اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به رفتار آمریكایی ها خوش‌بین نیستیم اما...


رئیس قوه قضاییه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما به رفتار آمریكایی‌ها در مذاكرات خوش‌بین نیستیم اما گفتگو‌های هسته‌ای اخیر حتماً آثار مثبتی در برخواهد داشت و كمترین نتیجه مذاكرات در مقطع كنونی این است كه حجت بر عده‌ای در داخل و خارج كشور تمام می‌شود و باب تبلیغات نادرست بر ضد كشورمان و نیز بهانه‌جویی‌ها بسته می‌شود.

خبرگزاری مهر: آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عاشورا را مشحون از عبرت‌ها، سرشار از پیام‌ها و مملو از درس‌ها دانست و تاكید كرد: یكی از پیام‌های جاویدان و همیشگی عاشورا این است كه انسان نباید خود را ذلیلانه تسلیم دشمن كند.

رئیس دستگاه قضا از برگزاری باشكوه راهپیمایی یوم الله 13 آبان و حضور گسترده مردم قدردانی كرد و همچنین با تشكر از بیانات «ارزشمند، تاریخی و روشنگرانه» مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: همانطور كه ایشان فرمودند راه عزت و پیشرفت كشور اتكا به خودمان است و ما باید به توانایی‌های مردم عزیزمان بویژه جوانان غیور كشور اتكا كنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با تاكید بر حمایت از دولت در مذاكرات هسته‌ای خاطرنشان كرد: منظور از اینكه گفته می‌شود در برابر دشمن نباید ضعف نشان داد، فقط ضرورت پرهیز از ابراز ضعف در كلام نیست، بلكه باید كشور از درون قوی و مقتدر باشد.

رئیس قوه قضاییه تصریح كرد: دو طرف مذاكره باید از نظر اقتدار با هم تناسب داشته باشند زیرا تنها در این صورت است كه مذاكرات همپا و متوازن شكل خواهد گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینكه «راه اقتدار كشور اتكا به نیروها و توانمندی‌های درونی است» افزود: هر زمانی كه انسجام داخلی تضعیف شود، متضرر خواهیم شد.

رئیس قوه قضاییه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری اظهار كرد: ما به رفتار آمریكایی‌ها در مذاكرات خوش‌بین نیستیم اما گفتگو‌های هسته‌ای اخیر حتماً آثار مثبتی در برخواهد داشت و كمترین نتیجه مذاكرات در مقطع كنونی این است كه حجت بر عده‌ای در داخل و خارج كشور تمام می‌شود و باب تبلیغات نادرست بر ضد كشورمان و نیز بهانه‌جویی‌ها بسته می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با ابراز امیدواری درباره اینكه «دولت توانمندی‌های خود را در مذاكرات نشان دهد» تصریح كرد: نظام جمهوری اسلامی، نظام عقلانیت و منطق در كنار عزت و حكمت است.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش در تبیین برخی از عبرت‌ها و پیام‌های نهضت حسینی (ع)، عاشورا و محرم را «میدان عبرت‌ها» و «صحنه فهم چگونه زیستن» توصیف كرد و گفت: یكی از دغدغه‌های مهم هر انسان برخوردار از وجدان بیدار این است كه چگونه زندگی كند. البته فهم نحوه خوب زیستن قدم نخست است و برای اینكه چنین معرفتی به مقام عمل برسد باید انسان‌های بافضیلتی نیز باشند تا بتوانند با غلبه بر وسوسه‌ها آنچه را كه مقتضای عقل عملی است، در عالم خارج محقق كنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه «قهرمانانه زیستن و قهرمانانه جان دادن» یك نحوه زندگی است خاطرنشان كرد: در میان انواع قهرمانانه زیستن باید تفاوت قائل بود، زیرا قهرمان‌های زیادی در دنیا زندگی كرده‌اند اما زندگی قهرمانانه‌ ارزشمند آن است كه عالی‌ترین كمال‌ها را هدف گرفته باشد و جریان عاشورا شرح چنین الگویی از «زندگی قهرمانانه» است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینكه امام حسین (ع) در همه مراحل سفر از مكه تا كربلا به طور دائم «تذكر به حق» می‌دادند گفت: از تعبیرات حضرت اباعبدالحسین(ع) در مسیر رسیدن به كربلا و همچنین خطبه‌های ایشان در روز عاشورا به روشنی درمی‌یابیم كه این حادثه قدرت‌نمایی صرف دوطرف نبوده است. امام حسین(ع) دائماً تذكر به حق داده‌اند حتی چند بار در روز عاشورا خطبه‌ ایراد كردند؛ چنین كارهایی را نمی‌توان جنگیدن صرف نامید.

رئیس قوه قضاییه «ایستادگی در برابر ظلم» را از پیام‌های مهم عاشورا دانست و با یادآوری یكی از خطبه‌های ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار كرد: اباعبدالله(ع) در شروع حركت در موسم حج، اطرافیان را جمع كردند و فرمودند «فانی اخاف ان یندرس هذا الحق و یذهب: همانا می ترسم این حق مندرس شود و از بین برود»؛ سپس به حاضران فرمودند به قبایلتان بروید و امر ما را برسانید.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه كلامی دیگر از سیدالشهداء (ع) درباره امر به معروف و نهی ازمنكر را خاطرنشان كرد و افزود: امام (ع) امر به معروف و نهی از منكر را فریضه‌ای معرفی می‌كنند كه اگر اقامه شود، دیگر فرایض نیز برپا داشته می‌شوند، ‌همچنین می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منكر، در حقیقت دعوت به اسلام است.

رئیس دستگاه قضا با تاكید بر اینكه چنین عبارت هایی حاكی از آن است كه در عاشورا، موضوع ابراز قدرت مطرح نبود تصریح كرد: این عبرتی است برای مسلمانان، مومنان و بویژه كسانی كه در جامعه اسلامی مسئولیت می‌پذیرند كه هیچگاه بر سر قدرت با هم نجنگند، زیرا قدرت راهی است برای خدمت و اگر كسی به قدرتی رسید نباید به دنبال منافع دنیوی برود.

این گزارش حاكی است دستور جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بررسی آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی بود كه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت این ماده كه تصریح نموده تعیین انواع خدمات عمومی و دستگاه‌ها و موسسات دولتی وعمومی پذیرنده محكومان و نحوه همكاری آنان با قاضی اجرای احكام و محكوم، به موجب آیین نامه ای است كه پس از تهیه و تایید رئیس قوه قضاییه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد كه در خصوص این موضوع پس از بحث و بررسی مسئولان عالی قضایی مقرر شد كارگروهی تشكیل و در جلسه آتی مسئولان عالی قضایی مصوبات كارگروه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
پیامبر خوش رفتار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن: می‌توانیم رابطه متفاوتی داشته باشیم، اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد/به دنبال مذاکره موشکی با تهران نیستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت در صورت «تغییر رفتار ایران»، تهران و واشنگتن می‌توانند رابطه متفاوتی داشته باشند.

به گزارش فارس، یک روز پس از آنکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن و ایران می‌توانند «ترتیبات تازه‌ای» در ارتباط با آزمایش‌های موشکی اتخاذ کنند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت در صورت تغییر رفتار منطقه‌ای ایران، روابط تهران و واشنگتن می‌تواند متفاوت باشد.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، از بیان توضیح بیشتر در مورد اظهارات کری خودداری کرد، اما گفت منظور کری تلاش برای انجام توافقات جدید نبوده، بلکه «او تنها تأکید کرد که اگر ایران انتخاب کند که رفتار سازنده‌تری در منطقه داشته باشد، می‌توانیم روابط متفاوتی داشته باشیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور کری این نبوده که طرفین باید برای توافقی در مورد مسئله موشکی یا مسائل دیگر گفت‌وگو کنند، گفت: «نه، اینطور نیست.»

وزیر خارجه آمریکا دیروز در منامه پایتخت بحرین ایران را به انجام اقدامات ثبات‌زدا در منطقه متهم کرد، اما در عین حال از تهران خواست به واشنگتن در حل بحران‌ در یمن و سوریه کمک کند.