اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به نام تور کاشان به کام کلاهبرداران



اخبار,اخباراجتماعی ,گردشگری

این روزها تور کاشان و گلابگیری رونق چشمگیری دارد. چنانکه دفاتر خدمات مسافرتی در تعطیلات آخر هفته پول های هنگفت به جیب می زنند. اما در این میان سود جویانی نیز هستند که از نام تور کاشان به نفع کلاهبرداری های خود بهره جویند.

 مسئولان گردشگری همواره بر سفرهای گروهی تاکید دارند و می گویند این نوع سفر کردن بهتر است. در اخبار می خوانیم که مسئولان ما را به سفرهای گروهی ترغیب می کنند و خواستار آن هستند تا به جای آنکه با ماشین های شخصی در جاده ها حرکت کنیم با تورهای گردشگری به مناطق دیدنی برویم. اما هنگامی که نظارتی وجود ندارد و تجربیات ناخوش آیند را در طول سفرهای گروهی شاهد هستیم چگونه به گفته های مسئولان اعتماد کنیم؟

خانم مرندیان با بیان این صحبتها به خبرنگار CHN گفت: «جمعه ای که گذشت با بیش از 20 نفر از اعضای فامیل بر آن شدیم تا به کاشان و دیدن مراسم گلابگیری برویم. با وجود آنکه همه افراد این گروه امکان سفر با وسیله شخصی را داشتند اما تصمیم گرفتیم تجربه سفر گروهی و همراهی با یک تور گردشگری را داشته باشیم. »

او ادامه داد: «با توجه به علایق گروه، به یکی از دفاتر خدمات مسافرتی واقع در خیابان سهروردی مراجعه کردیم و قرارداد سفر با این دفتر گردشگری امضا کردیم که شامل صبحانه، ناهار، عصرانه، وسیله نقلیه (اتوبوس اسکانیا) ، گشت شامل کاشان(خانه طباطبایی ها، بروجردی ها ، عباسی ها، باغ فین، نیاسر(آبشار ، غار و آتشکده) می شد. در نهایت امر قرارداد امضا و مبلغ 60 هزار تومان در ازای هر نفر برای دریافت خدمات ذکر شده پرداخت شد.»

این گروه که شامل 26 نفر از اعضای یک خانواده می شد طبق ساعت ذکر شده در قرارداد در محل حاضر شدند و سفر یک روزه خود به کاشان را آغاز کردند. صرف صبحانه و رسیدن به نیاسر نسبتا خوب پیش رفت و تنها با خرابی چند دقیقه ای اتوبوس همراه بود. پس از رسیدن به نیاسر راهنمای تور ، گروه را برای دیدن آبشار به حال خود رها کرد و گروه پس از سه ساعت گشت به سمت اتوبوس بازگشتند. این درحالی است که آتشکده و غار را ندیدند چراکه راهنمایی با آنها نبود تا این بخش ها را نشان دهد.

این گردشگر در ادامه با اشاره به آنکه راهنمایی که همراه گروه بود هیچ کارتی که نشان از رسمی بودن شغلش در سازمان میراث فرهنگی داشته باشد به همراه نداشت گفت: «در ابتدای امر تصورمان این بود که یک اتوبوس مسافر هستیم اما بعد متوجه شدیم از این آژانس دو اتوبوس به کاشان اعزام شده است. راهنمایی که در اتوبوس ما بود اعلام کرد راهنمایی که در اتوبوس دیگر است، دارای کارت از سازمان میراث فرهنگی است اما او چنین کارتی ندارد.»

به گزارش CHN، لازم به ذکر است که نام فامیل راهنمای تور، فروشنده تور و مسئول فروش تور یکی است.

مرندیان افزود: «پس از آنکه از نیاسر به سوی کاشان حرکت کردیم ساعت حدود یک و نیم ظهر بود. اما پس از رسیدن به میدان امام حسین کاشان، اتوبوس به طور کامل خاموش شد و دیگر روشن نشد. وضعیت به نوعی بود که ترافیک شدیدی در میدان بوجود آمد و منجر به حضور پلیس شد. اما اتوبوس درست نشد.«

به گفته او، این تور شامل افراد مسن، کودکان و افراد زیادی می شد که در آن ساعت از روز که زمان ناهار بود گشنه و تشنه بودند اما راهنمای گروه بدون آنکه به این نکات توجه کند گروه را به بهانه تهیه غذا ترک کرد و تا ساعت 18 بازنگشت.

مرندیان ادامه داد: «نه تنها راهنمای گروه تلفن خود را پاسخ نمی داد بلکه هیچ شخص پاسخگوی دیگری در دفتر خدمات مسافرتی نیز نبود. بیش از 40 نفر در میدان رها شده بودند. بدون غذا و ماشین. بی آنکه کسی بگوید در چنین شرایطی چه باید کرد. سفری که قرار بود تبدیل به یکی از خاطرات خوش برای کودکان و اعضای فامیل شود با ماندن بیش از 5 ساعته مان در زیر آفتاب در میدان کاشان سپری شد و این سفر را به یکی از بدترین خاطرات گردشگری ما تبدیل کرد.«

این گروه با وجود آنکه با تور سفر کرده بودند و قرار بود تجربه ای خوب از یک سفر گروهی را باخود همراه کنند اما به دلیل سواستفاده از اعتمادشان، ناچار شدند خود به دنبال تهیه غذا و سپس اتوبوس اقدام کنند و از هیچیک از بخش های دیدنی کاشان دیدن نکردند. آنها به ناچار برای بازگشت به تهران اتوبوس دیگری کرایه کردند که برای آمدن آن تا پاسی از شب در میدان کاشان ماندند. کودکان خاطره ای بد از سفر در ذهن خود ثبت کردند و با احتساب هزینه ای که برای آن پرداخت کردند سفر یک روزه آنها بیش از صد هزار تومان برای هر نفر آب خورد.

اگر از هزینه ریالی که برای این تور پرداخت شده بگذریم قطعا افرادی که با این تور همراه بودند دیگر سفر با یک تور را به سفر با اتومبیل های شخصی خود ترجیح نمی دهند. در واقع می گویند: «مشت نشانه خروار است. هنگامی که نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و فعالیتی که انجام می دهند و بلاهایی که بر سر مسافران می آورند وجود ندارد دیگر سفر گروهی معنا ندارد. چرا مسئولان بر مواردی تاکید دارند که نمی توانند نظارت درستی روی آن داشته باشند؟ چرا اجازه می دهند کلاهبرداران به نام تورهای گروهی از مسافران سو استفاده کنند؟»


 اخبار اجتماعی  -  میراث فرهنگی


ویدیو مرتبط :
تور یک روزه / تور طبیعت گردی / تنگه مروارید / تور استان فارس / تور شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تور کاشان‌گردی داریوش فرهنگ+عکس



داستان همان داستان پول است. مثل همیشه، و خانواده‌ای که برای به دست آوردن پول و ارث و میراث کوتاه نمی‌آیند.

نرگس عاشوری: تماشای یک فضای سنتی در ایام نوروز می‌تواند جالب و دوست‌داشتنی باشد. آن هم با حضور بازیگران مطرح و یک قصه طنز و دوست‌داشتنی پیشنهاد خوبی خواهد بود. پس کمی صبر کنید تا اولین روز نووز سریال جشن تولد داریوش فرهنگ را ببینید. البته تا به امروز شبکه‌ای که قرار است فرهنگ در آن جشن تولد به پا کند مشخص نیست. چرا که این سریال در سیما فیلم تولید می‌شود و در روزهای پایانی اسفند مشخص می‌شود که این سریال جایگزین کدام یک از مجموعه‌های انتخابی شبکه‌ها می شود. شاید هم نشود! مانند سال‌های پیش... .

تور کاشان گردی , کاشان گردی داریوش فرهنگ
شهر کاشان برای به نمایش گذاشتن یک فضای سنتی و دوست‌داشتی بهترین انتخاب است و داریوش فرهنگ با این انتخاب می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. به خصوص مخاطبان کاشانی که نسبت به خطه خود علاقه‌‌ی خاصی دارند. ظاهرا فرهنگ از فضای تاریخی و دیدنی کاشان مانند باغ فین، خانه بروجردی‌ها و... هم استفاده کرده است. به گونه‌ای فرهنگ سعی دارد در این سریال یک تور کاشان گردی هم راه بیاندزد. پس اگر نمی‌توانید در ایام نوروز به مسافرت بروید، پیشنهاد می‌کنم سریال را ببیند.
داستان همان داستان پول است. مثل همیشه، و خانواده‌ای که برای به دست آوردن پول و ارث و میراث کوتاه نمی‌آیند. لطف‌الله خان که در کار فرش است، 40سال پیش تعهدنامه‌ای تنظیم می‌کند که فرزندانش برای رسیدن به ارث و میراث باید به تمام بندهای این تعهدنامه که یک روز مانده به پایان سال برملا شده، عمل کنند. اما در این راه کسانی‌ هستند که مانع این کار می‌شوند. در این بین خانواده مرحوم حاج کریم گلاب‌گیر هم وارد ماجرا می شوند. این ماجرا در روز14 فروردین خاتمه پیدا می‌کند.

تور کاشان گردی , کاشان گردی داریوش فرهنگ
فرهاد آئیش: عاشق فضاهای سنتی هستم
گریم متفاوتی دارد. موهای سفیدی که دو طرف سرش را گرفته، درست شبیه پدربزرگ‌های دوست‌داشتنی. البته کمی کم حوصله و بداخلاق . فرهاد آئیش در این سریال نقش لطف‌الله‌خان را بازی می‌کند. او درباره حضورش در این سریال می‌گوید: «خیلی از این نقش راضی هستم. چون علاوه بر ویژگی‌های طنزی که دارد یک ابهت خاصی دارد.»
آئیش یکی دیگر از دلایل پذیرفتن این نقش را لوکیشن آن می‌داند و می‌گوید:«‌ اینکه‌قصه دور از تهران است خیلی برایم مهم بود. من واقعا شهرستان‌های ایران را دوست دارم، به خصوص مکان‌هایی که فضای سنتی خود را حفظ کرده‌اند.»
آییش که پیش از این در کلاه پهلوی و فیلم شب‌های تهران با داریوش فرهنگ همکاری کرده است می‌گوید: همکاری با داریوش فرهنگ را خیلی دوست دارم. می‌توان گفت یکی از دلایلی که در این کار حضور پیدا کردم حضور فرهنگ بود. امیدوارم بتوانیم به اتفاق هم اثری پرمخاطب ارائه دهیم.

خانواد‌ه‌ لطف‌الله خان
لطف‌الله خان یک پسر به نام حبیب( خسرو احمدی) دارد. حبیب علاقه‌ای ندارد که به تعهدنانه عمل شود. چرا که دوست ندارد ارثی به دو خواهرش زری( فرحناز منافی‌ظاهر) و پری( افسانه ناصری) برسید. ولی در میان آقا شاپور( پرویز فلاحی‌پور) شوهر پری خانم تمام تلاشش را برای به دست آوردن ارث می‌کند. به همین دلیل اختلافی بین خانواده ایجاد می‌شود. شاپرک( هدی زین‌العابدین) دختر پری خانم و آقا شاپور می‌خواهد این اختلاف را حل کند. دختری که در میانه راه درگیر یک رابطه عاطفی با نوه حاج کریم گلاب‌گیر( کاوه خداشناس)، دوست قدیمی پدربزرگ می‌شود..... / inn.ir