اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به وکیل شکایت از «آرگو» پولی نمی دهیم


رییس سازمان سینمایی گفت: تاسفانه وکیل فرانسوی شکایت از «آرگو» را خوب میشناسم؛ وی جزو وکلایی است که دنبال آدمهایی می گردد که کسی وکالتشان را قبول نمی کند. در شأن ما نیست امثال این خانم وکیل ما شود. او قراردادی با ما ندارد و من هم پولی به او نخواهم داد و دیگر قرار نیست کارش را ادامه دهد.

شبکه ایران: بالاخره و بعد از مدتها کشمکش امروز صبح درب خانه سینما باز شد آن هم با حضور حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از سینماگران نظیر عزت الله انتظامی، بهمن فرمان آرا، رضا کیانیان، رخشان بنی اعتماد، علیرضا داوودنژاد، کامبوزیا پرتوی، هانیه توسلی،علی رویین تن، فرهاد توحیدی، کیومرث ‌پور احمد، محمدعلی سجادی، مهدی فخیم‌زاده، داریوش اسدزاده، حبیب دهقان نسب، ابراهیم مختاری،فرشته طائرپور، علیرضا خمسه، منوچهر محمدی، کارن همایونفر، آتیلا پسیانی، کامران ملکی، ابراهیم فروزش، جمال شورجه  و علی دهکردی.

حق حاکمیت است که متوجه سینما باشد و برای سینما هر تصمیمی گرفت پای آن بایستد

بعد از بازگشایی ایوبی در نشستی مستقیم با اهالی رسانه نکات جالبی را درباره اوضاع سینما بیان کرد. ایوبی گفت: «برای پایدار ماندن اعتماد باید همه مسائل و ساز و کار سینمایی شفاف باشد. مردم سینما را به عنوان سخنگوی زندگی خود می خواهند و هنرمندان هم امنیت شغلی و روانی می خواهند پس حق حاکمیت است که متوجه سینما باشد و برای سینما هر تصمیمی گرفت پای آن بایستد.»

ایوبی ادامه داد: «دولت باید به گونه ای در سینما ورود کند که بخش خصوصی آن را حامی خود بداند. من اهمیت خانه سینما را می دانستم اما حساسیتش را نه؛ مشکل خانه سینما مثل خاری در پای سینما بود که باید کند و این مسیر را هموار کرد.»

رییس سازمان سینمایی درباره وضعیت دولت در برابر مقوله فیلمسازی گفت:« دولت در عرصه فیلمسازی نباید عرضه و تقاضای بخش خصوصی را بهم بریزد. کمک به سینمای اندیشه ای و ارزشی را می خواهیم و قرار نیست فقط فیلم تجاری بسازیم. هدف باید فیلم فاخر باشد، هر چند محدود.»

همه سلایق باید در هیات مدیره خانه سینما حضور داشته باشند


ایوبی درباره روند بازگشایی خانه سینما هم به صراحت اعلام کرد: «حکم بازگشایی مجدد خانه سینما روز گذشته به طور مکتوب توسط وزیر داده شد.  مجمع عمومی با حضور نمایندگان همه صنوف برگزار می شود، همه صنوف هم پیش از آن باید قانونی شوند.»

ایشان ادامه داد:«اصناف عضو خانه سینما در مجمع عمومی برای تعیین هیات مدیره حاضرند، تاکید ما فعلا بر اساسنامه فعلی است. از شنبه ناظران ارشاد در خانه سینما و هیات مدیره حاضر می شوند تا مجمع در روزهای آینده تشکیل شود.»

ایوبی افزود:«قرار نیست اصناف سینمایی را دولتی کنیم، بنای ما این است که دولتی بمانند. دولت کمک مالی به خانه سینما را باز هم ادامه می دهد. ترکیب سلیفه ها را در هیات مدیره جدید خواهیم داشت. از آن سو با شورای عالی سینما مخالفتی نداریم و بودنش مثبت است اما سازمان سینمایی را کوچکتر می کنیم.»

قرار نیست با وکیل فرانسوی برای شکایت از «آرگو» کار کنیم

رییس سازمان سینمایی در ادامه درباره ماجرای شکایت از «آرگو» که این روزها از سوی نادر طالب زاده پیگیری می شود اعلام کرد:«متاسفانه وکیل فرانسوی شکایت از «آرگو» را خوب میشناسم؛ وی جزو وکلایی است که دنبال آدمهایی می گردد که کسی وکالتشان را قبول نمی کند. در شأن ما نیست امثال این خانم وکیل ما شود. او قراردادی با ما ندارد و من هم پولی به او نخواهم داد و دیگر قرار نیست کارش را ادامه دهد.»

ایوبی درباره شایعات مطرح شده پیرامون پستهای مدیریتی زیرمجموعه سازمان سینمایی هم افزود:«این حرفها شایعه است. ما هیچ توافقی با آفریده نداشته ایم و بنا نیست او در میان مدیران سینمایی ما باشد. با رحمان سیفی آزاد هم توافقی نداشته ایم. متاسفانه در فرهنگ، مدیران زیادی نداریم که ارزش‌های انقلابی را بفهمند و به آن عمل کنند. »

ایوبی درباره حواشی پیرامون اکران برخی فیلمها گفت:« اگر کسی هم فیلمی ساخت که به نظر عده ای خلاف نظر ما است، نباید او را طرد کرد. »


ویدیو مرتبط :
‫آیا به پولی که قرض می دهیم خمس تعلق می گیرد؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات ایوبی درباره وکیل فرانسوی پیگیر پرونده شکایت ایران از هالیوود



پرونده شکایت ایران از هالیوود , دولت ایران

اظهارات ایوبی درباره وکیل فرانسوی پیگیر پرونده شکایت ایران از هالیوود

ایوبی درباره حضور وکیل فرانسوی برای پیگیری پرونده شکایت از هالیوود گفت: این خانم که به عقیده من وکیل شیطان است هیچ قرارداد رسمی با دولت ایران ندارد و به همین دلیل ما هیچ پولی به ایشان پرداخت نخواهیم کرد.

 ایوبی در ادامه نشست رسانه ای در خانه سینما درباره حضور ایزابل کوتان پیر وکیل فرانسوی برای پیگیری پرونده شکایت از هالییود گفت: در شأن جمهوری اسلامی ایران با این ثبات و اقتدار نیست که آدم‌هایی در حد این خانم را وکیل خود بکنند.

وی ادامه داد: پیگیری این پرونده از ابتدا نادرست و غیر منطقی بود و فرض کنیم این دادگاه کوچک فرانسوی آن فیلم بی‌هنر آمریکایی را محکوم کند در این صورت دستاورد ما چیزی جز ترغیب مردم به دیدن این فیلم نیست.

وی تأکید کرد: این خانم که به عقیده من وکیل شیطان است هیچ قرارداد رسمی با دولت ایران ندارد و به همین دلیل ما هیچ پولی به ایشان پرداخت نخواهیم کرد./فارس