اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانات رهبر انقلاب درباره راهپیمایی اربعین


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

خبرگزاری ایسنا: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم(ص) و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».

ایشان همچنین زائران اربعین را به رعایت ضوابط و مقررات توصیه و تأکید کردند: دولت در خصوص خروج از کشور مقرراتی معین کرده که حتماً باید مراعات شود و حرکت خارج از این ضوابط مطلوب نیست.


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبر انقلاب درباره راهپیمایی اربعین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش ها در لبنان به بیانات مهم رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری



 

 

 

واكنش ها در لبنان به بیانات مهم رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری

 

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با امیر قطر درباره دادگاه ترور رفیق حریری حمایت كرد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت النهار وابسته به حزب الله لبنان ، این حزب شیعی لبنانی در بیانیه ای كه روز سه شنبه درباره اظهارات مهم رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر انتشار داد ، این موضعگیری را شجاعانه و بیانگر نظر افكار عمومی در جهان اسلام دانسته است.

رهبر معظم انقلاب ، دوشنبه هفته جاری در دیدار با امیر قطر در تهران ضمن اشاره به فرمایشی بودن دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان ، احكام صادره از یك چنین دادگاهی را مردود دانستند.

حزب الله در بیانیه خود ضمن تمجید از موضعگیری رهبر انقلاب نوشته است :‌‌" این موضعی شجاعانه است كه از حقوق مردم منطقه در برابر طرح های ظالمانه دشمنان حمایت می كند".

در این بیانیه آمده است :‌"‌این موضعگیری ( رهبر انقلاب ) بر مبنای احكام شریعت و اصول سیاسی است ".

حزب الله با اشاره به اینكه موضعگیری رهبر ایران هیچ منافاتی با تلاش های دوجانبه سوریه و عربستان برای كاهش آثار زیان بار صدور حكم دادگاه ترور حریری ندارد ، افزوده است :‌" این موضعگیری بیان كننده افكار كسانی است كه در پی ایجاد وحدت و  مقاومت در جهان عرب و اسلام هستند ".

جنبش حزب الله در بیانیه خود افزوده است :‌"‌ ما همواره خواهان ابراز مواضع آزاد و شرافتمدانه در برابر توطئه دادگاه ترور حریری هستیم و از تلاش های عربستان و سوریه برای یافتن راه حلی مناسب برای این بحران حمایت می كنیم ".

گفتنی است كه بیانیات قاطع رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر درباره فرمایشی بودن دادگاه بین المللی ترور حریری بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان ومنطقه داشته است.

روز گذشته سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز گفت كه وی به اظهارات رهبر انقلاب درباره دادگاه حریری احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، وی با اشاره به اینكه  آیت الله خامنه ای در ابراز نظر خود درباره دادگاه حریری آزاد است، افزود :‌"‌  اما هر طرفی نظر خود را دارد و اینجا پای قطعنامه های سازمان ملل درمیان است ".

حریری در ادامه افزود  :‌"‌ ما در لبنان نظرات خاص خود را درمورد تحقیقات کمیسیون و نتایج آن داریم "...../تحلیل:عصرایران