اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوی انگلیسی رونمایی از منشور كوروش



 

 


 

بوی انگلیسی رونمایی از منشور كوروش

 

چه دست‌هایی در دستگاه برگزار‌كننده این مراسم درصدد مثبت نشان‌دادن چهره كاملا خباثت‌آلود انگلستان در ایران بوده و حتی می‌توانند عالی‌ترین مقام اجرایی كشور را در كنار سفیر بدسابقه انگلستان و در یك قاب تصویر بگنجاند؟ چه دست‌هایی مانع شد تا احمدی‌نژاد سخنی از «دزدیده» شدن آن توسط انگلیس به زبان بیاورد؟

 

هفته گذشته از منشور حقوق بشر كوروش -كه سالیانی متمادی است از مامن خود در ایران ربوده شده و در موزه بریتانیا برای اروپائیان نمایش داده می‌شود - در تهران رونمایی شد. در مراسم رونمایی از این منشور كه به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برپا شده بود رییس جمهور اسلامی ایران نیز حضور داشت.

 

صرفنظر از برخی حواشی این مراسم كه در جای خود باید نسبت به آن تأمل نمود ذكر چند نكته لازم است:

1 - بنابر اخبار و گزارش‌ها درخواست نمایش منشور كوروش در تهران از سوی كشورمان مدت‌ها پیش از تحقق آن صورت گرفته بود ،بدین مطلب باید حضور فعالانه و كاملا محسوس سفیر دولت بدنام انگلستان را نیز ضمیمه نمود. اینجا دقیقا نكته‌ای است كه شبهه دار بودن به نمایش درآمدن منشور كوروش را عیان می‌سازد.

سؤال اینجاست كه چه سلسله همكاریها و اقداماتی صورت گرفته تا از چهره به شدت سیاه و آلوده دولت انگلستان كه در طول قرن‌های متمادی، جنایت‌ها و نامرادی‌های فراوانی علیه ملت ما و ملت‌های منطقه روا داشته، همواره در صدد استعمار و استثمار ملت ما و غارت میراث فرهنگی، تاریخی، ملی و مذهبی ما بوده و هیچ‌گاه نیز از این سیاست‌های خباثت آلود عذرخواهی نكرده و كوتاه نیامده، چهره‌ای متمدن، فرهنگی، موافق با سیاست‌های بشر دوستانه و آرمانگرایانه و دوست دار آداب و رسوم و حقوق بشر ایرانی بسازد؟ تطهیر چهره ناپاك و آلوده دولت استعمارگر انگلستان و فرهنگی معرفی كردن این دولت آیا خود سیاستی انگلیسی و نامشروع نیست؟

قرار گرفتن سفر دولت خبیث و جنایت پیشه انگلستان در كنار رییس جمهور اسلامی ایران با هر نیت و قصد می‌تواند توجیهی منطقی و عقلی داشته باشد؟

تجربه قرن‌های متمادی عداوت ،دشمنی، استعمار و استثمار از سوی دولت انگلستان نسبت به ملت ما وملت‌های منطقه نشان داده كه این دولت هیچ‌گاه در امری كه منافع و اهداف عالیه خباثت آلود او - كه اتفاقا همیشه نیز در تضاد با منافع ملی ملت‌ها بوده - به طور كامل تضمین نشده، اقدامی را مرتكب نمی‌شود. سوال اینجاست كه حضور پررنگ سفر انگلستان در این مراسم، چه اهداف و منافعی از دولت استعمار پیر را تضمین نموده و چرا این اهداف اینك باید توسط دولت اصولگرا تضمین شود؟

نكته دیگر آنكه همانگونه كه درصدر این نوشتار نیز آمد از مدت‌ها پیش درخواست نمایش منشور كوروش در تهران به دولت انگلستان ارسال شده بود. سوال دیگر اینست كه چرا دولت انگلستان اینك - در حال حاضر و پس از گذشت فتنه‌انگیزی جریان فتنه - با این درخواست موافقت كرده و حضور پررنگ در این مراسم از خود نشان داده است. پر واضح است كه اگر این موافقت یكسال گذشته رخ می‌داد، پیام‌ها و پالس‌های منفی برای جریان فتنه - كه دولت انگلیس بارها رسما و علنا و نیز به صورت مخفیانه به حمایت از آنها پرداخته است - داشت و این در آن بحبوحه به ضرر جریان فتنه به شمار میرفت.

حال سؤال اینجاست كه چه دست‌هایی در دستگاه برگزار كننده این مراسم در صدد فرهنگی و مثبت نشان دادن چهره كاملا سیاسی و خباثت آلود انگلستان در ایران هستند. اینان چه دست‌هایی است كه حتی می‌توانند عالی‌ترین مقام اجرایی كشور را نیز دركنار سفیر بد سابقه انگلستان و در یك قاب تصویر بگنجاند؟

2 - نكته تاسف‌آور دیگر آنكه علیرغم این تمهیدات، انتظار حقیقی و واقعی ملی از رییس جمهور ملت ایران آن بود كه در این مراسم حداقل به گوشه‌ای از جنایت‌ها، خیانت‌ها و دشمنی‌های دولت انگلستان در غارت میراث ملی كشور از جمله ایران اسلامی اشاره می‌كرد و بدین وسیله پازل طراحی شده انگلیسی را بر هم میزد.

هیچكس تلاش بی‌وقفه انگلستان، BBC فارسی، شبكه امنیتی و اختاپوسی بهائیت و سرویس اطلاعاتی استعمار پیر در قضایای فتنه برای نامشروع جلوه دادن دولت قانونی و مشروع احمدی‌نژاد و ابهام آفرینی در روند برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، التهاب آفرینی در جامعه و حمایت از جریان فتنه، و دیكتاتور معرفی كردن رئیس جمهور ایران كه مستظهر به آرای 25میلیونی ملت ایران است، بدنام‌سازی چهره و متقلب نشان دادن چهره مظلوم او و دهها و صدها عنوان دیگر نظیر آن را از یاد نبرده است. انتظار از رییس جمهور قانونی و مشروع ملت ایران آن بود كه حداقل در این مراسم به گوشه‌ای از غارت اموال ملت‌ها توسط انگلیس و ریشه‌های تاریخی این خوی استعماری اشاره‌ای كرد و از به یغما رفتن ثروت ملت‌ها توسط انگلیس گلایه می‌نمود. بیراهه نبود اگر احمدی نژاد از پر شدن جیب موزه‌‌های انگلیس و فرانسه و آلمان و.... از آثار باستانی ایرانی كه اغلب نیز توسط سفرا و نمایندگان رسمی این دول غربی در روز روشن دزدیده شده و به یغما رفته است سخن می‌گفت. چه دست‌هایی مانع از آن شد تا احمدی‌نژاد هم به تقدیر از اقدام انگلستان در اختیار گذاردن منشور ایرانی كوروش پرداخته و سخنی از «دزدیده» شدن آن توسط انگلیس به زبان بیاورد؟ البته مردم منتظرند تا توبیخ قاطع احمدی نژاد از برگزار كنندگانی كه خواستند از چهره محبوب و مشروع احمدی نژاد برای چهره كریه نماینده دولت استعمارگر انگلیس وجهه‌ای دست وپا كنند را ببینند.

3 - گزاره كلی پیرامون «انگلستان» و نقش پلید این دولت ننگین در طول تاریخ در حافظه تاریخی ملت مسلمان ایران قرار گرفته است. هیچ ایرانی بصیر و آگاهی را نمی‌توان یافت كه سابقه روشن و برجسته‌ای از انگلیس در ذهن خود داشته و اتفاقا نابسامانی‌ها و پیچیدگی‌ها را از آن «انگلیس» و زیر سر او می‌دانند. جا دارد كه به عنوان پروژه‌ای «جامعه‌شناسانه» به این ذهنیت در مجامع آكادمیك پرداخته شود.

اما نكته آنجاست كه هر كس و با هر تدبیر و نقش و با هر هدف و ایده كه بخواهد این ذهنیت را به ذهنیتی مطلوب و روشن تبدیل نماید خدمتی به كشور نكرده و اتفاقا ملت آن دست‌ها را همراه دستان استعمارگران خواهند شناخت.

طرح این سؤال نیز جا دارد كه چرا رسانه‌های جمعی و صدا و سیما تاكنون نتوانسته‌اند ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی امنینی و .... دولت انگلیس كه همان اهداف استعماری این دولت در بعد سیاسی را دنبال می‌كنند را برای مردم عیان سازند؟ دست‌های انگلیسی را باید به خوبی شناخت و آنان را قطع نمود.

4-شكی در این نیست كه چندی است سلسله اقداماتی در فضای فرهنگی كشور در حال شكل‌گیری است كه در خوشبینانه‌ترین حالت‌ها دارای تضاد با اندیشه‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های رهبری كبیر انقلاب اسلامی است.

ترویج مكتب ایرانی، نگاه به باستان‌گرایی، ترویج كوروش، آرش، سیاوش و .... در سخنرانی‌ها و مجامع عمومی، ایراد نقد به مكتب انبیاء عظام، ایراد نظرات شاذ در مورد حجاب و عفاف و ...- كه با تلویح و تصریح و بكار بردن تعمدی برخی عبارات كه بعدا مورد اصلاح و تأویل قرار می‌گیرد - سلسله برنامه‌هایی است كه ریشه در فرهنگ ناب انقلاب اسلامی ندارد. علاوه بر آنكه ترویج این نگاه چالش‌های درونی نیز - بالطبع- پدید خواهد آورد كه موجب صرف هزینه‌ها و اتلاف انرژی‌های متعددی است. بنظر می‌رسد عقلای قوم در میان اصولگرایان باید بدین پدیده به مثابه یك پروژه نگریسته و برای مواجهه عاقلانه و مدبرانه با آن تدبیر لازم اتخاذ نمایند.گرچه بدیهی است كه پردازش به این پدیده نیز خود ،اصلی كردن آن در جامعه و البته مورد پسند آنانی است كه در این مقطع حتی بدنامی را برای خود بهتر از گمنامی برمی‌شمرند اما برخورد مدبرانه با این پروژه از سرخورده شدن پایگاههای اجتماعی خواهد كاست. این تدابیر باید از بعد رسانه‌ای تا ابعاد فكری و فرهنگی و تزریق آن در بدنه اجتماعی اصولگرا همچنین پیشبرد گفتمان اصولگرایی دارای برنامه باشد.

5 - نبرد تنگاتنگ انقلاب اسلامی با دشمن در بعد نرم ایجاب می‌كند كه دشمن ولو آنكه در ظاهری فرهنگی و بشر دوستانه خود را به نمایش گذاشته باشد را نیز شناخته و چهره اصلی او را عیان ساخت. دشمنی انگلیس با ملت ایران سابقه دارتر از دشمنی شیطان بزرگ است. گرچه امروز رهبری این دشمنی از سوی صهیونیست‌ها در ایالات متحده هدایت می‌شود اما استعمار پیر نیز وظیفه خود را به خوبی در جدول شیطان بزرگ اجرایی می‌كند. چشم‌ها باید بیدار باشد.../خبرگزاری فارس



ویدیو مرتبط :
صحبت های مهم دکتر احمدی نژاد در رونمایی از منشور کوروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منشور «كوروش» پس از گذشت ۴۰ سال به وطن بازگشت



 


 

منشور «كوروش» پس از گذشت ۴۰ سال به وطن بازگشت

 

 

معاون رئیس جمهور از انتقال منشور كوروش از انگلیس به ایران پس از گذشت ۴۰ سال خبر داد.حمید بقایی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: منشور كوروش كه تاكنون در موزه بریتانیا نگهداری می شد صبح امروز وارد كشور شده است.


وی در ادامه افزود: خوشبختانه با پیگیری های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منشور كوروش در ساعت ۴:۲۵ دقیقه صبح امروز با تدابیر امنیتی ویژه از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد كشور شد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاكید كرد: منشور كوروش برای مدت ۴ ماه در ایران حضور خواهد داشت كه آخرین باری كه این منشور از موزه بریتانیا برای نمایش به ایران وارد شده بود تنها ۱۰ روز به نمایش گذاشته شد.


بقایی در ادامه با بیان اینكه ویترین نمایش منشور كوروش نیز از بریتانیا به ایران منتقل شده است گفت: این ویترین دارای ۱۸۲.۵ سانتیمتر ارتفاع، ۸۰۰ سانتیمتر عرض و ۸۰۰ سانتیمتر عمق است.


به گفته وی منشور كوروش كه به عنوان نخستین منشور حقوق بشر در تمام دنیا مشهور است فردا با حضور كارشناسان از بسته خارج می شود و در ویترین مورد نظر قرار می گیرد كه به زودی زمان نمایش عمومی آن اعلام خواهد شد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت هیاتی به سرپرستی جان كرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه بریتانیا و مك گریگور، مدیر موزه بریتانیا فردا در مراسم انتقال منشور كوروش به ویترین حضور خواهند داشت.../خبر گزاری فارس