اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسنیچ: گل خداداد فراموش نشدنی است


نشست رونمایی از تایمر 500 روز تا شروع جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا امروز درحالی در شهر سیدنی برگزار شد که در این مراسم مارک بوسنیچ کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی را بعنوان فوتبالیست‌های بزرگ قاره آسیا نام برد و گلی که از خداداد دریافت کرد را فراموش نشدنی خواند.

خبرگزاری مهر: نشست رونمایی از تایمر 500 روز تا شروع جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا امروز درحالی در شهر سیدنی برگزار شد که در این مراسم مارک بوسنیچ کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی را بعنوان فوتبالیست‌های بزرگ قاره آسیا نام برد و گلی که از خداداد دریافت کرد را فراموش نشدنی خواند.

  روز 27 آگوست برابر با سه‌شنبه پنجم شهریورماه 1392 نشستی در شهر سیدنی و در دفتر AFC با حضور مایکل براون رئیس کمیته اجرایی AFC، فوتبالیست‌های لیگ استرالیا و پیشکسوتان این رشته همچنین مفسران معروف فوتبال استرالیا از جمله آقایان رزماری و گریج فوستر و اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکیل شد. در این جلسه مرجان مرزبان سردبیر هفته نامه ایران بعنوان نماینده رسانه‌ای و فوتبالیست جوان ایرانی – استرالیایی "هوتن سباستین دلفی" حضور داشتند.

مایکل براون رئیس کمیته اجرایی جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا در این جلسه گفت: جام ملت‌های آسیا فرصتی منحصر به فرد برای تماشای مسابقات بین‌المللی فوتبال استرالیا در سطح جهانی خواهد بود. همچنین جام ملت‌های آسیا یکی از بزرگترین مسابقات بین‌المللی فوتبال در جهان است.

وی افزود: ایران یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در تاریخ جام ملت‌های آسیا با سابقه سه بار قهرمانی در این مسابقات است. در طول فرآیند احراز صلاحیت جام جهانی اخیر، دیدیم که ایران هنوز یکی از قوی‌ترین تیم‌ها در آسیا است و ما انتظار رقابت پرقدرتی از آنان در ژانویه 2015 داریم.

به دنبال افتتاحیه مسابقات در تاریخ 9 ژانویه 2015، در استرالیا جشنواره‌ای از فوتبال با 32 بازی که بیش از 23 روز در سیدنی، ملبورن، بریزبن، کانبرا و نیوکاسل، برگزار می‌شود. ایران در حال حاضر در دوره مقدماتی در صدر گروه B بوده و در بازی‌های بعدی با تایلند و لبنان در ماه‌های اکتبر و نوامبر روبرو خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا اضافه کرد: 2.5 میلیون نفر از مردم آسیا در استرالیا زندگی می‌کنند. من می‌دانم که بسیاری از این افراد، از جمله جامعه ایرانی در استرالیا بسیار شگفت‌زده از داشتن فرصتی برای پشتیبانی از هر دو کشور و فوتبال‌ها در جام ملت‌های آسیا هستند.

وی ادامه داد: از همه مهمتر این رویداد استرالیا را در کانون توجه آسیا در ژانویه 2015 قرار خواهد داد و ما می‌توانیم از آن برای ایجاد روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با کشورهایی نظیر ایران استفاده کنیم. راهکار حکومت استرالیا برای قرن آسیایی به ورزش به عنوان یک پل که زبان‌ها و موانع فرهنگی مختلف را به هم وصل می‌کند و بنیادی را برای ایجاد روابط بین انسان‌ها مهیا می‌کند، اهمیت می‌دهد.

مایکل براون همچنین گفت: انتظار می‌رود 45 هزار نفر  بازدید کننده بین‌المللی برای این رویداد به استرالیا بیایند و بیش از 500 میلیون نفر این مسابقات را در تلویزیون تماشا کنند.

علی عباس بازیکن عراقی در سیدنی FC و شین جی اونو ستاره ژاپنی در تیم سیدنی وسترن واندرز  نیز در این برنامه حضور داشته و از تایمر 500 روز به شروع جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا پرده‌برداری کردند.

میهمان ویژه و دوست داشتنی این مراسم دروازه‌بان پیشین تیم ملی استرالیا مارک بوسنیج بود که در این مراسم از گلی که سال 1998 توسط خداداد عزیزی درون دروازه استرالیا نشاند، یاد کرد و آن را لحظه‌ای فراموش نشدنی خواند.

این دروازه‌بان همچنین در یک جمله از کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی بعنوان فوتبالیست‌های بزرگ قاره آسیا نام برد و گفت: گلی که از خداداد عزیزی دریافت کردم، هر چند برای‌مان غم انگیز بود اما مطمئنا لحظه زیبایی برای ایرانیان محسوب شد و ملتی دیگر را شاد کرد.


ویدیو مرتبط :
3 گل فراموش نشدنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دروازه بان های فراموش نشدنی جام 2014


این جام، جام دروازه بان ها بود. جام بازیکنانی که آخر زمین می ایستند و رویای هواداران تیم مقابل را دود می کنند.