اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسه آبی های لندن بر جام قهرمانی


پیش از این بازی بایرن مونیخ كه تاكنون چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و امیدوار بود فتح جام پنجم را در ورزشگاه خانگی‌‌اش جشن بگیرد. ولی در سوی دیگر چلسی سعی داشت خاطره ناكامی در فینال رقابت‌های فصل 2008 -‌2007 را پاك كند.

تابناک: پیش از این بازی بایرن مونیخ كه تاكنون چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و امیدوار بود فتح جام پنجم را در ورزشگاه خانگی‌‌اش جشن بگیرد. ولی در سوی دیگر چلسی در حالی به دیدار نهایی گام گذاشت كه سعی داشت خاطره ناكامی در فینال رقابت‌های فصل 2008 -‌2007 را پاك كند.

سه سال قبل بود كه چلسی در ضربات پنالتی مغلوب منچستریونایتد شد و قهرمانی را از دست داد. ولی در این دیدار بخت با چلسی بود تا برای اولین بار قهرمان ، لیگ قهرمانان اروپا شود . این پیكار حساس شنبه شب در ورزشگاه ' آلیانس اره نا ' و به میزبانی بایرن مونیخ در حال برگزاری است كه طی آن ، دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی یك بریك رضایت داده اند.نیمه نخست این دیدار بدون گل سپری شد اما در وقت دوم بایرن مونیخ كه برای پیروزی در نیمه دوم اسب خود را زین كرده بود ، با در اختیار گرفتن توپ و میدان ، تاكتیك برتر خود را بر چلسی دیكته كرد اما مدافعان حریف با دفاع چند لایه مانع از فروپاشی دروازه می شدند.



بازیكنان چلسی در این نیمه بیشتر سعی داشتند با حفظ حراست از دروازه خود، با حربه ضد حمله به دروازه تیم میزبان حمله ور شوند.سرانجام یاران ' یوپ هاینكس ' در دقیقه 82 مزد برتری خود را گرفتند و توسط ' توماس مولر ' به گل رسیدند. در این لحظه سانتر ' شوان اشتاینگر ' روی سر مولر فرود آمد و وی با ضربه ای تماشایی دروازه چلسی را تسخیر كرد. این گل تا دقیقه 88 پابرجا بود تا اینكه ' دیدیه دروگبا ' مهاجم ساحل عاجی تیم چلسی با ضربه سر بازی را به تساوی كشاند .قضاوت بازی پایانی برعهده ' پدرو پروئنكا' داور 41 ساله پرتغالی بود .

در وقت اضافه بازی دقیقه 95 روی خطای دروگبا روی ریبری یک ضربه پنالتی نصیب بایران شد ولی ضربه روبن توسط پیتر چک مهار شد .

در نهایت بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات حساس پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان باشد.

** ضربات پنالتی:

پنالتی اول را فیلیپ لام برای بایرن مونیخ به گل تبدیل کرد. پس از او، خوان ماتا پشت توپ ایستاد تا پنالتی اول چلسی را بزند اما نویر موفق شد ضربه ماتا را مهار کند.

ماریو گومز زننده دومین پنالتی بایرن مونیخ بود و او نیز موفق شد ضربه خود را به گل تبدیل کند. در مقابل داوید لوئیس نیز برای چلسی گلزنی کرد.

سومین پنالتی بایرن مونیخ را مانوئل نویر دروازه بان این تیم وارد دروازه پتر چک همتای خود در تیم چلسی کرد. فرانک لمپارد کاپیتان چلسی نیز سومین پنالتی این تیم را به گل تبدیل کرد.

اولیچ زننده پنالتی چهارم بایرن مونیخ بود که پتر چک ضربه او را مهار کرد. برای چلسی، اشلی کول پشت توپ ایستاد و پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا همه چیز مساوی شود.

در پنالتی پنجم، شوانشتایگر پنالتی خود را به تیر دروازه زد. پنالتی آخر چلسی را دیدیه دروگبا وارد دروازه بایرن مونیخ کرد تا چلسی با برتری 4 – 3 در ضربات پنالتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

۲ تیمى كه راهى سخت پیمودند تا به این مسابقه رسیدند و از همه مهمتر در نیمه نهایى رئال مادرید و بارسلونا ۲ غول بزرگ فوتبال اسپانیا را حذف و پا به این دیدار نهادند.

 بایرن از گروه اول این مسابقات خود را به دیدار نهایى رساند. بازى مقابل منچسترسیتى، ناپولى و ویارئال براى مردان هاینكس خیلى هم آسان نبود اما آنها سرگروه لقب گرفته و گام به بازیهاى حذفى نهادند. چلسى از گروه پنجم و بازى در كنار لوركوزن، والنسیا و خنك بلژیك استفاده و گام به این دیدار نهاد و مثل بایرن با صدرنشینى راهى دور دوم مسابقات شد. در یك هشتم نهایى بایرن مونیخ توانست باسل سوئیس یكى از تیم هاى شگفتى ساز را از گردونه جام خارج كند و چلسى با قدرت ناپولى ایتالیا را كنار زد و به مرحله یك چهارم نهایى گام نهاد هرچند كه رقیب كمى بدشانس بود كه نتوانست برد۳بریك خانگى را حفظ كند. در این مرحله چلسى توانست بنفیكا را در مجموع با حساب ۳بریك كنار بزند و بایرن مونیخ ۴برصفر المپیك مارسى را از سر راه برداشت. در نیمه نهایى اما شاهكار ۲ تیم آشكار شد و توانستند با كنار زدن رئال و بارسلونا به این مرحله صعود كنند.

سابقه رویارویى ۲ تیم

چلسى و بایرن مونیخ در این لیگ معتبر تا به امروز ۲ بار مقابل هم رقرار گرفتند كه مربوط به یك چهارم نهایى سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ است یعنى زمان سرمربیگرى مورینیو در چلسى و ماگات در بایرن. بازى رفت را چلسى ۴بر۲ برد و دیدار برگشت را ۳بر۲ باخت و در مجموع ۶ بر۵ به نیمه نهایى صعود كرد. نكته جالب اینكه اشلى كول،لمپارد و دروگبا گلزنان چلسى در آن دیدار هرسه شانس بازى در این مسابقه را دوباره خواهند داشت و ازآن تیم بایرن شواین اشتایگر تنها گلزنى است كه امشب بازى مى كند.

سرمربیان ۲ تیم

تقابل ۲ مربى یكى ۶۷ ساله با كوله بارى از تجربه كه در تیمهاى معتبرى نظیر رئال مادرید ، رئال سوسیه داد و مونشن گلادباخ مربیگرى كرده و دیگرى ۴۱ ساله كه در میلتون، وست بروم و چلسى سابقه كار دارد، در نگاه اول كفه ترازو را به سمت هاینكس سنگینى مى كند اما دى ماتئو مى خواهد ره صدساله را یك شبه طى كند.

بازیكنان مؤثر در تركیب ۲ تیم

هردو تیم از دروازه بانهاى بزرگى سود مى برند كه پیترچك نسبت به «مانوئل نوئر» تجربه و افتخارات بیشترى دارد. چك در سال ۲۰۰۸ بازى فینال را مقابل من یونایتد تجربه كرده اما نوئر براى نخستین بار كه به این مرحله مى رسد. بسیارى از كارشناسان معتقدند چك و نوئر به علت درخشش در نیمه نهایى صاحب روحیه اى ایده آل براى این مسابقه هستند كه جزو نكات مثبت ۲ تیم تلقى مى شود.

خط دفاع و غائبان بزرگ

در خط دفاعى چلسى جان ترى و ایوانوویچ غائبند و در بایرن، بدشتوبر و آ لابا محروم هستند ضمن اینكه فن بوتین هنوز مصدوم است و اجازه بازى ندارد. با اینهمهتركیب دفاعى ۲ تیم نفرات قابل اعتنایى دارد كه باید مقابل مهاجمان آماده حریف ایستادگى كنند.كول، لوئیز، بوسینگوا و فریرا نفراتى هستند كه مى توانند درغیاب ۲ ستاره خط دفاع انجام وظیفه كنند ضمن انیكه اسى ین و اوبى میكل هم باتوجه به توان جسمانى فوق العاده مى توانند در طول این دیدار به خط دفاع منتقل شوند.در تیم میزبان رافینا احتمالا در تركیب قرار گرفته و باید در كنار بوآتنگ مقابل دروگبا و تورس بایستد كه قطعا سختى هاى زیادى خواهد داشت.

ستاره هاى خط میانى

جنگ اصلى در خط میانى است جایى كه لمپارد، اسى ین و كالو باید در غیاب میرلس و رامیرس كه هردو محروم هستند به مصاف اشتایگر ، ریبرى، كروس و شاید مولر بروند. در تیم بایرن گوستاوو محروم است و همین موضوع عاملى براى ایجاد تغییر در تركیب آنها است. هر دو تیم از نفراتى سود مى برند كه تجربیات ارزنده اى دارند ونمى توان پیش بینى كرد كدامیك بصورت قطع بر دیگرى توفیق خواهند داشت. در خط حمله روبن و گومژ قرار دارند كه دومى پس از مسى بهترین گلزن جام است و فرصت دارد با زدن گل در دیدار امشب برترین گلزن جام لقب گیرد و براى چلسى تورس، دروگبا،ماتا و استاریچ نفراتى هستند كه در تركیب مى توانند بازى كنند. قطعا ستاره هاى هردو تیم توانایى هاى زیادى دارند و نوع هدایت آنها توسط مریبان در زمین بسیار مهم است كه روى نیمكت چلسى عدم تجربه و روى نیمكت بایرن عدم درایت كافى مشهود است. آنچه مهم است غیبت چند بازیكن در تركیب ۲ تیم ، از عناصر دفاعى است كه كمك مى كند بازى زیباتر باشد و تاكتیك هاى دفاعى بسته نمى تواند آنها را دراین مسابقه پیروز كند و شاید بازى هجومى و پرگلى را شاهد باشیم كه مى تواند براى میلیون ها بیننده در سراسر جهان مهم باشد.

نكته پایانى

بایرن از نظر كسب عناوین قهرمانى افتخاراتى دارد كه هرگز قابل قیاس با چلسى نبود . این تیم از نظر مدیریتى، برنامه ریزى ، ثبات و نظم انضباط با هیچ تیمى در جهان قابل قیاس نیست اما چلسى یك تیم قائم به فرد است كه در آن مالك میلیاردر روسى حرف اول وآخر را مى  زند.


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از ساخت جام قهرمانی والیبال قهرمانی مردان جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا درخیابان های لندن+تصاویر



جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا درخیابان های لندن

شنبه شب این چلسی بود که موفق شد تا باشکست دادن بایرن مونیخ در ضربات پنالتی جام قهرمانی رقابتهای این فصل اروپایی را به خانه ببرد.

سایت گل- چلسی در دیدار شنبه شب فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد تا با غلبه بر بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، جام قهرمانی را مال خود کند و برای اولین بار در طول تاریخ، قهرمان این تورنمنت لقب بگیرد.

آبی پوشان جام را مال خود کردند و قهرمان اروپا شدند تا رومن آبراموویچ به یکی از بزرگترین رویاهایش دست یابد. آبی ها بلافاصله از مونیخ به لندن بازگشتند تا قهرمانی شان را در میان هوادارانشان جشن بگیرند و روز یکشنبه بود که با اتوبوسی روباز وبا تردد از میان هواداران پرشمارشان این جام قهرمانی را به هواداران هدیه کرد.دراینجا می توانید تصاویری از جشن قهرمانی چلسی در شهر لندن را ملاحظه کنید./گل


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب