اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه آیات عظام سیستانی و صافی درباره حوادث عراق



اخبار بین الملل - بیانیه آیات عظام سیستانی و صافی درباره حوادث عراق

در پی حوادث غمباری که در عراق به دلیل حمله تروریست‌های داعش پدید آمده است، مراجع بزرگوار‌ با حساسیت تمام، ضمن رصد اوضاع واکنش‌هایی نشان داده و از مردم خواسته‌اند‌ با قدرت در کنار دولت عراق ایستاده و با تروریست‌ها مبارزه کنند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته (سه‌شنبه) آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق‌ با صدور بیانیه‌ای، خواستار افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریست‌های داعش و نجات مردم این کشور از شر آن‌ها شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مرجعیت عالی دینی عراق با نگرانی تحولات امنیتی اخیر در استان «نینوا» و مناطق اطراف را دنبال می‌کند‌».

این بیانیه می‌افزود: «واجب است‌ دولت عراق و دیگر سران سیاسی با وحدت کلمه و تشدید تلاش‌ها در مقابل تروریست‌ها، شهروندان عراقی را در برابر شر آن‌ها حمایت کند».

 

اخبار,اخبار بین الملل ,حوادث عراق


همچنین امروز یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت حوادث اسفبار عراق گفت: مردم و دولت عراق هم اكنون باید تحت زعامت مرجعیت بزرگ عراق، یكدل و متحد و هماهنگ بوده و این فتنه را با تدبیر و اتحاد نیروهای مقاوم خاموش کنند.

‌پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به مردم عراق بدین شرح است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
بِنَصْرِ اللَّهِ یَنصُرُ مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ

ملت شریف و مقاوم عراق
السلام علیكم و رحمة‌الله و بركاته

اوضاع اسفبار كشور شما، دل‌های همه‌ مسلمانان و دوستداران عراق عزیز را متألم و متأثر نموده است.آنچه در این وضعیت بسیار حساس به نظر می‌رسد؛ این است كه مردم و دولت عراق هم اكنون باید تحت زعامت مرجعیت بزرگ عراق، یكدل و متحد و هماهنگ بوده و این فتنه را با تدبیر و اتحاد نیروهای مقاوم خاموش نمایند.

بدانید كه پیروزی انشاء‌الله تعالی از آن شماست و دشمن منكوب و مخذول خواهد شد به حول و قوه‌‌ الهی.

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
آیات عظام وحید و سیستانی:قمه زنی حرام است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی: کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی امری واجب است



پیغام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری

پیغام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری

آیت الله سیستانی حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را امری واجب دانسته و آیت الله وحید خراسانی از او خواسته است ایثار کند و وارد صحنه مبارزه انتخاباتی شود.

همزمان با افزایش درخواست های عمومی برای کاندیداتوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از مراجع قم و  آیات عظام تقلید در پیام های جداگانه خواستار حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره از انتخابات شدند.

به گزارش ایلنا آیت الله سیستانی در دیدار با محمد هاشمی  و  آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار با علی مطهری در پیام هایی جداگانه بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کردند.

آیت الله سیستانی حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را امری واجب اعلام کرده است و آیت الله وحید خراسانی از آیت الله هاشمی خواسته است ایثار کند و وارد صحنه مبارزه انتخاباتی شود.

یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرده و گفت که جزییات این پیام ها به زودی ارائه خواهد شد./ایلنا