اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه 800 میلیاردی برای مرزهای شرقی


وزیر کشور با بیان اینکه ورود مواد مخدر و خروج سوخت به عنوان قاچاق و قاچاق انسان در آینده از سمت مرزها کاهش می یابد، گفت: در سه ماهه گذشته رییس جمهوری بودجه مخصوصی را برای مرزها بالغ بر 800 میلیارد تومان تصویب کرده که بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر کشور با بیان اینکه ورود مواد مخدر و خروج سوخت به عنوان قاچاق و قاچاق انسان در آینده از سمت مرزها کاهش می یابد، گفت: در سه ماهه گذشته رییس جمهوری بودجه مخصوصی را برای مرزها بالغ بر 800 میلیارد تومان تصویب کرده که بسیار حائز اهمیت است.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی و سایر مرزها چه برنامه ای تدارک دیده اید این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: در شورای امنیت ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد که یک برنامه جامع در این خصوص تدارک دیده شود که حدود بیش از یک ماه است در این زمینه فرصت داده شده و برای جلسات آتی این برنامه ارائه می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تنها در حدود 200 تا 250 کیلومتر از مرزها مشکلی در این جهت داریم گفت: بنا داریم به این موضوع و کل مرزهای شرق اهتمام ویژه ای داشته باشیم که البته نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به صورت مشترک در این خصوص فعالیت می کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: این فعالیت های به جهت این است که ورود مواد مخدر، خروج سوخت و قاچاق انسان (افاغنه) کاهش یابد و این موضوع جز اولویت برنامه های مهم ما محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در سه ماهه گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان بودجه مخصوصی بالغ بر 800 میلیارد تومان برای این مرزها تصویب کرده است که 400 میلیارد تومان آن از منابع داخلی سپاه تامین شود و خود سپاه پاسداران این 400 میلیارد را تعهد کرده است؛ 400 میلیارد تومان باقی مانده را دولت متعهد شده تا در بودجه امسال پرداخت کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یقینا ما شاهد کاهش ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور خواهیم بود و وزارت کشور به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان برنامه ای برای کارتن خواب ها دارید یا خیر گفت: شهرداری و بهزیستی متولی این موضوع هستند و البته استانداری تهران نیز تلاش می کند تا با آماده سازی ظرفیت های سایر دستگاه ها بر این موضوع تمرکز صورت گیرد.

وزیر کشور در ادامه ، درباره جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: دراین جلسه مسوولان ذیربط گزارش عملکرد سال 93 و گزارش 6 ماهه سال جاری را ارائه کردند.
رحمانی فضلی تصریح کرد:در این گزارش حوزه های پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر،درمان و صیانت به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق گزارش هایی که ارائه شد تاکنون در حوزه مقابله با مواد مخدر در استان تهران توفیقات خوبی بدست آمده است ؛ بگونه ای که برخی مواد مخدر صنعتی از 3 تا 3 و نیم برابر افزایش قیمت داشته و این یکی از برنامه های مبارزه جدی در حوزه مواد مخدر صنعتی محسوب می شود.

وزیر کشور به حوزه درمان در مقابله با مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیتی که اکنون در حوزه درمان بهره برداری می شود ،3 هزار نفر است که به زودی این ظرفیت به 6 هزار نفر خواهد رسید و شهرداری نیز متولی اصلی پیگیری این مساله است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری نیز سیاست ها و برنامه هایی که اعلام و ابلاغ شده نشان دهنده بالا رفتن حساسیت مردم و مسوولان و استقبال همگانی برای همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران است.

وی درباره سایر مصوبات جلسه نیز تصریح کرد: در جلسه مقرر شد که مساله تهران با استفاده از ظرفیت های پایتخت و استان های مجاور در اولویت قرار بگیرد و بر این اساس، بحث مقابله با مواد مخدر صنعتی ، هروئین، حشیش و تریاک در اولویت نخست است .

وزیر کشور همچنین جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر را نیز از مهمترین دستورکارهای این جلسه عنوان کرد و گفت: برخورد با سرشبکه ها و بنیان های اقتصادی مواد مخدر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و به آن اهتمام جدی داریم.

رحمانی فضلی افزود: مقرر شد استاندار تهران ظرف مدت یک ماه هدف گذاری کمی و برنامه ریزی لازم را داشته باشد تا برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با سرعت انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید چهره شهر تهران در زمینه مواد مخدر نامناسب باشد، گفت: نیروی انتظامی در جلسه اعلام کرد که اگر فضای کافی برای جمع آوری داشته باشد و قوه قضاییه امکانات لازم برای رسیدگی را داشته باشد طی مدت 10 روز می تواند کل تهران را از متجاهرین پاکسازی کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: امیدواریم موضوعاتی که برنامه ریزی شده ، به مرور انجام گیرد و مورد اهتمام واقع شود.

وی همچنین یادآورشد: در برنامه ششم توسعه، مقام معظم رهبری هدف گذاری لازم را داشته اند که یکی از همین موضوعات کاهش 25 درصدی آسیب قاچاق مواد مخدر در حوزه مقابله و درمان است و اراده ما نیز بر این است تا برنامه ها را در اولویت قرار دهیم.


ویدیو مرتبط :
راهکار افزایش امنیت مرزهای شرقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مجروحان زلزله سراوان/ تکذیب خبر کشته شدن 40 نفر / تشدید کنترل مرزهای شرقی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آخرین آمار مجروحان زلزله سراوان/ تکذیب خبر کشته شدن 40 نفر / تشدید کنترل مرزهای شرقی

در پی وقوع زمین لرزه‌ای 7.5 ریشتری سراوان ، ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان در محل استانداری تشکیل جلسه داد.

حاتم نارویی ، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری، با بیان اینکه خوشبختانه زلزله هیچ‌گونه خسارات جانی در بر نداشته است، گفت: اکثر انشعابات آب و برق تلفن روستاهای اطراف محل زلزله، به جزء موارد محدودی از روستاها که خط ارتباطی آنها فعلا قطع می باشد، سالم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در نوار مرزی ایران و پاکستان که خالی از سکنه بوده رخ داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در زلزله امروز که در محل روستای گشت شهرستان سراوان در 65کیلومتری مرز بین پاکستان و ایران رخ داد؛ خوشبختانه محدوده وقوع این زمین لرزه خالی از سکنه بوده است و زلزله خسارتی دربر نداشته است.

وی افزود: فقط در حوزه شهرستان سراوان تخریب چند دیوار خشت و گلی مشاهده شده که آن هم خوشبختانه خسارتی برجای نگذاشته است.

وی ادامه داد: در پی گزارشات، در روستای گشت دو نفر مجروح بر اثر این حادثه داشته ایم که سرپایی مداوا شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعی آب و برق و خطوط مخابراتی در منطقه زلزله، تنها 20 دقیقه بوده و آن هم به علت سیستم اتوماتیک که در چنین مواقعی خودبه خود این انشعابات قطع می شود رخ داده است و اکنون آب و برق و تلفن این مناطق وصل می باشد.

وی افزود: ستاد بحران در استانداری تشکیل شده و در این رابطه در پی تماسهایی که از طرف ریاست جمهور و وزارت کشور گرفته شده، همین موارد گزارش شده است.

حاتم نارویی با تکذیب اخباری مبنی بر کشته شدن 40 تن در این زلزله، تاکید کرد: بعضی از سایت ها تلفات زیادی را از این زلزله اعلام نموده اند که به این سایت های خبری توصیه می شود تنها اخباری که از ستاد بحران استان اعلام می گردد اکتفا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در خاتمه همچنین یادآور شد: امکان دارد به طور طبیعی این زمین لرزه پس لرزه هایی نیز داشته باشد و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

تشدید کنترل مرزهای سیستان و بلوچستان / اعزام نیروهای کمکی به منطقه زلزله‌زده

سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و در تشریح اقدامات نیروی انتظامی در پی وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری در منطقه مرزی سراوان به خبرنگار ایسنا، گفت: در مرحله اول نیروهای کمکی برای کنترل نظم و امنیت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی از تشدید کنترل مرزها خبر داد و گفت: همچنین در کلیه مرزهای سیستان و بلوچستان تمهیدات تشدید کنترل به مرحله اجرا گذاشته است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به این منطقه خبر داد.

اعزام 17 تیم آنست به مناطق زلزله زده / دور دوم اعزام نیروی امدادی به منطقه

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه علاوه بر پنج تیم ارزیاب اعزامی از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان به منطقه، 5 تیم امدادی دیگر نیز به همراه سه فروند بالگرد از استان های معین به این منطقه اعزام شده‌اند تا نسبت به بررسی خسارت احتمالی و امدادرسانی اقدام کنند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

رییس سازمان امداد و نجات همچنین با اعلام اعزام 17 تیم آنست به مناطق زلزله زده از افزایش تیم‌های امدادی اعزامی به 32 تیم خبر داد.

وی گفت: با توجه به نوع حادثه و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بلافاصله 22 تیم دیگر نیز از استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، رضوی و چهارمحال و بختیاری به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها در قالب عملیات‌های جست‌وجو و نجات، اسکان و سگ‌های زنده‌یاب به محل اعزام شده‌اند، گفت: همچنین تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری نیز برای استقرار در مناطق زلزله‌زده، راهی منطقه «گشت» شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع حادثه و زمان‌بر بودن حضور امدادگران در محل، سه فروند بالگرد نیز به محل حادثه برای ارزیابی نخست ارسال شد، گفت: همچنین 17 قلاده سگ زنده‌یاب برای پوشش امدادگران به منطقه اعزام شده است.

براساس این گزارش، گروه‌های واکنش سریع امدادی، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات از زیر آوار با استفاده از تجهیزات زنده یاب به منطقه اعزام شدند.

شمار مجروحان زلزله سراوان به 6 تا 7 نفر رسید

خالقی فرماندار شهرستان سراوان نیز شمار مجروحان زلزله امروز را تا این لحظه حدود شش تا هفت نفر اعلام کرد و با بیان اینکه کانون زلزله در 25 کیلومتری شهر «گشت» و 65 کیلومتری مرکز شهر «سراوان» بوده است، گفت: تلفات انسانی زلزله در حد مجروحیت شش تا هفت نفر تا این لحظه گزارش شده است و در روستاهای حاشیه شهر سراوان و گشت نیز تخریب ساختمانی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بافت فرسوده این منطقه خشتی و گلی است، تخریب در سطح منطقه وجود دارد، بر این اساس تمام تیم‌های امدادی به کار گرفته شده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان، مناطق تخریب شده را ساماندهی کنند.

به گفته فرماندار سراوان، آثار تاریخی این منطقه تخریب نشده است و فعلا نیازی به کمک از استان‌های معین وجود ندارد.

خالقی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم‌های هلال‌احمر، بسیج، مرزبانی و نیروهای انتظامی در صحنه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران استان نیز در محل حادثه مستقر شده‌ است، اما ستادهای استان‌های معین هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند. در عین حال تلاش می‌کنیم نیازهای امدادی را با استفاده از امکانات استان پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه زلزله طبعا سراسیمگی و شتابی را در شهروندان ایجاد می‌کند، به مردم توصیه کرد که از تردد اضافی در سطح شهرستان خودداری کنند و منتظر اخبار رسانه‌ها در این باره باشند تا در صورت لزوم، توصیه‌های ضروری به آنها اعلام شود.

زلزله هیچ‌گونه خسارات جانی نداشته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه زلزله هیچ‌گونه خسارات جانی در بر نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری، گفت: اکثر انشعابات آب و برق تلفن روستاهای اطراف محل زلزله، به جزء موارد محدودی از روستاها که خط ارتباطی آنها فعلا قطع می باشد، سالم گزارش شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در نوار مرزی ایران و پاکستان که خالی از سکنه بوده رخ داده است./ایسنا