امری نکوهیده از سوی رسانه ملی است، اما من معتقدم همین رویه بهترین تبلیغ برای مردمی بودن رییس جمهوری اسلامی ایران است. 

محمد سپهری افزود: از صدا و سیما انتظار می‌رود اخباری که برای مردم یک استان و حتی منطقه خاص و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، همچون افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی و سخنرانی‌های رییس جمهوری را بهتر و کامل تر پوشش دهد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز از نحوه پوشش اخبار مربوط به دولت و بویژه فرهای استانی رییس جمهوری انتقاد کرد و گفت: اینکه در صدا و سیما برای افتتاح و بهره برداری از طرح‌های بسیار بزرگ بالای ۵۰۰ میلیارد ریالی فقط به چند ثانیه خبر اکتفا شود، جای تاسف و تامل دارد.

محمد اشرف نیا اضافه کرد: در ماههای اخیر بارها شاهد بوده ایم افتتاح چنین طرح هایی با حضور وزیران، معاونان وزیران یا استاندار بسیار خلاصه وار پخش شده که این با رسالت اصلی رسانه ملی در تضاد است. وی حجم فعالیت‌های عمرانی دولت‌های نهم و دهم را چندین برابر دولت‌های قبلی اعلام کرد و در عین حال گفت: چنین فعالیت هایی انگونه که باید از طریق صدا و سیما نمود نداشته است.

استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت در اوج بی خبری مردم استان‌ها از این سفرها قطعا امیدوار کننده است اما رسانه ملی نباید در مهمترین وظیفه خود که همان اطلاع رسانی به مخاطبانش است کوتاهی داشته باشد هرچند که این رسانه علاوه بر کوتاهی در اطلاع رسانی اولیه اش در خصوص سفرهای استانی در پخش تصاویر حضور مردم هم اوج غرض ورزی خود را نشان می‌دهد.

دوربین‌های سیما ماموریت دارند تا فضاهای خالی را به افکار عمومی نشان دهند تا بگویند مردم از احمدی‌نژاد استقبال نکرده اند همان کاری را که در پخش مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی کردند و چون رسانه دیگری رقیب آنها نیست همچنان به شیوه غیر اخلاقی خود ادامه می‌دهند!

نه تنها رسانه ملی و شبکه‌های تابع استانی اش در انتشار اخبار و برنامه‌های دور چهارم سفرهای استانی دولت، اعتماد مردم و سرمایه عظیم بیت المال را که انحصارا در اختیارش گرفته به سخره گرفته اند بلکه سایت‌های و رسانه‌های مجازی وابسته به آن هم در انتشار حاشیه‌های سفر و ارائه اخبار کذب رویه ای همسو با روسای خود پیش گرفته اند.

سایت‌های متعدد رسانه ملی هم گویا دستور گرفته اند که جز اخبار حاشیه ای و کذب در سفرهای استانی منتشر نکنند و اینگونه شیرینی این سفرها را در کام مردم تلخ کنند و البته این مدیریت رسانه ای جز بی اعتمادی بیشتر صاحبان اصلی این کشور که همچنان پرشور به استقبال از خادمان خویش می‌آیند را نخواهد داشت./بهارنیوز