اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه 93 کشور ریاضتی تدوین می‌شود


تورم کم سابقه، محقق نشدن منابع درآمدی پیش بینی شده دولت در سال جاری و احتمال باقی ماندن برخی بدهی‌های امسال دولت دست دولت حسن روحانی را برای هرگونه گشاده دستی بسته است و از دستگاه‌های دولتی خواسته شد تا از پیش‌بینی بودجه خود به‌صورت غیرواقعی پرهیز کنند و مبنا را بودجه سال ۹۲قرار دهند.

همشهری آنلاین: تورم کم سابقه، محقق نشدن منابع درآمدی پیش بینی شده دولت در سال جاری و احتمال باقی ماندن برخی بدهی‌های امسال دولت دست دولت حسن روحانی را برای هرگونه گشاده دستی بسته است و از دستگاه‌های دولتی خواسته شد تا از پیش‌بینی بودجه خود به‌صورت غیرواقعی پرهیز کنند و مبنا را بودجه سال ۹۲قرار دهند.

 ضوابط بودجه سال آینده که به تازگی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی دولت ابلاغ شده، نشان می‌دهد که خرج دولت از دخلش بیشتر شده و حسن روحانی چاره‌ای ندارد مگر جلوی افزایش غیرواقعی هزینه‌های جاری و عمرانی را بگیرد. راه دولت فعلی برای افزایش حقوق کارمندان به میزان تورم بسته شده است.

دولت یازدهم 40روز دیگر فرصت قانونی دارد تا نخستین بودجه خود را تقدیم مجلس کند، هرچند مشخص نیست کسری بودجه 80هزار میلیارد تومانی سال‌جاری چگونه جبران خواهد شد و در ضوابط اجرایی بودجه سال آینده البته اشاره‌ای به سرنوشت قانون هدفمندی یارانه‌ها و احتمال تغییر آن نشده است. امروز در نشست علنی مجلس جزئیات لایحه اصلاحیه بودجه سال‌جاری بررسی می‌شود که ممکن است نمایندگان به حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد رأی دهند.

 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور جزئیات پیش‌بینی حقوق و مزایای کارمندان دولت در بودجه سال آینده را هم اعلام کرد که به‌نظر می‌رسد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده نه به میزان تورم سالانه که براساس سقف اعتبار اعلام شده خواهد بود. در بخشنامه ابلاغی این معاونت تأکید شده است که مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 93معادل سال‌92یعنی 402 هزار و 500 تومان پیش‌بینی کنند و مبلغ قطعی پاداش پایان سال را هیأت دولت مشخص خواهد کرد.

سال آینده هرگونه استخدام رسمی و یا پیمانی در تمام دستگاه‌های اجرایی فقط براساس قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد و افزایش حقوق، مزایا، فوق‌العاده کارمندان، اضافه‌کاری و دیگر کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم تنها در سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سال 92صورت می‌گیرد. به این ترتیب هرگونه استخدام و افزایش حقوق بی‌ضابطه ممنوع خواهد بود. معاونت رئیس‌جمهور همچنین اعلام کرده پیش‌بینی بودجه برای به‌کارگیری نیروهای شرکتی جدید در سال آینده ممنوع است و بودجه پیش‌بینی‌شده برای نیروهای شرکتی هم باید حداکثر در سقف اعتبار و تعداد سال 90صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
دانلود پاورپوینت سیکل بودجه و سازمان های بودجه ای (بازیگران بودجه) 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدوین اولیه بودجه سال 90 تمام شد



 

 

بودجه

 

 

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تقدیم لایحه بودجه سال 90 به مجلس پس از ابلاغ برنامه پنجم خبر داد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، میرتاج الدینی درباره زمان تقدیم لایحه بودجه سال 1390 به مجلس افزود : کارهای بودجه از نظر تدوین اولیه از طرف دستگاه ها و معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور انجام شده است اما هنوز به دولت نیامده است .

وی درباره دلایل این تاخیر گفت : معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور در مجلس برای نهایی کردن برنامه پنجم مشغول است و تمام وقت خودشان را در آنجا گذاشته اند و حتی به جلسات دولت هم نمی توانند بیایند .

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود : از طرف دیگر تا برنامه پنجم نهایی نشود نمی توان لایحه بودجه را تقدیم کرد زیرا بعضی از احکام این بودجه منوط به نهایی شدن برنامه پنجم است .

وی همچنین تصریح کرد : منتظریم تا ایرادات شورای نگهبان به برنامه پنجم در مجلس سپری ونهایی شود تا بتوانیم بودجه را در دولت تدوین و به مجلس بدهیم .

میرتاج الدینی اضافه کرد : زمان تقدیم بودجه به مجلس را نمی توانیم تعیین کنیم ، تلاش ما این است که در اولین فرصت ممکن این کار را انجام شود .

وی درباره قیمت نفت دربودجه گفت : هنوز در این موارد وارد بحث نشده ایم .

معاون پارلمانی رئیس جمهورهمچنین درباره برنامه پنجم و اساسنامه صندوق توسعه ملی افزود : ما اساسنامه صندوق توسعه ملی را جدا از برنامه پنجم داده بودیم اما مجلس فرصت نکرد به موقع رسیدگی کند .

وی گفت : بررسی اساسنامه صندوق توسعه ملی در برنامه پنجم کار سنگینی است که نمایندگان در حال بررسی آن هستند .

میرتاج الدینی درباره گزینه دولت برای وزارت خارجه هم گفت : فرصت مقتضی پیش بیاید دولت گزینه اش را اعلام می کند .

وی درباره جلسات مشترک دولت ومجلس نیز گفت : از نظر دولت برای برگزاری این جلسه زمان داریم .

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: فکر کنم بعد از تحویل بودجه به مجلس این نشست راتشکیل دهیم و پیش از آن هم نشست های مختلف ادامه خواهد داشت ..../تحلیل:تابناک