اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به کارگیری تسلیحات جدید روسی در سوریه


ارتش سوریه استفاده از تسلیحات نظامی جدید روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران: ارتش سوریه استفاده از تسلیحات نظامی جدید روسیه را آغاز کرد.

یک منبع نظامی سوری گفت: "ارتش سوریه به کارگیری تسلیحات جدیدی را که روسیه به این کشور فرستاده، آغاز کرده است."

این منبع تصریح کرد: "این تسلیحات پیشرفته و جدید روسی، اثرگذاری و دقت بسیار بالایی دارد و ارتش در حال فراگیری نحوه به استفاده از آن است."


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه تسلیحات روسی 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تسلیحات امریکایی و روسی مورد استفاده در سوریه آشنا شوید + تصویر



اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

نبرد نیروهای مورد حمایت روسیه و امریکا با موشک های میلیون دلاری
با تسلیحات امریکایی و روسی مورد استفاده در سوریه آشنا شوید + تصویر

این روزنامه اشاره می کند که امریکایی ها تسلیحات 60 هزار دلاری در اختیار معارضان سوری قرار داده اند و روسیه نیز از تانک های تی-90 4.5 میلیون دلاری در اختیار ارتش سوریه و نیروهای شبه نظامی وابسته به دولت سوریه قرار داده است. این نشریه می افزاید:"در گزارشی که از سوی سازمان سیا تهیه شده است تجهیز گروه های معارض با تسلیحات امریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.

 روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی همزمان با توافق روسیه و امریکا بر سر آتش بس اشاره می کند که علیرغم موافقت های صورت گرفته نبرد یبمان نیروهای دو طرف در جریان است.

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

  به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که امریکایی ها تسلیحات 60 هزار دلاری در اختیار معارضان سوری قرار داده اند و روسیه نیز از تانک های تی-90 4.5 میلیون دلاری در اختیار ارتش سوریه  و نیروهای شبه نظامی وابسته به دولت سوریه قرار داده است.
 
 
این نشریه می افزاید:"در گزارشی که از سوی سازمان سیا تهیه شده است تجهیز گروه های معارض با تسلیحات امریکایی مورد بررسی قرار گرفته است. در ویدئویی که به تازگی منتشر شده نشان داده می شود. در این فیلم باور نکردنی صحنه رویارویی تانک تی -90 روسی با موشک های 60 هزار دلاری امریکایی دیده می شود. این نبرد در اطراف حلب در شمال شرق سوریه در جریان است. 

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

موشک "تاو" نوعی موشک هدایت شونده ضد تانک است که در دهه 1960 در شرکت هوانوردی هیوز طراحی شده و از سال 1970 میلادی به خدمت ارتش امریکا پذیرفته شود. تاو در کنار موشک روسی 9 کی 11 مالیوتکا یکی از دو موشک هدایت شونده پرتیراژ دنیا بوده است. این موشک هم قابلیت شلیک سطح به سطح و هم قابلیت شلیک هوا به سطح را دارد. از جمل خصوصیات واین موشک می توان به دو مرحله ای بودن آن و استفاده از سوخت جامد اشاره کرده است. سامانه های پرتاب متعددی برای این موشک طراحی شده که شامل پرتابگرهای قابل حمل توسط پیاده نظام، پرتابگرهای نصب شونده مصب شونده بر روی خودروها و پرتابپرهای نصب شونده بر روی بالگرد می شود. موشک تاو در هیچ یک از کشورهای کاربر آن از رده خارج نشده اما بهینه سازی های متعددی بر روی آن انجام شده است. 

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

برد مفید این موشک ۶۵ تا ۳٬۷۵۰ متر، کالیبر آن ۱۵۲ میلی‌متر، وزن کلاهک آن ۳٫۹ کیلو در مدل‌های آ تا سی و ۵٫۹ کیلوگرم در مدل‌های دی تا اف، و وزن کل موشک در مدل‌های مختلف بین ۱۸٫۹ کیلو تا ۲۲٫۶ کیلو است.

قدرت نفوذ این موشک در زره حدود ۶۰ سانتی‌متر در مدل آ و بی و ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر در مدل سی برآورد شده‌است. حداکثر شتاب موشک تاو ۲۷۸ متر بر ثانیه است و فاصله بین شلیک تا برخورد موشک با هدف در حداکثر برد مفید موشک ۲۰ ثانیه است که به معنای میانگین سرعت حدود ۱۸۷ متری این موشک است.
تانک تی -90 جدیدترین تانک ارتش روسیه است که تولید آن از سال 1995 میلادی آغاز شد. این تانک با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت. 

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

طراحی این تانک زمانی آغاز شد که ارتش روسیه در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد سیاست تولید همزمان دو یا چند تانک را کنار خواهد گذاشت و در نتیجه تولید فقط یکی از تانک‌های تی-۷۲بی یا تی-۸۰یو ادامه خواهد یافت. اما به جهت اینکه کارخانه‌های اصلی تولید این دو تانک متفاوت بوده و هر کدام نقش مهمی در اقتصاد شهر خود داشتند سفارش کوچکی از هر دو نوع تانک را به این دو کارخانه داده شد. اورال‌واگن‌زواد کارخانه تولید تی-۷۲ به امید انتخاب این تانک از سوی ارتش روسیه نسبت به تانک پیشرفته‌تر و تواناتر تی-۸۰ تصمیم گرفت سیستم کنترل آتش تی-۸۰ و زره واکنشی انفجاری کنتاکت-۵ تی-۸۰ را به روی تی-۷۲ نصب کرده و اصلاحات دیگری را به منظور افزایش قابلیت‌های رزمی آن انجام دهد. ارتش روسیه این مدل بهینه‌شده تی-۷۲ را که نام آن هم به تی-۹۰ تغییر پیدا کرده بود در سال ۱۹۹۶ به عنوان تانک جدید خود انتخاب کرد.

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

مدل اولیه تی-۹۰ از یک موتور دیزلی ۱۲ سیلندر با قدرت ۸۴۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. در مدل تی-۹۰آ موتور پرقدرت‌تر وی-۹۲ با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و جدیدترین مدل که تی-۹۰ام نام دارد و هنوز تولید نشده از موتور وی-۹۶ با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور چندگانه‌سوز است و علاوه بر گازوئیل می‌تواند از نفت سفید و بنزین هم استفاده کند. نسبت قدرت به وزن در مدل اولیه تی-۹۰ حدود ۱۸٫۰۶ اسب بخار به تن است که به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر از تی-۸۰ است.

 

اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,تسلیحات امریکایی

 

وزن تی-۹۰ حدود ۴۶٫۵ تن است. حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است. تی-۹۰ با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج متری آب را دارد و زمان آماده‌سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است.

 

اخبار بین الملل - خرداد