اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسه جهاد مغنیه بر پیشانی هاشمی +عکس


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دیدار گرم و صمیمانه با خانواده شهید عماد مغنیه از اوضاع تک تک خانواده پرسید و وقتی به «جهاد» رسید، او در جواب گفت: دارم در دانشگاه درس می‌خوانم. هاشمی دستی بر شانه‌هایش جهاد زد و گفت: «بهترین کار ممکن را می‌کنید. اسلام، مخصوصاً شیعیان مظلوم لبنان نیاز به جوانان متعهد و متخصصی چون شما دارد.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دیدار گرم و صمیمانه با خانواده شهید عماد مغنیه از اوضاع تک تک خانواده پرسید و وقتی به «جهاد» رسید، او در جواب گفت: دارم در دانشگاه درس می‌خوانم. هاشمی دستی بر شانه‌هایش جهاد زد و گفت: «بهترین کار ممکن را می‌کنید. اسلام، مخصوصاً شیعیان مظلوم لبنان نیاز به جوانان متعهد و متخصصی چون شما دارد.

وقتی سلام و احوالپرسی‌ها تمام می‌شود و همه می‌نشینند، آیت‌الله هاشمی خطاب به همه آنها می‌گوید: «خیلی خوش آمدید. ما مشتاق زیارت شما هستیم. خداوند شما را نگاه دارد.»  پدر شهید عماد مغنیه هم در حالی که دستانش را برای شکرگذاری به آسمان برده است، می‌گوید: «ما هم مشتاق دیدار شما بودیم و خدا می‌داند که امروز چقدر خوشحالیم.» هاشمی به یاد شهید مغنیه می‌افتد و با حزن خاصی می‌گوید: «خداوند به شما صبر عطا كند، صبری همراه با اجر جزیل.» پدر عماد تشکر می‌کند و می‌گوید: «آرزو داشتیم با شهید (عماد مغنیه) خدمت‌تان بیاییم که نشد.»

بوسه جهاد مغنیه بر پیشانی هاشمی +عکس

هاشمی آه سردی از دل پر از آتش می‌کشد و می‌گوید: «دل ما با وجود شهید شما در منطقه گرم بود. سال‌هاست كه ایشان محبت زیادی در دل‌های ما داشتند. ما در هر مرحله‌ای با جهاد ایشان آشنا بودیم. خیلی به اسلام و به خصوص شیعیان خدمت كرد. مطمئناً مردم لبنان و كل شیعیان ایشان را فراموش نخواهند كرد. خداوند به شما خیلی محبت داشت كه چنین فرزندی عطا كرد. ما اینها را تصادفی نمی‌دانیم و فكر می‌كنیم صفات خوب شما و مادر ایشان است كه چنین فرزندی را تربیت كردید.»

حاج جواد مغنیه، پدر شهید عماد مغنیه از صبر و همراهی همسر شهید می‌گوید و تأکید می‌کند: «ایشان هم نقش مهمی داشتند و خانم مجاهدی هستند.»

هاشمی تأکید می‌کند و می‌گوید: «همه فامیل شما، هم در دنیا و هم در آخرت جزو سعادتمندان و مورد توجه خاص امام زمان(عج) خواهند بود. وقتی در تاریخ ‌ما شهدایی مثل  امام حسین(ع)، فرزندان و یارانش را داریم، خیلی خوب می‌توانیم خودمان را تسلیت بدهیم.»

در ادامه دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از اوضاع تک تک خانواده پرسید و وقتی به شهید «جهاد» رسید، در جواب گفت: دارم در دانشگاه درس می‌خوانم.» هاشمی دستی بر شانه‌هایش زد و گفت: «بهترین کار ممکن را می‌کنید. اسلام، مخصوصاً شیعیان مظلوم لبنان نیاز به جوانان متعهد و متخصصی چون شما دارد.»

از فرزند دیگر شهید عماد مغنیه درباره نحوه شهادت پدرش پرسید و نکته عجیبی شنید: «بمب در صندوق عقب ماشین بود. این یك نوع بمبی است كه خود ماشین را منفجر نمی‌كند، بلكه از داخل ماشین به سمت هدف شلیك می‌شود. ماشین را سوراخ كرده و بیرون می‌آید. وقتی انفجار شد، شهید به حالت سجده افتاده بود. پایشان شكسته و پیشانیشان روی زمین بود و دو دستشان دو طرف سرشان و دقیقاً بحالت سجده روی زمین قرار گرفته بودند.»

آیت‌الله وقتی صحبت‌ها را شنید، با تأثر گفت: « یک عزای جدی برایمان پیش آمده و صاحب عزای اصلی هم شما هستید. ما هم با شما در این مصیبت شریك هستیم. نمی‌خواهم ایشان را با شهدای عاشورا مقایسه كنم، ولی ماهیت شهادت همین است. مطمئناً شهید مغنیه چنین روزی را برای خودش پیش بینی می‌كرد و برای چنین سرنوشتی آماده بود. امیدواریم راه ایشان هیچ وقت بی‌رهرو نماند. خانواده مغنیه با این شهدایی كه داده است، در تاریخ اسلام جاویدان شد.»

در آن دیدار حرکات و سکنات شهید جهاد جالب بود. گاه همراه با مادر خاطرات  پدر را به یاد می‌آورد، گاه به خواهرانش دلداری می‌داد و گاه از انتقام خون پدرش می‌گفت.

دیدار به پایان و وقت خداحافظی فرا می‌رسد و بوسه‌های محبت آمیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر گونه‌های نوه‌ی نوزاد شهید مغنیه، حسن ختام آن دیدار بود.


ویدیو مرتبط :
بوسه آقای هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: بوسه بر پیشانی آیت الله هاشمی


دیدار "عبدالرحمن بن غرمان شهری" سفیر جدید عربستان سعودی در تهران با اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

عصر ایران: دیدار "عبدالرحمن بن غرمان شهری" سفیر جدید عربستان سعودی در تهران با اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام.