اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«بوکوحرام» باز هم فاجعه آفرید


بر اثر حمله شبه نظامیان بوکو حرام به دو روستا در شمال شرق نیجریه دست کم 26 نفر کشته شدند.

خبرگزاری مهر: بر اثر حمله شبه نظامیان بوکو حرام به دو روستا در شمال شرق نیجریه دست کم 26 نفر کشته شدند.

شبه نظامیان بوکو حرام بار دیگر روستاهای نیجریه را مورد حمله قرار دادند. بر این اساس نیروهای بوکو حرام مجددا در حمله به دو روستا در نزدیکی مدرسه ای که دانش آموزان آن اخیرا ربوده شده اند، 26 نفر را کشتند.

در این حمله که به روستاهای شاوا و آلاگارنو در منطقه چیبوک واقع در شمال شرق نیجریه انجام گرفت به ترتیب 9 نفر و 17 نفر از اهالی این دو روستا کشته شدند. این در حالی است که منطقه چیبوک ماه گذشته شاهد حمله بوکو حرام ه یک مدرسه شبانه روزی دخترانه و ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز آن بود.

بوکو حرام همچنین مسئول انفجار دو بمب قوی در مرکز شهر یوس که بیش از 130 کشته داشت شناخته می شود. در پی وقوع این حملات وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این انفجارها، آن را اقدامی تروریستی خوانده و خواستار مقابله دولت نیجریه با این اقدامات شد.

همچنین "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس انفجارهای دیشب نیجریه را جنایت علیه بشریت خواند. گفتنی است مناطق شمالی نیجریه طی ماه های اخیر شاهد افزایش فعالیت های تروریستی بوکو حرام بوده است.


ویدیو مرتبط :
فاجعه ای که یک راننده مست آفرید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«بوکوحرام» باز هم جنجال آفرید


اعضای گروه مسلح بوکوحرام ۲۰ زن از عشایر استان بونو را در شمال شرق نیجریه ربودند.

واحد مرکزی خبر: اعضای گروه مسلح بوکوحرام ۲۰ زن از عشایر استان بونو را در شمال شرق نیجریه ربودند.
 
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد؛ دیروز افراد مسلح 20 زن را در منطقه ای عشایری نزدیک شهر «چیبوک» در استان بونو در شمال شرق نیجریه ربودند.
 
چند هفته پیش گروه مسلح بوکوحرام  در همین منطقه، بیش از 270 دختر دبیرستانی را ربود.  
 
 بوکو حرام خواهان تشکیل حکومت اسلامی در نیجریه است و اعضای آن تاکنون چندین بار در حملاتی مشابه در خاک نیجریه و حتی در کشور همسایه یعنی کامرون، افرادی را کشته یا ربوده اند.
 
مردم نیجریه از ناتوانی دولت در رویارویی با این گروه شبه نظامی به خشم آمده اند و خواهان تشدید اقدامات دولت علیه بوکو حرام هستند.
 
دولت کامرون نیز برای مقابله با این سیل ترور، واحدهای ارتش را در مرزهای شمالی خود با نیجریه مستقر کرده است.
 
همچنین مقامات نیجریه روز دوشنبه اعلام کردند در دو روز گذشته بیش از 50 جنگجوی بوکوحرام درعملیات ارتش این کشور در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه کشته شده اند.