اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بورس تهران سبز شد


بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از یک توقف و یک شایعه، بعد از چند روز نزول سنگین به مدار سبز برگشت و مثبت شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از یک توقف و یک شایعه، بعد از چند روز نزول سنگین به مدار سبز برگشت و مثبت شد.

در معاملات امروز بورس تهران و از ابتدای معاملات مسیر نزولی بازار با توقف نماد بزرگ ترین شرکت بورسی و جمع کردن نمادهای منفی و همچنین قوت گرفتن برخی شایعات متوقف شد و بورس تهران بعد از چند روز حرکت منفی، به مدار مثبت برگشت.

به این ترتیب با توقف نماد هلدینگ خلیج فارس که در روزهای گذشته تاثیر منفی زیادی روی شاخص بورس گذاشت تا جو بازار اندکی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و دوباره صف های خرید در بورس تهران تشکیل شود به طوری که افزایش قیمت سهام شرکتها موجب شد تا در معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه از افتادن در کانال 70 هزار واحد نجات پیدا کرده و با 206 واحد افزایش به کانال 71 هزار و 376 واحد برسد.

در بازار امروز در کنار توقف نماد"فارس"که گفته می شود به دلیل تعدیل سود متوقف شده است،نمادهایی همچون ایران ترانسفو،نفت پارس،سرمایه گذاری مسکن شمالشرق،پارس پامچال و بانک سینا مورد بازگشایی قرار گرفته و منجر به تغییر فضای بازار شدند.

در بازار امروز و با حاکم شدن جو مثبت،شرکتهای خودرویی و بانکی بار دیگر مورد اقبال قرار گرفتند به طوری که شرکتهای بانک ملت،ایران خودرو،مپنا،سایپا،بانک تجارت،انصار،بانک صادرات،گروه بهمن و نفت پارس بعد از بازگشایی بیشتری تاثیر را در افزایش شاخص گذاشت.در مقابل شرکتهایی مانند فولاد مبارکه،سیمان فارس و خوزستان،سرمایه گذاری توسعه ملی و پتروشیمی شازند تاثیر منفی در شاخص داشتند.

همچنین در بازار مثبت امروز شرکتهای ایران ترانسفو،گروه بهمن،تراکتورسازی ایران و صنایع آذرآب بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و سرمایه گذاری ساختمان ایران،سرمایه گذاری رنا،سایپا دیزل و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیشترین تقاضای فروش مواجه شدند.

در بازار امروز با بهبود فضای معاملات،حجم معاملات نیز اندکی افزایش پیدا کرد و در مجموع 713 میلیون سهم به ارزش 166 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 322 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی بورس در هفته اول خرداد 1402 | بورس سبز میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاخص بورس تهران سبز پوش شد


شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ( آخرین روز کاری هفته) سبزپوش شد و با 3 واحد افزایش به 73 هزار و 906 واحد رسید.

خبرگزاری مهر: امروز بیش از 456 میلیون سهم به ارزش حدود 1367 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است.

در حالی شاخص 30 شرکت بزرگ 5 واحد، شاخص آزاد شناور 52 واحد، شاخص بازار دوم 169 واحد افت کرد ;i شاخص بازار اول 30 واحد و شاخص صنعت 5 واحد با رشد مواجه شد.

ارزش بازاری بورس هم حدود 337 هزار میلیارد تومان است.