اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه اساتید دانشگاه‌ خواجه‌نصیر درباره توافق


جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با صدور بیانیه‌ای دیدگاه‌های خود درباره بیانیه هسته‌ای لوزان را تبیین کردند.

ایسنا: جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با صدور بیانیه‌ای دیدگاه‌های خود درباره بیانیه هسته‌ای لوزان را تبیین کردند.

در این بیانیه‌ آمده است: ما جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ضمن اعلام حمایت قاطع از مواضع مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری در مورد موضوع هسته‌ای لازم دیدیم مواردی را به اطلاع مسئولین کشور و اعضاء تیم مذاکره کننده و عموم ملت عزیز ایران اسلامی برسانیم.

اینجانبان ضمن تشکر از زحمات مسئولین مذاکره کننده بدین وسیله اعلام می داریم که بیانیه لوزان سوئیس اگرچه دارای نکات مثبتی است، اما در عین حال ابهامات زیادی نیز وجود دارد که لازم است مورد مداقه بیشتر مسئولین ذیربط قرار گیرد. در زیر به این جنبه های مثبت و منفی می پردازیم:

نکات مثبت:

1-حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.

2-در مقدمه بیانیه به صراحت برداشتن جامع تحریم‌ها به عنوان یکی از اهداف توافق قید شده؛ گرچه در متن ابهامات و اشکالاتی راجع به این موضوع وجود دارد.

3-حق ایران در تحقیق و توسعه در فعالیت های هسته‌ای به رسمیت شناخته شده است.

نکات منفی

1-برای حق ایران در تحقیق و توسعه محدودیت در نظر گرفته شده است اینجانبان به عنوان اساتید دانشگاه در رشته های مختلف علوم و مهندسی محدودیت قائل شدن درحوزه علم و پژوهش را غیر منطقی ، غیر قانونی و ظالمانه می دانیم.

2-طبق رهنمود مقام معظم رهبری هرگونه نظارت فراتر از نظارت های مرسوم برای سایر کشورها از جمله پذیرش پروتکل الحاقی از نظر ما مردود است.

3-در متن بیانیه برای آژانس امکان دسترسی های وسیع در نظر گرفته شده است. دسترس های فراتر از NPT و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و خط (Online) برای نظارت بربرنامه هسته‌ای توسط آژانس قابل قبول نمی باشد.

4- در متن بیانیه حذف تحریم ها به تحریم های اقتصادی و مالی مربوط به مسائل هسته‌ای منحصر شده نه کل تحریمها، ضمن اینکه این بند اصولا تفسیرپذیر است و با در نظر گرفتن دغلکاری و خدعه‌بازی شیطان بزرگ باید نسبت به اصلاح آن عنایت ویژه داشت.

5- برخلاف ادعای مسئولین محترم کشور در متن بیانیه لغو تحریم ها همزمان با امضای توافق نسبت بلکه همزمان با اقدامات و تعهدات هسته‌ای ایران است که توسط آژانس راستی آزمایی شده باشد.

به نظر می رسد ادعاهای مطرح شده در گزاره بزرگ آمریکایی مبتنی بر همین ابهامات و اشکالات موجود در بیانیه می باشد که باید از سوی مسئولین مورد امعان نظر جدی قرار گیرد.

و من الله توفیق

جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی


ویدیو مرتبط :
منافقین در دانشگاه خواجه نصیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: خودروی برقی دانشگاه خواجه نصیر


تصاویری از مراسم رونمایی از خودرو برقی دانشگاه خواجه نصیر را مشاهده می کنید.