اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوی باران از آلودگی هوای تهران کاست


تغییرات جوی که نوید باران را در پایان امروز و روزهای آینده می دهد اندکی از آلایندگی هوای تهران کاست.

خبرآنلاین: تغییرات جوی که نوید باران را در پایان امروز و روزهای آینده می دهد اندکی از آلایندگی هوای تهران کاست.

شاخص ذرات معلق کوچکتر از دو ونیم میکرون در تهران امروز عدد 106 را نشان می دهد که نسبت به دیروز دوشنبه که 130 بود کاهش محسوسی را نشان می دهد و به احتمال قوی در روزهای آینده هوا دوباره سالم خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آلودگی هوای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران آلودگی هوای تهران را شست


معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش چشمگیر میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط پاک قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش چشمگیر میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط پاک قرار گرفت.

«محمد رستگاری» افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز، در شرایط پاک قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، با 26 عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 46 قرار دارد.

رستگاری با اشاره به افزایش آلاینده منواکسید کربن از 22 به 24 در همین مدت، افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز درهمین مدت از 40 به 20 کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه 20) با 96، پارک رازی (منطقه 11) با 85 و پارک رز (منطقه 22) با 73 آلوده ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

رستگاری گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه 8) با 26، شهرداری منطقه 4 با 27 و دانشگاه شهید بهشتی (منطقه 1) با 29 نیز از پاک ترین کیفیت هوا در این مدت برخوردار بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.