اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بورس فاز منفی گرفت


بورس تهران در معاملات امروز خود از استراحت دو روزه بازگشت و دوباره وارد کانال نزولی شد.

خبرگزاری ایسنا: معاملات سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که در این روز متغیرهای بازار بار دیگر قرمز پوش شدند وحجم و ارزش معاملات با افت مواجه شد.

با این اتفاق بورس تهران که در دو روز گذشته روند نسبتا رو به رشدی را طی کرده بود، مجددا به فاز منفی رفت و با کاهش قیمت ها و افزایش فشار فروش رو به رو شد به طوری که شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز 241 واحد افت کرد و به 64 هزار و 225 واحد رسید.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه‌گذاری غدیر با 86 واحد، نفت بهران با 71 واحد و پتروشیمی جم با 27 واحد، بانک ملت با 20 واحد و حفاری شمال با 18 واحد بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل بورس گذاشتند. در این میان شرکت‌های خدمات انفورماتیک، بانک اقتصاد نوین و زامیاد بالاترین تأثیر مثبت را در شاخص کل بورس گذاشتند و مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

امروز نیز با وجود وضعیت منفی بورس و افزایش تقاضای فروش از سوی حقیقی‌ها، شرکتهای قندی مانند روزهای گذشته از استقبال سهامداران برخوردار شدند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند به طوری که شرکتهای قند اصفهان، پتروشیمی شیراز، کارخانجات قند قزوین و پاکشو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند از سوی دیگر شرکتهای نفت بهران، فولاد خراسان و سیمان اصفهان در زمره شرکتهای دارای صف فروش قرار گرفتند.

در بازار کم رمق امروز با افت قیمت‌ها و تداوم رکود، حجم و ارزش معاملات هم افت کرد به طوری که در مجموع 499 میلیون سهم به ارزش 91 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 276 هزار میلیارد تومان افت کرد.


ویدیو مرتبط :
چطور بدون اینکه خودمان حس منفی بگیریم با افرادی که احساسات منفی دارند مواجه شویم؟ + زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگشت بورس به فاز منفی


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از یک روز صعود دوباره به روند کاهشی بازگشت.

خبرگزاری ایسنا: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از یک روز صعود دوباره به روند کاهشی بازگشت.

امروز- یکشنبه - شاخص تالار شیشه‌ای با 275 واحد کاهش وارد کانال 75 هزار و 863 واحدی شد. این کاهش در حالی صورت پذیرفت که در اولین روز این هفته شاخص پس از چند روز کاهش رشدی از خود نشان داده بود.

ارزش معاملات امروز تالار شیشه‌ای بیش از 318 میلیارد و 302 میلیون تومان بود که این مقدار ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 536 میلیون سهم و اوراق بهادار طی بیش از 83 هزار نوبت معامله بود.

نماد شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر را در روند کاهشی شاخص داشتند و نماد ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خارک بیشترین تلاش را کردند تا شاخص کل افت کمتری داشته باشد.

نمادهای مشارکت ملی نفت ایران و مشارکت شهرداری سبزوار از برترین تقاضاها و همچنین سایپا آذین و سرامیک صنعتی اردکان و جام دارو جزو برترین عرضه‌های امروز بودند.

نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سیمان خزر کارخانه چینی ایران و سیمان قائن از جمله نماد‌هایی بودند که امروز بازگشایی شدند.

همچنین نماد شرکت‌های معدنی املاح ایران، سیمان فارس و سیمان خوزستان از جمله نمادهایی بودند که در پایان معاملات امروز متوقف شدند.