اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانات مهم رهبر انقلاب در نماز جمعه


شعارهای انقلاب همان شعارهای روز اول است/ آری و نه ایران در تحولات منطقه و دنیا تاثیر می گذارد/ تهدیداتی در برابر تحریم ها داریم که به موقع اعمال می شود/ هر جا هر ملتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم/ مراقب توطئه های دشمن برای انتخابات باشید/ 3 نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات...

شعارهای انقلاب همان شعارهای روز اول است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران خودآگاهی، اعتماد به نفس ملی و مبارزه با سلطه و استعمار را خطوط کلی انقلاب اسلامی برشمردند و تاکید کردند: شعارهای انقلاب همان شعارهای روز اول است. این مسئله نشان دهنده سلامت انقلاب ملت ایران است.

رهبر انقلاب فرمودند: دهه فجر امسال حال و هوای دیگری دارد زیرا انقلاب اسلامی ایران با پیروزی ملت های منطقه از غربت در آمد.

رهبر انقلاب در بیان مهمترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران غلبه بر چالش ها را مهمترین نقطه قوت نظام برشمردند و با اشاره به چالش ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون تاکید کردند : جمهوری اسلامی ایران تا کنون بر همه چالش های پیش روی خود پیروز شده که این مهمترین نقطه قوت نظام ماست.

آری و نه ایران در تحولات منطقه و دنیا تاثیر می گذارد

رهبر معظم انقلاب در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران مهمترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را غلبه بر چالش ها و تهدیدات علیه انقلاب اسلامی و همچنین سطح بالای علمی و پیشرفت جوانان کشور عنوان کردند و با اشاره به شهادت احمدی روشن و رضایی نژاد شهدای هسته ای، حرکت عظیم جوانان در خصوص اعلام آمادگی برای تحصیل در رشته های هسته ای را نشان دهنده اوج توجه نسل سوم انقلاب به این مسئله دانستند.

ایشان پیشرفت های عظیم کشور در زیر ساخت های اقتصادی را نقطه قوت دیگر نظام برشمردند و با اشاره به ارتقاء جهش وار تاثیرگذاری ایران در مناسبات منطقه تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران یک کشور اثر گذار است که آری و نه او در تحولات منطقه و دنیا تاثیر می گذارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانات خود اولین ضعف جمهوری اسلامی ایران را گرایش به دنیاطلبی برخی از مسئولان عنوان کردند و با اشاره به تاثیر این روحیه در آحاد مردم اسراف و مصرف زدگی را خطر در راه انقلاب دانستند.

ایشان در بیان ضعف دیگر کشور عدم پیشرفت اخلاقی و تزکیه نفسانی، متناسب را پیشرفت های علمی و سیاسی عنوان کردند و فرمودند: البته در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه بسیار بهتر عمل کردیم.

ضعف مهم دیگر نظام اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداختن به عدالت اجتماعی بود که ایشان در این زمینه تاکید کردند: در عدالت اجتماعی به نقطه مطلوبی که از قبل از انقلاب آرزوی ما بوده است نرسیده ایم.

رهبر معظم انقلاب در بیان راهکارهای جبران و غلبه بر چالش ها و ضعف های انقلاب، نگاه صحیح به آینده و مسئولیت پذیری همه مردم به خصوص خدمتگزاران را ضروری خواندند و فرمودند: حتی اگر رهبری هم ضعفی داشت باید متواضعانه ضعف خود را بپذیرد.

پرهیز از تنبلی و کم کاری و همچنین فریب نخوردن از دشمن 2 راهکار دیگر برای غلبه بر این چالش ها بود که رهبری به آنها اشاره کردند و با اشاره به نامه رئیس جمهور آمریکا به ایشان و پاسخ به آن، تاکید کردند نباید فریب لبخند دشمن و وعده های دروغین آنها را خورد.

تهدیداتی در برابر تحریم ها داریم که به موقع اعمال می شود

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به تهدیدات آمریکا مبنی بر اینکه همه گزینه ها در رابطه با ایران بر روی میز است، تاکید کردند: تهدید به جنگ به ضرر آمریکاست اما خود جنگ 10 برابر بیشتر به ضرر آمریکاست.

ایشان با تاکید بر اینکه تهدید نشان دهنده عجز آمریکا از مقابل منطقی و گفتمانی است تصریح کردند: این نشان می دهد که گفتمانی در برابر جمهوری اسلامی ایران ندارند و آمریکا جز زور منطقی ندارد و جز خونریزی راهی برای پیشبرد خود ندارد.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند این رویه اعتبار آمریکا را خواهد شکست و این همان چیزی است که سرنوشت رژیم ها را معین می کند و آن نظامی که در چشم مردم خودش اعتبارش بشکند سرنوشتش معلوم است مانند رژیم صهیونیستی.

حضرت آیت الله خامنه ای در واکنش به تهدیدات نظامی علیه ایران فرمودند: آنها و دیگران بدانند که می دانند که ما هم در برابر تهدید جنگ و تحریم نفتی تهدیدهایی داریم که هر وقتی که لازم باشد اعمال خواهد شد.

هر جا هر ملتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم

رهبر انقلاب در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی تصریح کردند: در فاصله بین دو دهه فجر از سال گذشته تاکنون 4 طاغوت به زیر کشیده شدند.

ایشان نتایج انتخابات در تونس و مصر را نشاندهنده شکست آمریکایی ها و غربیها و دسته های تبلیغاتی آنها در اسلام هراسی عنوان و تصریح کردند: مردم کشورهای منطقه طرفدار اسلام هستند.

رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از آثار تحولات اخیر منطقه را ضعف روز افزون رژیم صهیونیستی عنوان و تأکید کردند: در پی بیداری اسلامی مردم منطقه این رژیم دچار انزوا شده است. ایشان یکی از برکات این تحول را امیدوار شدن جوانان فلسطینی عنوان کردند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ملت بحرین از همه مظلوم ترند، تصریح کردند: ملت بحرین درخواست به حقی دارند اما در بایکوت خبری و رسانه ای، رسانه های دنیا هستند.

ایشان با اشاره به ادعای حکام بحرین مبنی بر دخالت در مسائل داخلی این کشور با تکذیب این ادعا تأکید کردند: ما جایی که دخالت کنیم صریح می گوییم، در قضیه فلسطین دخالت کردیم که نتیجه اش پیروزی جنگ 33 روزه و 22 روزه بود؛ دخالت کردیم و صریح گفتیم بعد از این هم هر جا هر ملتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم و هیچ ابایی از این موضوع نداریم.

رهبر انقلاب تأکید کردند: اگر در بحرین دخالت می کردیم قطعا اوضاع طور دیگری می شد.

ایشان با اشاره به ضعف سیاسی و اقتصادی روز افزون آمریکا و شکست های پیاپی این کشور در عراق و فلسطین تأکید کردند: آمریکایی ها بدون هیچ دستاوردی از عراق خارج شدند.

رهبر انقلاب با اشاره به قضایای داخلی آمریکا تأکید کردند: این کشور از لحاظ داخلی هم دچار ضعف شده و ملت آمریکا بیش از 4 ماه است که در اعتراض به سیاست ها و وضعیت اقتصادی کشور در خیابان ها هستند.

ایشان با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه ملت ایران تصریح کردند: تأکید ویژه دشمنان ایران در تحریم ها نشان دهنده ضعف آنهاست و در درجه بعدی این تحریم ها به این دلیل که باعث توجه به استعدادهای داخلی می شود به نفع ملت ایران است.

مراقب توطئه های دشمن برای انتخابات باشید

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های بسیار مهم امروز نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه "انتخابات مصونیت بخش انقلاب است" خاطرنشان کرد: هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رای شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت و مصونیت کشور بالا می رود.

ایشان با تأکید بر لزوم تشکیل "مجلس صالح و سالم و قوی" با شرکت پرشور مردم، و با بیان اینکه اینچنین مجلسی می‌تواند بر همه دستگاه‌های کشور اثر بگذارد، افزودند: دشمن ۲-۳ ماه است که با بوغ‌های تبلیغاتی اش میخواهد مردم را ناامید و مایوس کند تا در انتخابات شرکت نکنند و بعضی در داخل کشور بدون اینکه بفهمند با آنها همراهی می‌کنند؛ دشمنان بیرونی مغرض‌اند و برخی داخلی‌ها غافل.

مقام معظم رهبری همچنین با تأکید بر اینکه آنچه در انتخابات لازم است "رقابت سالم و بدون تهمت زنی و بدگویی است"  خاطرنشان کردند: فضای انتخابات باید سالم باشد. مردم اگر  خودشان نامزدهای انتخاباتی را می‌شناسند طبق تشخیص خود حتما عمل کنند و اگر نمی شناسند از افراد بصیر استفاده کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه محریان در اجرای درست انتخابات باید دقت کامل را به کار ببرند، افزودند: در این سی و دو سه انتخابات که از اول انقلاب داشتیم خوشبختانه همه ی اینها سالم بوده؛ البته در همه آنها کسانی معترض بوده اند اما هیچکدام از انتخابات‌ها ناسالم نبوده و بعد از این هم باید همینگونه باشد.

3 نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات

ایشان با ذکر ۳ نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات خاطرنشان کردند: نکته اول اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیت ها را احراز کند. و برسد به اینکه صلاحیت وجود دارد، اما توصیه همیشگی اینطور بوده که سطح صلاحیت‌ها را آنقدر بالا نبرند که تعداد کمی باقی بمانند. نکته دوم اینکه بعضی‌ها به این نظارت‌های شورای نگهبان معترضند و ممکن است اعتراضشان به جا هم باشد، منتهی باید توجه کنیم که وقتی یک مقام مسئول قانونی مورد اعتماد تصمیمی گرفت تسلیم باشیم و تبعیت کنیم.

مقام معظم رهبری نکته سوم درباره صلاحیت کاندیداها را اینگونه عنوان کردند که "اعلام میکنم همه بدانند آنها که رد صلاحیت می شوند لزوما آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. بلکه فقط در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است مقامی که او را ردصلاحیت کرده اشتباه کرده باشه و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد. لذا نباید اینگونه فکر کنیم که از هستی ساقط شده"

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر اینکه "مسئولان از امنیت و توطئه کشور در کار انتخابات غافل نشوند"، تصریح کردند: "کسانی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند حتماً مراقب باشند که کلاهی که بر سر رای نیاوردگان انتخابات ۸۸ رفت بر سر آنها نرود."

ایشان همچنین به همه نامزدها و هوادارانشان توصیه کردند که خود را مسئول امنیت انتخابات بدانند و در برابر توطئه دشمن هوشیار باشند و همچنین در تبلیغات انتخاباتی القای فضای اختلاف و ناامیدی نشود.

رهبر انقلاب خطبه دوم نماز جمعه را به زبان عربی ایراد کردند

خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری به زبان عربی ایراد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران را به زبان عربی آغاز ‏کردند و خطاب به نمازگزاران فرمودند خطاب من در این خطبه به برادران عربی ماست که دوران حساسی را ‏می گذرانند.‏

پایان خطبه دوم نماز جمعه/ نمازگزاران به مقام معظم رهبری اقتدا کردند

با پایان یافتن خطبه دوم نماز جمعه تهران، نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد.

خطبه های نماز جمعه این هفته تهران توسط مقام معظم رهبری به پایان رسید و نماز جمعه نیز به امامت ایشان اقامه شد.

همچنین نمازگزاران تهرانی نماز عصر را نیز به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه کردند.

مسئولانی که در نمازجمعه امروز حضورداشتند

در نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب، شخصیت‌های عالی لشکری و کشوری نظام از جمله سران سه قوه، رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروهای مسلح، حسین طائب، آیت‌الله تسخیری، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، صادق محصولی، علی‌اکبر محرابیان، سیدمجتبی ثمره هاشمی، آیت‌الله جنتی، محمدرضا رحیمی، سرلشکر فیروزآبادی، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی گلپایگانی، محمود بهمنی، سیدشمس‌الدین حسینی، حجت‌الاسلام پناهیان، سردار نقدی، اسدالله بادامچیان، آیت‌الله ری‌شهری، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله خاتمی، سید شهاب‌الدین صدر، منوچهر متکی، محمدنبی حبیبی، آیت‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام والمسلمین مناطق نوری، حجت‌الاسلام تقوی، سید یحی صفوی، حداد عادل و سردار احمدی مقدم به همراه سایر مسئولان نظام حضور داشتند.

منبع: مهر / فارس


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش ها در لبنان به بیانات مهم رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری



 

 

 

واكنش ها در لبنان به بیانات مهم رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری

 

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با امیر قطر درباره دادگاه ترور رفیق حریری حمایت كرد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت النهار وابسته به حزب الله لبنان ، این حزب شیعی لبنانی در بیانیه ای كه روز سه شنبه درباره اظهارات مهم رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر انتشار داد ، این موضعگیری را شجاعانه و بیانگر نظر افكار عمومی در جهان اسلام دانسته است.

رهبر معظم انقلاب ، دوشنبه هفته جاری در دیدار با امیر قطر در تهران ضمن اشاره به فرمایشی بودن دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان ، احكام صادره از یك چنین دادگاهی را مردود دانستند.

حزب الله در بیانیه خود ضمن تمجید از موضعگیری رهبر انقلاب نوشته است :‌‌" این موضعی شجاعانه است كه از حقوق مردم منطقه در برابر طرح های ظالمانه دشمنان حمایت می كند".

در این بیانیه آمده است :‌"‌این موضعگیری ( رهبر انقلاب ) بر مبنای احكام شریعت و اصول سیاسی است ".

حزب الله با اشاره به اینكه موضعگیری رهبر ایران هیچ منافاتی با تلاش های دوجانبه سوریه و عربستان برای كاهش آثار زیان بار صدور حكم دادگاه ترور حریری ندارد ، افزوده است :‌" این موضعگیری بیان كننده افكار كسانی است كه در پی ایجاد وحدت و  مقاومت در جهان عرب و اسلام هستند ".

جنبش حزب الله در بیانیه خود افزوده است :‌"‌ ما همواره خواهان ابراز مواضع آزاد و شرافتمدانه در برابر توطئه دادگاه ترور حریری هستیم و از تلاش های عربستان و سوریه برای یافتن راه حلی مناسب برای این بحران حمایت می كنیم ".

گفتنی است كه بیانیات قاطع رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر درباره فرمایشی بودن دادگاه بین المللی ترور حریری بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان ومنطقه داشته است.

روز گذشته سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز گفت كه وی به اظهارات رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، وی با اشاره به اینكه  آیت الله خامنه ای در ابراز نظر خود درباره دادگاه حریری آزاد است، افزود :‌"‌  اما هر طرفی نظر خود را دارد و اینجا پای قطعنامه های سازمان ملل درمیان است ".

حریری در ادامه افزود  :‌"‌ ما در لبنان نظرات خاص خود را درمورد تحقیقات کمیسیون و نتایج آن داریم "...../تحلیل:عصرایران