اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به زودی تحولاتی عظیم در عراق و افغانستان...



 

 

به زودی تحولاتی عظیم در عراق و افغانستان...

 

سردار جزایری: به زودی تحولاتی عظیم در عراق و افغانستان رخ خواهد داد

اگر آمریکا که دو شکست بزرگ و مفتضحانه را در برابر حزب الله و حماس در منطقه تجربه کرده است می خواهد شکست سومی را هم برای بار دیگر تجربه نماید، تصمیم با خودش است.

معاون فرهنگی وتبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک تحولات شگرفی در عراق و افغانستان بوقوع خواهد پیوست، حمایت تهران از بغداد را حمایتی استراتژیک عنوان کرد.

سردار مسعود جزایری در گفتگو با مهر، درباره  احتمال مطرح شده از سوی رئیس جمهور مبنی بر حمله نظامی آمریکا درآینده ای نزدیک به دو کشور در منطقه خاورمیانه، اظهارداشت: اگر آمریکا که دو شکست بزرگ و مفتضحانه را در برابر حزب الله و حماس در منطقه تجربه کرده است می خواهد شکست سومی را هم برای بار دیگر تجربه نماید، تصمیم با خودش است.

وی در ادامه اعلام کرد: بدون تردید در آینده ای نزدیک درعراق وافغانستان نیز تحولات شگرفی به وقوع خواهد پیوست.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشوردر بخش دیگری از سخنانش به ادعای اخیر ژنرال اودیرنو فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق مبنی بر اینکه " ایران به حمایت های مالی ، آموزشی و تسلیحاتی خود از گروه های تندروی شیعه در عراق همچنان ادامه می دهد" اشاره و خاطرنشان کرد: منافع جمهوری اسلامی ایران درکشور عراق در واقع همان منافع مردم ودولت عراق است.

وی با تاکید براینکه هرچه آرامش بیشتری در عراق حاکم باشد و دولت قانونی این کشور از استقرار و ثبات بیشتری برخوردار شود، به نفع جمهوری اسلامی ایران وسایر کشورهای منطقه خواهد بود، حمایت تهران از بغداد را حمایتی استراتژیک عنوان کرد.

سردار جزایری تصریح کرد: لازمه تحقق این مهم آن است که چتر حمایتی ایران همچنان همه عراق و عراقیهای آزاده و مستقل اندیش را دربربگیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس شواهد موجود بسیاری از گروه های شبه نظامی و تروریستی بصورت مستقیم وغیرمستقیم با آمریکا هماهنگ هستند و این درحالیست که آمریکائیها همواره ژست حقوق بشر را بخود گرفته اند و نسبت به مسئله جنگ و تروریست خصوصا بعد از بروز مشکل بصورت دوگانه برخورد می کنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور، مردم ایران وعراق را دارای مشترکات بسیاری در زمینه های گوناگون دانست وافزود: هزاران سال است که فرهنگ مردم دو کشور ایران وعراق با هم آمیخته شده است بطوریکه هم اکنون ملت عراق ایرانیان را دوست وبرادر خود می دانند.

جزایری گفت : در حقیقت این آمریکائیها هستند که از هزاران کیلومتر آنطرف تر به شکل مهمان ناخوانده خود را به ملت عراق تحمیل کرده اند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
جنگ عراق و افغانستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: سوریه، افغانستان و یا عراق دیگری نمی‌شود



باراک اوباما,حمله نظامی آمریکا به سوریه,حملات شیمیایی به سوریه

اوباما: سوریه، افغانستان و یا عراق دیگری نمی‌شود

باراک اوباما در نطق هفتگی خود در خصوص سوریه عنوان داشت که آمریکا نیاز دارد تا حمله نظامی محدودی در سوریه انجام دهد تا از حملات شیمیایی آتی پیشگیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که قصد ندارد که وارد جنگ پرهزینه و طولانی دیگری شود.
اوباما در نطق رادیویی و اینترنتی خود گفت: این جنگ، عراق و یا افغانستان دیگری نخواهد بود. هر اقدامی که ما انجام دهیم، هم از نظر زمانی و هم از لحاظ وسعت محدود خواهد بود و تنها هدف آن متوقف کردن دولت سوریه از کشتار بیشتر و نیز ضعیف کردن توانایی‌های ‌آنها است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: می‌دانم که مردم ‌آمریکا پس از یک دهه جنگ بسیار خسته هستند؛ با وجود اینکه جنگ عراق به پایان رسیده است و جنگ در افغانستان رو به اتمام است. به همین دلیل است که ما نمی‌خواهیم نیروهای خود را در وسط جنگ فرد دیگری قرار دهیم.

وی در ادامه عنوان داشت که ناکامی در واکنش به حملات شیمیایی 21 اوت تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است چرا که شانس حملات شیمیایی از سوی دولت سوریه، گروه‌های تروریستی و یا سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

اوباما گفت: ما ایالت متحده ‌آمریکا هستیم و نمی‌توانیم چشمانمان را به روی تصاویری که در سوریه می‌بینیم، ببندیم.
وی ادامه داد: اعضای کنگره آمریکا نباید در مقابل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بی تفاوت باشند و چشم خود را بر روی این مساله ببندند./ایسنا