اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه 50 میلیون دلاری برای فیلم ضدایرانی


کمپانی سازنده فیلم ضد ایرانی «آرگو» در گزارشی جزئیات مربوط به این پروژه سینمایی را منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس:  کمپانی سازنده فیلم ضد ایرانی «آرگو» در گزارشی جزئیات مربوط به این پروژه سینمایی را منتشر کرده است.

 فیلم سینمایی «آرگو» از اواسط ماه اکتبر در سینماهای آمریکا به نمایش درآمده است.این فیلم به کارگردانی و بازی «بن‌افلک» و به سفارش کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» که فیلم ضد ایرانی «300» را در کارنامه کاری خود دارد، ساخته شده است.«آرگو» روایتی هالیوودی از واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایرانی و فرار 6 گروگان آمریکایی از دست نیروهای ایرانی است.

کمپانی «برادران وارنر» طی گزارشی جزئیات مربوط به این فیلم از لوکیشن‌های مختلف فیلم، بودجه و هزینه‌ تخصیص یافته به فیلم، تعداد عوامل فیلم و... را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانیم:بیش از 31 میلیون دلار از کل هزینه ساخت فیلم «آرگو» مربوط به صحنه‌هایی است که در ایالت کالیفرنیا فیلمبرداری شده است که جزئیات آن در زیر آمده است:اگر چه بیشتر داستان فیلم در تهران اتفاق می‌افتد ولی هیچ‌کدام از صحنه‌ها به دلیل دسترسی نداشتن به ایران، در این شهر ساخته نشده است؛ در حقیقت مراحل اولیه فیلمبرداری در لس‌آنجلس و برخی صحنه‌های مربوط به تهران از جمله صحنه تجمع معترضین در خارج از سفارت آمریکا در استانبول فیلمبرداری شده است.



صحنه مربوط به بالا رفتن معترضین از در سفارت، در ساختمان سابق فرمانداری لس‌آنجلس گرفته شده است.تمام مدت فیلمبرداری بیش از 17 هفته به طول انجامیده که دو هفته از آن در ترکیه، یک هفته در واشنگتن دی سی و اطراف آن و 14 هفته نیز در لس‌آنجلس بوده است.

به طور کلی مراحل پیش‌تولید فیلم 67 روز و مراحل فیلمبرداری 48 روز بوده است.صحنه‌های مربوط به خانه سفیر کانادا در تهران‌، در خانه‌ای واقع در پارک هانکوک در نزدیکی لس‌آنجلس گرفته شده و از خانه «زا زا گابور» در بورلی هیلز لس‌آنجلس نیز به عنوان خانه «لستر سیگل»، تهیه‌کننده هالیوودی (با بازی آلن آرکین) استفاده شده است. هنگام ساخت فیلم «گابور» خود نیز در خانه حضور داشت ولی به دلیل وخامت حال در اتاقی به دور از هیاهوی فیلمبرداری از او نگهداری می‌شد.

به جای فرودگاه تهران نیز از فرودگاه بین‌المللی اونتاریو استفاده شده است و برای این کار از عکس‌های آیت‌الله خمینی و شعارها و نمادهای ایرانی به منظور باور‌پذیرتر شدن لوکیشن استفاده شده و با استفاده از جلوه‌های کامپیوتری کوه‌هایی را در پشت فرودگاه اونتاریو بازسازی کرده تا فضا به فرودگاه تهران نزدیک‌تر شود.صحنه‌های مربوط به لس‌آنجلس نیز در خود لس‌آنجلس فیلمبرداری شده است، به عنوان مثال صحنه‌های مربوط به استودیوی هالیوود در کمپانی «برادران وارنر» ساخته شده و رستوران «اسموک هوس»، محلی است که «مندز» (با بازی بن‌افلک) و دیگر همکارانش در رابطه با فرار شش گروگان آمریکایی از ایران نقشه می‌‌کشند.

 در مورد بازیگران نیز از ‌شهروندان آمریکایی‌ کالیفرنیای جنوبی به عنوان جمعیت اعتراض‌ها و همچنین استقبال‌کنندگان در فرودگاه تهران استفاده شده است.به گزارش کمپانی «برادران وارنر»، این کمپانی در کل 31 میلیون دلار صرف ساخت این فیلم در کالیفرنیا کرده است که از این مقدار 18 میلیون و 900 هزار دلار صرف اجاره لوکیشن فیلمبرداری شده است.

عوامل این فیلم شامل 157 بازیگر، 732 نفر عوامل پشت دوربین و حدود 3 هزار و 300 سیاهی لشکر بوده است.هزینه ساخت فیلم «آرگو» در مجموعه، گذشته از هزینه‌های جانبی، 50 میلیون دلار بوده که 6 میلیون دلار از آن نیز مالیات ساخت فیلم در ایالت کالیفرنیا بوده است.


ویدیو مرتبط :
طرح جداسازی درآمدهای دلاری دولت از بودجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: بندبازی 72 ساعته در ارتفاع 50 متری


مجله اینترنتی صبح بخیر




بندبازی ۷۲ ساعته در ارتفاع ۵۰ متری



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.



در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.