اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه دولت کردستان عراق برای خرید زنان ایزدی در دست داعش



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

برای آزادی سازی این زنان دو مقام ارشد دولت اقلیم کردستان عراق به طور ویژه کار می کند و بودجه ای به منظور خرید و آزادی این زنان در دولت اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته شده است.

دولت اقلیم کردستان عراق از زمان تصرف مناطق ایزدی نشین در عراق طرحی را به منظور خرید این زنان از سوی قاچاقچیان به منظور آزاد سازی آنان در دست اجرا دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان  " امیلی فلدمن" خبرنگار بی بی سی که به منظور تحقیق در مورد قاچاق زنان ایزدی به منطقه سفر کرده است در برنامه رادیویی " NEWSDAY " بی بی سی نتایج مشاهدات خود را در این زمینه تشریح کرد.

این خبرنگار بی بی سی گفت:" برای آزادی سازی این زنان دو مقام ارشد دولت اقلیم کردستان عراق به طور ویژه کار می کند و بودجه ای به منظور خرید و آزادی این زنان در دولت اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته شده است.

فلدمن می افزاید که هر زن ایزدی با پرداخت 2 هزار دلار از سوی قاچاقچیان عرب که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند خریداری شده و به مناطق تحت تسلط دولت اقلیم کردستان عراق آورده می شوند.

او درباره این پرسش که آیا دولت اقلیم کردستان عراق در واقع با این کار برای خرید زنان ایزدی به داعش پول پرداخت می کند گفت: از نظر مقامات مسئول کردستان عراق آنها این پول را به قاچاقچیان می دهند اما از نظر قاچاقچیانی که این زنان را می خرند ، این پول به جیب داعش می رود."

فلدمن می گوید قاچاقچیان غالبا از افراد متنفذ و قاچاقچیانی هستند که از قبل در کار قاچاق سیگار و یا چای بوده اند و در مناطق تحت تسلط داعش در عراق به گونه ای زندگی می کنند که خود را هوادار داعش نشان می دهند.

این خبرنگار می گوید از نظر داعش زنان ایزدی غنیمت جنگی هستند. آنها این زنان و دختران را به عنوان غنیمت جنگی می گیرند و در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

آمار دقیقی درباره تعداد زنان و دختران اسیر ایزدی در دست داعش و اینکه تا کنون چند تن از آنان به این شیوه از دست داعش آزاد شده اند وجود ندارد.

پیشتر گزارش های زیادی درباره خرید و فروش دختران ایزدی در محافل داخلی گروه داعش منتشر شده است. حتی چند ماه پیش فیلمی در این باره منتشر شد که نشان می داد تروریست های داعش در یک محفل خودمانی در حال چانه زنی بر سر قیمت این زنان و دختران هستند.

در محافل داخلی داعش هر چه سن این دختران کمتر باشد قیمت آنها نیز بالاتر است اما این قیمت از چند صد دلار فراتر نمی رود اما آنها وقتی بخواهند این دختران و زنان را به بیرون از مجموعه خود بفروشند قیمت آنها را بالاتر تعیین می کنند.

بر اساس برآورد و تحقیق امیلی فلدمن قیمت متوسط یک زن و دختر ایزدی که از سوی قاچاقچیان به داعش پرداخت می شود حدود 2 هزار دلار است.

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش دختران ایزدی عراق توسط تکفیری های داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شروط مجلس برای دست نبردن در بودجه دولت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بودجه 93

 

اخبار اقتصادی - شروط مجلس برای دست نبردن در بودجه دولت/باید به گونه ای برنامه ریزی شودکه مشکل اقتصاد کشور حل شود/ دولت از انطرف بام مذاکرات سقوط نکند

بعد از چندین سال بالاخره انگار امسال قرار است که کاررسیدگی به بودجه سال اینده به روزهای اخر سال موکول نشود و بنا برگفته مقامهای دولتی احتمالا تا اخر این هفته روانه مجلس شورای اسلامی میشود.

انچه که از شواهد امر بر میاید اینکه بخشهایی عمده ای از بودجه بسته هم شده و جز چند مورد تقریبا بودجه اماده شده است , این درحالی است که تازه خرده فرمایشات مجلس نشینان به مقامهای دولتی شروع شده و هرکس از دیدگاه خود راهکاری را به مجلس پیشنهاد میدهد .


این همه درحالی است که سخنگوی دولت از برنامه دولت برای یکسان سازی نرخ ارز در سال 93 خبر داد و با اعلام اینکه لایحه بودجه سال آینده را به موقع تقدیم مجلس می کنیم، گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 93 منعکس شده است.


محمدباقر نوبخت گفت: رویکرد دولت در بودجه سال 93 حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز است.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: قطعاً نرخ دلار در بازار غیررسمی و نرخ دلار مبادله ای تفاوت چندانی در بودجه سال آینده نخواهند داشت. اما یکسان سازی نرخ ارز طبق برنامه دولت به یکباره انجام نخواهد شد بلکه یکسان سازی به تدریج توسط دولت اجرا می شود.


سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این که آیا طبق5 وعده ای که پیش از این داده بودید مبنی بر اینکه لایحه بودجه 93 در تاریخ 13 آذر تقدیم مجلس خواهد شد آیا چنین خواهد بود؟ گفت: لایحه بودجه 93 در وقت قانونی تقدیم مجلس می شود. این در حالی است که در تنظیم لایحه بودجه 93 از وزرای دولت نظر خواهی شده است. البته بودجه امسال نه انبساطی است و نه انقباضی بلکه به صورت واقعی تنظیم شده است.


وی با تاکید بر این که بودجه سال آینده بدون کسری تقدیم مجلس می شود، پیش بینی کرد که کمک ها و منابع لحاظ شده در بودجه تا پایان سال آینده در بودجه بدون کسری محقق شود و بودجه بدون کسری باشد.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره اینکه آیا فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 لحاظ شده است یا خیر ؟ گفت: برای سال 93 به منظور اجرای قانون هدفمندی، اجرای فاز دوم این قانون در بودجه 93 منعکس شده است. البته در جلسه رسانه ای به زودی اجزای لایحه بودجه دولت را برای خبرنگاران تشریح خواهم کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره قیمت نفت در بودجه سال 93 اظهار داشت: نرخ تسعیر ریال و دلار به محض نهایی شدن در دولت اعلام خواهد شد. بعد از این که لایحه نهایی شود درباره تاثیر بودجه 93 بر زندگی مردم و اقتصاد کشور اطلاعاتی را اعلام خواهیم کرد.
***بودجه باید انقباضی بسته شود


اظهارات سخنگوی دولت نشان میدهد که هیچ نظرخواهی از نمایندگان مجلس نشده واحتمالا این نظر خواهی به زمان بررسی بودجه درمجلس واگذار شده تا با رایزنی و همکاری نظر دولت در بودجه تامین شود , اما نمایندگان از همین الان نظرات خودر برای ملحوظ شدن در بودجه به دولت ارایه میدهند , این درحالی است که بخشی از این نظرات با انچه دولت در بودجه مد نظر دارد همخوانی ندارد وهمین امر نشان میدهد که دولت برای به تصویب رساندن نخستین بودجه اش در مجلس کارساده ای پیش رو نخواهد داشت .


درهمین راستا یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه گزارش رییس جمهور بوی واقع بینی می داد، گفت: با توجه به اینکه هوای اقتصاد مانند هوای تهران آلوده است از دولت می خواهم همه راههای درمان رکود اقتصادی را امتحان کند و بودجه سالانه را کوچک بنویسد.

علیرضا محجوب ، با بیان اینکه خوشحالیم که دولت فعلی به این بیماری که مزمن ترین بیماری اقتصاد کشور است توجه کرده است، افزود: با توجه به اینکه اقتصاددانان رکود را سرطانی برای اقتصاد می دانند که نباید دچار می شدیم و حالا که دچار شدیم باید همه راههای درمان را طی کنیم.


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کس راه حل قطعی برای درمان رکود در دنیا ندارد، افزود: جنس رکود در کشور ما رکود تورمی است یعنی از طرفی قیمت‌ها بی تناسب و شتابان افزایش می یابد و از طرف دیگر تقاضا هم کم می شود که در اینجا تئوری های اقتصاد قابل تفسیر نیست.


محجوب درباره ویژگی هایی که بودجه 93 باید داشته باشد، گفت: بودجه باید کوچک نوشته شود چرا که بودجه بزرگ به رکود و کسادی دامن می زند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه میدان اقتصاد در حال حاضر بسته شده است و 18 درصد جای تنفس دارد، افزود: همان قدر که هوای تهران آلوده است هوای اقتصاد هم آلوده است به همین جهت رابطه بازی زیاد است.


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه کوچک منهای ملاحظات اجتماعی آرمان ما است، افزود: تاکنون بودجه کوچک نداشتیم غیر از متممی که آمد و دولت سعی کرد بودجه را کوچک کند.


***الزامات دولت در ارایه بودجه 93
درعین حال ؛ سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره الزامات دولت در ارائه بودجه 93 گفت:در بودجه نویسی باید تلاش شود تا خود تحریمی ها برداشته و همچنین زمینه رفع موانع موجود در بخش های تولید ، صادرات و واردات را فراهم کرد.تا گره های کوری که درچند سال اخیر اقتصاد کشور با آن مواجه بود باز شود.


عبد الرضا مصری در گفت‌ و گو با خانه ملت، گفت: آنچه مشخص است در بودجه نویسی تعریف منابع درآمدی نکته بسیار مهمی است و نحوه تحقق درآمدها تعیین کننده میزان هزینه و نوع رفتار بودجه است.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ابتدا باید به این نکته توجه داشت که موضوع اقتصاد و بودجه متفاوت هستند بطور مثال با ارائه سیاست های اقتصادی مناسب می توان نقدینگی‌های موجود جامعه را جذب کرد که این موضوع به اقتصاد ارتباط دارد و نباید این نکته را نیز فراموش کرد که بودجه تنها جزئی از اقتصاد یک کشور محسوب می شود.


این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه وقتی که بودجه به صورت لایحه به مجلس می‌آید شاکله آن ریخته شده و مجلس نمی تواند تغییر چندانی در آن ایجاد کند.افزود: باید در بودجه نویسی تلاش کرد تا خود تحریمی ها برداشته شود و همچنین زمینه رفع موانع موجود در بخش های تولید و صادرات و واردات را فراهم کرد.


مصری ادامه داد: البته نکات مهمی در بودجه نویسی وجود دارد که می توان به وجود هزینه های اجتناب ناپذیری مانند هزینه های حقوق و دستمزد، بهداشت و درمان، پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بازنشستگان حوادث غیر مترقبه اشاره کرد و هزینه های مذکور باید پرداخت شوند.


وی افزود: در بودجه سالانه، اعتباراتی نیز برای انجام کارهای اجرایی درنظر گرفته شده است که به نوع عملیات اجرایی بستگی دارد لذا می توان در انجام این کارها اولویت بندی لازم را انجام داد، بطور مثال در موضوعاتی مانند خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای تسهیل حمل و نقل عمومی شهری و آسفالت معابر وخیابان های شهرها اولویت بندی کرد و بر حسب شرایط در مقطع زمانی خاص، برای اولویت مشخص هزینه کرد.


سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره بودجه سال 93 یادآور شد: در هرصورت امیدوارم بودجه سال آینده گره گشای مسائل اقتصادی باشد و به تسهیل و رونق اقتصاد و تولید کشورمنتهی شود .


*** شروط مجلس برای بودجه سال آینده
درهمین راستا همچنین یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه امسال مجلس با جدیت مقابل افزایش هزینه های جاری دولت به غیر از حقوق و دستمزد، ایستاده است از پیش بینی 7 پروژه ملی ضروری در بودجه سال آینده از سوی دولت خبر داد.


غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ، با بیان اینکه بودجه از دو بخش احکام و ارقام تشکیل می‌شود، تصریح کرد: احکام می تواند تابع زمان نباشد اما همیشه از دولت ها تقاضا داریم دو ماه قبل از تاریخ مقرر ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس نشست مشترکی برای بررسی احکام تشکیل شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان به بسیاری از اقدامات در فضای تعاملی سرعت بخشید تا مشکل مردم رفع شود، افزود: در هر حال به موضوع بودجه انبساطی یا انقباضی ورود نمی کنیم اما دولت در تنظیم بودجه باید یکسری ملاحظات را در نظر بگیرد.


وی در توضیح مطلب فوق ادامه داد: کاهش هزینه ها و صرفه جویی یکی از اقداماتی است که در بودجه باید لحاظ شود به عبارتی دولت فضای ریاضتی را از خود آغاز کند و همزمان به سختی هایی که مردم وارد می شود دولت نیز این سختی ها را متحمل شود.


این نماینده مردم مجلس نهم با تاکید بر اینکه مجلس امسال با جدیت مقابل افزایش هزینه های جاری دولت به غیر از حقوق و دستمزد ایستاده، افزود: برخی موضوعات حساسیت‌هایی دارد که رهبری نیز بر روی آنها حساس است.


جعفرزاده ایمن آبادی گفت: موضوع دوم انضباط مالی است که دولت باید مد نظر داشته باشد؛ انضباط مالی و قانون گرایی از جمله شروط مجلس در بودجه است.


وی با بیان اینکه اهداف اسناد بالادستی نیز باید در بودجه تحقق یابد، ادامه داد: بودجه باید مطابق برنامه پنجم، سند چشم انداز و قانون اساسی بسته شود.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه از طرفی دولت به جای کاهش بودجه عمرانی، بودجه جاری را در بودجه 93 باید کاهش دهد، تصریح کرد: افزایش بودجه عمرانی به رفع مشکلات مربوط به اشتغال کمک می کند.


این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: دولت در نظر دارد 7 پروژه ملی جدید و ضروری عمرانی را در بودجه سال آینده لحاظ کند اما این مطلق نیست به دلیل اینکه در مواردی امکان دارد پروژه هایی به تشخیص رهبری، رئیس جمهور یا رئیس مجلس ضرورت داشته باشد.
وی تاکید کرد: در مجموع دولت به تولید و اشتغال در بودجه توجه جدی داشته باشد.


جعفرزاده ایمن آبادی در بخش دیگری از اظهاراتش به بودجه هدفمندی یارانه های در سال 93 اشاره کرد و گفت:‌ هدفمندکردن یارانه ها باید از افزایش حجم نقدینگی در جامعه و تورم جلوگیری کند یعنی دولت روش اجرای هدفمند کردن یارانه ها را در جهتی هدایت کند که از افزایش نقدینگی، کاهش ارزش پول، افزایش تورم جلوگیری کند و رکود از شرایط فعلی خارج شود.


***بودجه 93 را باید مقاومتی بست
درهمین حال ، عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه بودجه 93 را باید مقاومتی بست، گفت: کاهش هزینه ها و توجه به عمران و سرمایه گذاری و جلوگیری از برخی ریخت و پاش هایی که در بودجه وجود دارد یکی از ابعاد اصلی و مهم بودجه آینده باید باشد.


محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خانه ملت،با اشاره به اینکه دولت باید بودجه را بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم کند، افزود: در مجلس هم به نمایندگان و دولت می شود توصیه کرد که در همین راستا حرکت کنند نه خلاف جهت.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: فعلا شرایطی مشابه دوالی سه سال اخیر را شاهد خواهیم بود نه شرایط دیگری.

اخبار اقتصادی - قدس انلاین